Dutch Blender Community

Hulp => Blender Interface => Topic gestart door: Koen op 05 januari 2013, 17:09:11 pm

Titel: Blender crash
Bericht door: Koen op 05 januari 2013, 17:09:11 pm
Ik heb blender geupdate naar de nieuwe alfa versie en weet niet of ik hier zo blij mee ben. Tijdens het texturing van een object (glass) is blender uitgeschakeld door windows en krijg ik mijn project niet meer opgestart. windows geeft een melding dat deze de driver heeft hersteld en blender heeft uitgeschakeld. Als ik blender gewoon opstart dan werkt deze wel maar ik weet niet hoelang. De vraag is of jullie dit ook hebben en of het aan blender 2.65a ligt?


(Melding) "Intell Display driver has stopped responding and has been succesfully recoverd".

groet,

Koen
Titel: Re: Blender crash
Bericht door: Jogai op 05 januari 2013, 22:27:05 pm
Je zal toch een Laptop met Nvidia moeten hebben...  ;)

Overigens is 2.65a geen alfa versie (alfa staat voor vroeg in ontwikkelstadium, en dus meestal onstabiel) maar voor een final met wat snelle patches. Heb je al geprobeerd om in user preferences -> system wat met de opties te spelen? Veel opties daar gaan over GPU en texturing.
Titel: Re: Blender crash
Bericht door: Koen op 06 januari 2013, 08:29:03 am
Thanks Jogai,

Cycles is inderdaad even een maatje te groot voor mijn laptop. hehe! Ik zal even rondneuzen in de instellingen.  :D

groet,

Koen
Titel: Re: Blender crash
Bericht door: Jogai op 07 januari 2013, 19:15:13 pm
Ik heb ook een laptop met intel graka. Als je het bestand kan delen kan ik ook eens testen voor je?
Titel: Re: Blender crash
Bericht door: Koen op 08 januari 2013, 14:24:38 pm
Super! Ik heb hem inmiddels al opnieuw gemaakt en werkt nu prima maar ben toch benieuwd of de blend file corupted is.
Titel: Re: Blender crash
Bericht door: Jogai op 08 januari 2013, 21:43:58 pm
Heb een beetje met de renderopties zitten spelen maar nog geen crashes gehad. (graka:  IntelĀ® HD Graphics 4000)
Titel: Re: Blender crash
Bericht door: Koen op 09 januari 2013, 12:51:33 pm
thanks Jogai.  :)