Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Mark aka Dark

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6
31
Leuterhoek / Unity game
« Gepost op: 11 maart 2014, 14:23:31 pm »
Afgelopen weekend heerlijk geklooid met Unity.
Heb de space shooter tutorial gedaan (met dank aan JvL).
En ben aan een idee aan het werken voor een tower defense game.

heb een test wereld gemaakt en daarin het eerste model geplaatst.
Verder is de camera volledig bestuurbaar zoals het gaat worden in de uiteindelijke game.
Het model heb ik eerlijk gejat van Balanced Annihilation, en aangepast voor gebruik in Unity.
Dat "jatten" loopt via Blender, dus het heeft toch iets met blender te maken! :-)

Resultaat is werkend te zien op www.mad-creations.nl/towerannihilation.
Installeren van de unity webplayer is wel een vereiste.

Ik hoor natuurlijk graag wat jullie ervan vinden, en suggesties zijn natuurlijk welkom.

MAD

32
Leuterhoek / substance painter
« Gepost op: 09 maart 2014, 07:54:07 am »

33
Over Blender / Blender games in de browser
« Gepost op: 06 maart 2014, 12:39:17 pm »
Vandaag gevonden, dit pleit dan toch wel weer voor blender. Is eigenlijk iets wat ik erg miste.
Misschien dat Blender dan toch mijn favoriete game engine wordt!

Intro:
The main focus in this project was to use Blender as a model and level designer. Export the scene from Blender to HTML with the threeJS exporter. Prepare the scene to access each object by name and animate them properly with javascript. With this kind of visual editing you can create plenty of levels in almost no time.

Meer info:
http://www.inkfood.com/spacedebris/

MAD

34
Leuterhoek / Mijn 400ste post
« Gepost op: 27 februari 2014, 11:40:19 am »
 8)

35
Community suggesties / Tekst / Logo op forum
« Gepost op: 27 februari 2014, 11:18:43 am »
Beste leden van deze prachtige community!  ;D

Met ons nieuwe forum hebben we ook een nieuwe header/banner. Hierin staat ook de naam van onze community. Nu is dat een standaard tekst in simpel blauw. Ik had het idee dat misschien leden het leuk vinden om zelf een 3D tekst te maken (het liefst in Blender natuurlijk)?

inzendingen mogen onder deze post geplaatst worden! eventuele opmerkingen ook natuurlijk.

MAD

P.S. Ik heb "kondig dit topic aan" aangevinkt bij deze post, geen idee wat het doet. Dus als jullie ineens mailtjes of weet ik veel wat krijgen, dan weten jullie waar dat vandaan komt :-)

36
Mededelingen / Nieuw Forum
« Gepost op: 25 februari 2014, 20:29:38 pm »
Goedenavond allemaal,
Het forum draait nu op SMF (Simple Machines Forum).

Als er zaken niet goed gaan dan hoor ik dat graag.
Als jullie opmerkingen of nog andere suggesties hebben hoor ik dat ook graag.

Als eea goed draait ga ik morgen het forum overzetten naar het hoofddomein.
Daarna ga ik op dit subdomein aan de nieuwe lay-out werken.

Verder heb ik plaatjes nodig om boven aan het forum te roteren.
Post je banners hier onder en dan kunnen we kijken welke banners we gaan gebruiken.
Banners moeten 1024 x 280 pixels zijn.

MAD

37
Eindresultaten / Potlood
« Gepost op: 10 januari 2014, 12:03:39 pm »
Gisteren niet bar veel te doen gehad. Dus maar eens iets simpels gebouwd. Rendering in Cycles, alleen gebruik van materialen. Dus geen textures.



MAD

38
Leuterhoek / Beste wensen voor het nieuwe jaar
« Gepost op: 06 januari 2014, 08:22:32 am »
Goedemorgen iedereen,

Bij deze wens ik jullie alle goeds toe voor dit nieuwe jaar. Hopelijk levert dat ook mooie blender projecten op en veel mooie resultaten (die we dan graag zien op het forum natuurlijk).

Succes dit jaar!
MAD

39
Eindresultaten / Planetary boom!
« Gepost op: 16 december 2013, 13:38:05 pm »
Tutorial gezien en uitgeprobeerd. Bijgaand het resultaat:



MAD

40
Leuterhoek / yay! Linux up and running
« Gepost op: 13 december 2013, 12:14:54 pm »
Very happy hier  :D
posting vanaf mijn Opensuse distro op een usb stickje via wireless! ik kreeg wireless al die tijd niet aan de praat. Gisteren zitten klooien met drivers. Maar geen resultaat. Vanochtend deed ie het ineens! yay!

MAD

41
Mededelingen / illegale content
« Gepost op: 06 december 2013, 13:18:04 pm »
Leden,

Van de week zag ik een terechte opmerking van Jogai omtrent het linken naar illegale content in een onderwerp. In dit geval ging het niet opzettelijk, maar hier moeten we even duidelijk in zijn denk ik. Het plaatsen van links naar illegale content is volgens mij in strijd met onderstaand onderdeel van de voorwaarden die elke gebruiker akkoordeert als hij/zij zich registreert op ons forum:

Citaat
Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiƫnteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Dutch Blender Community" gehost wordt.

Let dus op wat je post, en wat voor links je post. Het zou toch jammer zijn als een of andere verhitte advocaat ons de site laat sluiten.

Ook namens Jogai,
MAD

42
Afgeronde scripts en thema's / Module: Open file
« Gepost op: 04 december 2013, 14:22:15 pm »
:D , ik ben blij dat ik deze module kan laten zien! Ik heb em zelf nodig voor de mp3 speler die ik aan het bouwen ben. Met deze module is het namelijk mogelijk om bestandspaden in te laden in je script door simpelweg het bestand te selecteren in een browser!

Ik heb zelf nog maar 4 weken ervaring met python programmeren dus ik ben op zoek gegaan op internet hoe ik met python een bestand kan selecteren in een browser. Ik dacht mazzel te hebben toen ik las dat python daar een eigen module voor heeft > tkinter geheten. Helaas kwam ik er net zo snel weer achter dat blender deze module niet heeft! Blender draait namelijk op een aangepaste versie van python. Ik heb vanalles geprobeerd om deze module alsnog in de python versie van blender te krijgen, maar dat lukte niet. Nadat ik wat onderzoek gehad gedaan op diverse blender fora bleek dat wel meer gebruikers hier tegen aan liepen, maar niemand had een werkende oplossing.

Terwijl ik die fora aan het afstruinen was kreeg langzaamaan een steeds duidelijker idee. Dit idee heb ik uitgewerkt, en hiervan een module gemaakt. De basis van het idee is dat ik dit script aftrap in zijn eigen python omgeving. Deze omgeving heb ik gemaakt door een basis python versie te pakken (50 a 60 mb) en (bijna) alles eruit te gooien behalve die tkinter module. Toen hield ik een versie over van nog geen 3 mb. Vervolgens roep ik die python omgeving aan en geeft mee dat ie die tkinter module moet aftrappen. Hoe dit werkt zie je hieronder. Ik heb dit vast in het engels gedaan, er van uitgaande dat als dit echt werkt dat ook blenderaars buiten nl/be dit willen gebruiken.


In onderstaand voorbeeld zie je hoe dit eruit ziet en wat er dan in de file variabele staat (rechts in de commandconsole).


Dropbox link naar de module in zipformaat

MAD

43
Onderhanden werk en demo's / mp3 - player
« Gepost op: 30 november 2013, 19:49:40 pm »
Heb de scene klaar voor de mp3-player. Iemand commentaar op het WIP:


MAD

44
Leuterhoek / Opname software
« Gepost op: 24 november 2013, 16:22:19 pm »
Hallo allemaal,

Ik wil een uitgebreide tutorial gaan maken die uit 4 delen bestaat. De tut gaat over het visualiseren van geluid in blender. (hee, een bekende!)
Op het forum is daar onlangs een leuke tut over geplaatst, en dat heeft mij aant denken gezet.
Ik ga een soort van mp3 speler maken in de game engine. De tuts die ik in gedachten had:

1. Maak de scene
2. bouw het script (als je gewoon copy paste wil doen sla je deze over)
3. maak het script interactief via de blender game engine
4. laat de player een hele map met audio afspelen

de lat ligt hoog, maar dat stimuleert alleen maar.

Nu moet ik daar software voor hebben die mijn scherm kan opnemen. Heeft iemand suggesties?

MAD

45
Leuterhoek / Luca!
« Gepost op: 11 november 2013, 21:29:35 pm »
Hallo allemaal,

Na lange tijd van afwezigheid (toch wel bijna een week  :lol: ), weer eens een berichtje van mijn kant.
Ik ben inmiddels weer vader geworden! en wel van Luca.
'T is een gezonde gozer, van dik acht pond en 54 cm. gelukkig niet de 9 a 9,5 pond die ze voorspeld hadden.
Bevalling was heftig. ze waren net begonnen met inleiden (kunstmatig op gang brengen van de bevalling, gebeurt in het ziekenhuis) toen bleek dat zijn navelstreng rond zijn keel zat.
20 seconden later was het een gekkenhuis en 11 minuten later was Luca geboren via de keizersnede. Dat was wel even heftig.
Nu zijn de zorgen nog niet helemaal voorbij, want ze kunnen zn testikels niet vinden. Maar goed, hij heeft nog 5 weken om die te laten zakken naar waar ze horen. :-)

Maar ik ga aftaaien. Ik zal de aankomende weken niet heel veel online zijn, maar ik zie gelukkig bijna alles voorbij komen op de telefoon (RSS).

Spreek jullie weer!

MAD

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6