Algemeen > Leuterhoek

Hoe gebruikt men de assets in Blender3

(1/6) > >>

PKHG:
Hallo, heb net voor het eerst 'asset' in Blender 3 gebruikt met behulp
van deze tutorial : wat er in het eerste deel (helft ca) beschreven wordt
om 4 kleuren als material  als assets te gebruiken is gelukt.
Dus als de je niet uitkomt met de tutoral link hieronder, kun je mij vragen
over hoe ik het voor elkaar heb gekregen ;-)

https://www.blendernation.com/2021/12/18/how-to-use-the-new-asset-browser-in-blender-3-0/


Oh het tweede deel is ook te begrijpen ;-) 

Ha opa snapt het langzaam




PKHG:
Raar, ik heb minstens EEN belangrijke stap nog niet gezien/begrepen.
Ik probeer het op te schrijven:

1. je hebt een folder nodig voor de assets file:///C:/Users/Eigenaar/AssetsDirBlender3
2. en maak een sub folder voor materials (meervoud?!) file:///C:/Users/Eigenaar/AssetsDirBlender3/materials/
3. in materials komen *.blend bestanden met de assets er in
4. maak voorbeeld met 4 ballen in verschillende kleuren
5. save de blend in de (nu bestaande) (sub) folder voor assets
6. open asset browser , de tijdlijn maar wijzigen (of new aanmaken)
7. klik op de material namen : make asset
8. In de asset browser klik op All
9. je kunt de assets slepen naar ... wat onder All staat, All denk ik ook
10. File saven nieuwe View3D openen timeline in Assetbrowser omzetten
11. open maar All, in View3D objecten maken en de assets kan men dan op het oject slepen en het kleurt dan
12.

Als ik de *.blend in 'materials' start dan moet ik (alle 4) materials weer als asset markeren, kan dan de objecten verwijderen, b.v.  de aap als object
kiezen en b.v. helemaal met slepen vanuit de asset-browser  rood laten worden.

Er ontbreekt dus EEN stap maar waar en welke.

Een nieuw Blender starten dan staan in de preferences WEL goede namen voor Asset path  en bestand in b.v. materials ???

IJp:
Zou je dan een Catalog moeten aan maken voor de kleuren die je er in wilt hebben dus zonder aap?

PKHG:
Sorry IJpe , je antwoord niet begrepen
 
Wie heeft er zelf een asset kunnen maken
(via Edit => Prefenrences aan Blender medegedeeld)

En dan via een Asset editor kunnen activeren?

heb DE website van blender.org we gevonden en aangewezen gekregen,
lijkt duidelijk, MAAR het echt zelf maken ???

Van een blender medewerker deze link gekregen

]https://docs.blender.org/manual/en/3.0/files/asset_libraries/index.html ]

Maar ik lijk te dom te zijn om er ECHT gebruik van te kunnen maken  :-\

Wie oh wie van de jongelui is er in geslaagd????

IJp:
Deze bekijken ;)
https://youtu.be/NMpjb7kl94s

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie