Topic: eerder werk  (gelezen 1856 keer)


Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 augustus 2024, 09:14:15 am »
Twee die ik hier nog niet gezet had



Een van vorig jaar om uit te zoeken hoe het licht werkte



Deze is van dit jaar, er zitten nog fouten in maar ik had er even genoeg van. Gezien alles procedure is, het enige licht wat ik gebruikt heb zit in de tunnel en is negatief. Ow ja en de lasser muis.

Ik moet echt aan de slag met dat licht, maar als ik begin te bouwen verlies ik me zelf, dat is leuk.

Edit: typoos
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2024, 09:20:47 am door Xan »

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2024, 11:39:15 am »
Ik had ze all op BA gezien en ze zijn echt heel leuk.  Tip: als je het T-stuk van de meest rechtse buis wat extra loopcuts geeft wordt de overgang wat strakker.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2024, 12:30:11 pm »
Mooi man. Leuk.

Zit zelf met licht te spelen in een gisterenavond gebouwde gevangeniscel...

Maar heb nog nooit "toon" shaders gebruikt.

Dit is toch een toon-shader ?

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2024, 13:37:33 pm »
@roobol
Als je die buizen boven bedoelt. Daar kunnen idd. meer loops in. Ik was vorig jaar voorzichtig en bleef low Poly. Mijn machientje is al 6 en er zit een RTX 2070 clone in. Het kan aan de alpha's van toen liggen maar mijn pc trok het al snel niet meer waardoor alles te traag werd.

Inmiddels moddel ik al wat beter al wil je de topologie van die kat niet zien, dat is die van het begin. De kikker, muizen en pinguïns zijn een stuk beter nu ik subdivision begin te begrijpen.

@blenderbrammetje
Ja die vond ik op youtube. Een reeks van 4 waar ik alleen de watercolor van blijf gebruiken. Is inmiddels wel al wat omgegooid en uitgebouwd volgens de 'kijken waar het schip strand' methode. Ik vind de manier prettiger dan telkens textures te maken
 
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2024, 13:39:27 pm door Xan »