Dutch Blender Community

Hulp => Belichting en Rendering => Topic gestart door: Rojo_12 op 23 september 2013, 20:01:55 pm

Titel: Wallpaper
Bericht door: Rojo_12 op 23 september 2013, 20:01:55 pm
Ik wil een wallpaper maken. Hoe maak je dat? Kwa groote
Titel: Re: Wallpaper
Bericht door: wimblen op 23 september 2013, 20:25:50 pm
Op internet heb ik even zitten kijken bij Wallpapers.

Hier zijn enkele maten van Wallpapers


(http://s18.postimg.org/mzsdc91e1/Screen_Shot007.jpg) (http://postimg.org/image/kv80b5zr9/full/)
Titel: Re: Wallpaper
Bericht door: IJp op 23 september 2013, 20:48:47 pm
Een wallpaper is het formaat van je beeldscherm, de meest voorkomende beeldschermmaten zijn 1024x768 en 1280x1024
Wil ik een wallpaper voor mijn laptop maken dan is dat voor mij 1600x900
Dus in blender bij het camera icoon in het rechter menu zet je Dimensions/Resolutions op bvb 1600x900.
Als je nu op 0 dukt op je numpad dan zie je de camera afmeting maak hierin je wallpaper.
Succes.
Titel: Re: Wallpaper
Bericht door: Jogai op 24 september 2013, 08:21:07 am
Zoals ijp zegt, kijk naar de resolutie van je scherm. Overigens denk ik dat mensen die grafisch bezig zijn veelal minimaal een hd (1920x1080) scherm hebben. Als dat je publiek is zou ik dat aanhouden.
Daarnaast is dat nr 4 in de meest gebruikte resoluties en zijn de andere in de top 10 kleiner. Als je hem dus renderd op dat formaat kan iedereen hem iets verkleinen zodat hij past.
(http://www.hobo-web.co.uk/wp-content/uploads/ww-jun-sep-2013-bar.jpg)
bron: http://www.hobo-web.co.uk/best-screen-size/
Titel: Re: Wallpaper
Bericht door: Mark aka Dark op 24 september 2013, 12:21:14 pm
Als je zelf wallpapers gaat zoeken, zul je zien dat deze meestal een hele hoge res hebben. Windows resized em wel. Belangrijk is denk ik dat je de verhouding 16:9 aanhoudt. De meeste schermen hebben tegenwoordig die verhouding. Als je die verhouding aanhoudt zorgt dat er voor dat je wallpaper niet vervormd.

MAD