Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 27 28 [29]
421
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 16 mei 2015, 02:03:31 am »
is er ook een mogelijkheid 2 vertexen aan elkaar te plakken?  bijvoorbeeld in Milkshape had je het commando weld , deze voegde 2 vertexen samen tot 1?


422
Leden stellen zich voor / Re: Grote Swets
« Gepost op: 10 mei 2015, 17:08:49 pm »
Ik ben begonnen met een Texas Instruments TI99 4/a...

Wie niet?  :)

Welkom!

ook begonnen met een TI99 4/a?
http://www.harmlesslion.com/cgi-bin/showprog.cgi?search=Classic99

leuk, een emulator...  kan je nog eens zien waar je toen mee bezig was...   ;D

423
Leden stellen zich voor / Grote Swets
« Gepost op: 10 mei 2015, 02:07:00 am »
Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Arjan Swets, en ik ben nu 48 jaar...  Ik ben als sinds mijn 14de met computers bezig.

Ik ben begonnen met een Texas Instruments TI99 4/a , daarna de MSX wereld in gerold.... en vandaar in de PC's

Ik ben ik eigenlijk vrij snel met programmeren in basic begonnen, omdat er al vrij snel niet veel meer was te krijgen voor de TI 99 4/a computer...

toen kon je nog veel tijdschriften kopen, met listings erin , dan na een paar dagen type en fouten zoeken, had je een spelletje....

Later met de msx ook z80 assembly geleerd, en vrij veel ( irritante ) demo's geschreven, met heel veel tekstscrols , muziek enz enz...hoe drukker hoe beter  ;D

Ik heb ook nog wel vrij veel met 3D max zitten rommelen,  ik heb er ook nog een boek of 4 over staan...  ook nog boeken staan over het programeren met DirectX....

later ook met Milkshape poppetjes gemaakt voor spellen als Quake en Unreal....

later eigenlijk meer een beetje de technische kant opgerold. ik teken ook veel met bijvoorbeeld SolidWorks en Alibre .

Verder doe ik vrij veel met electronica, en PIC micro controllers. Heb ook een zelf gemaakte CNC machine...

ook ben ik bezig met een motion controller.... zo'n stoel die mee beweegt met een race of vlieg spel....

eeeeeh  wat kan ik nog meer over me zelf kwijt?

Oja, Ik werk als PLC programmeur. Dus ik schrijf software voor allerlei  machines....

verder ben ik getrouwd, en heb een dochter van 13....

De dochter is ook een beetje de rede van Blender.... ze is nog al goed (voor een meisje van 13) met computers, en wil ook spellen bouwen... en poppetjes maken, voor in sims enzo...

dus dat is ook eigenlijk de rede dat ik nu erg met blender bezig ben.... ik heb iets meer geduld om het uit te zoeken als zij

moet wel zeggen dat ik het een super programma vind...!

424
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 09 mei 2015, 18:41:45 pm »
ik volg vrij veel you tube tutorials....  en waar ik nog erg veel moeite mee heb is de schermen waar ze allemaal door heen vliegen....

dan drukken ze op de rechter bovenhoek, en slepen er een beeld bij....    maar ik heb op een gegeven moment tig beelden.... kan je die ook weer dicht gooien?

425
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 05 mei 2015, 23:34:44 pm »
Selectie:Edit mode
- Shift en RMK (rechtermuisknop)  -> vrije selectie
- C -> selectie met de muis (LMK selecteert, middelste knop deselecteert, RMK ga je uit de selectie mode)
- B -> box selectie
- RMK en Shift -> één voor één kiezen
- Alt en RMK -> selecteert alle vertices/faces/edges in één lijn
- A --> selecteert alle vertices/faces/edges
- 2x A -> Deselecteert alles

Bekijk eerst de legenda, anders snap je niet de combinaties.

Foto:
http://wiki.blender.org/uploads/7/7c/BlenderHotkeysEditMode.png

PDF: met uitleg
http://download.blender.org/documentation/BlenderHotkeyReference.pdf

bedankt.... dat zocht ik....

426
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 05 mei 2015, 00:34:18 am »
gelukt....    :D

volgende vraag...  ja sorry hoor...  maar ik heb de tutorial tig keer bekeken.... maar ik snap niet hoe hij dat zo snel doet...

ik heb het over deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=-b2hRGQlt7M

en dan bij 6:20 a 6:23, op een of andere manier selecteert hij in 1x de binnenste ring?  .. Ik zit ze 1 voor een aan te klikken, of via B... maar ik kan zo snel niet zien hoe hij dat doet?

427
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 04 mei 2015, 17:14:51 pm »
nou...ik snap niet wat ik fout doe.... ik heb nu een andere tutorial, die begint met een cirkel... maar ook die lukt niet....

Ik teken een cirkel op me voor aanzicht, met B selecteer ik vertex-en aan de linkerkant, en die gooi ik weg.....
dan ga ik naar de object mode, kies add modifier...

wat ik daar al gek vind , dat ik eigenlijk verwacht dat ik moet spiegelen over de z-as... (in front ortho), want ik zie onderin een blauw z omhoog, en een rode x naar rechts...

maar als ik z kies , blijf ik het halve rondje zien? , kies ik X dan zie ik het rondje wel, maar doe tie het niet???

nog een filmpje....  op laatst toch op apply gedrukt, maar nog steeds beweegt er maar 1 hoek?
https://www.youtube.com/watch?v=Zl9rd4qbqi4
trouwens ... hoe worden die filmpjes gemaakt , waar je ook de toetsdrukken zie?

428
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 04 mei 2015, 16:25:02 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=rd6zRJuTR94&hd=1

heb ff een filmpje online gezet....

foto's heb ik van het net gevist..... dus ik weet niet wie het is... :-)

429
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 04 mei 2015, 01:18:44 am »
iedereen steeds laat eens wat zien... :-)   

ja wat tutorials 1 op 1 na gemaakt.... das niet zo spannend toch...  oke  camera eens in een andere hoek.... en er eens een paar gekleurde lampen bij gezet....

nu net was ik bezig om een hoofd te maken.... eerst al even aan het rommelen geweest voor dat ik een voor en een zij aanzicht op zijn plek had..... dat is dus gelukt....
toen een plane aan gemaakt.... deze met ctrl R in 2 delen gedeeld, linker deel gewist ...  daarna een mirror modifier gekozen... gaat ook allemaal goed....
alleen als ik dan op edit mode  aan 1 kan wat veranderd, doet de andere kant niet mee... toestand....  wel een keer of 6 geprobeerd.... andere tutorial erbij...  maar wil nog niet lukken.....  wat zou ik fout kunnen doen?

 

430
Leuterhoek / Re: 3d?
« Gepost op: 30 april 2015, 00:18:20 am »
ik had zo'n 3D bril van Elsa ( je heb ze nu nog van Nvidia) met 2 van die LCD shutters erin...

was ook super gaaf met 3D spellen.... alleen na een uurtje had je koppijn... :-)

schijnt te maken te hebben met dat je ogen willen gaan focussen als er iets dichterbij komt, maar omdat het in werkelijk niet echt dichterbij komt, moeten je ogen dat eigenlijk niet doen...  en daar schijn je zo moe van te worden....

431
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 29 april 2015, 23:10:02 pm »
bedankt voor de (snelle) antwoorden.... ik ga het allemaal nog eens bekijken....

toch heb ik gelijk nog een vraagje... in low poly, vroeger, met milkshape, moest ik allemaal 3 hoekjes maken...  nu zie ik ook in het low poly verhaal vierkanten...

is dit nu anders? of werken de game engines nu met vierkanten?

we zijn nu nog bezig met de tutorials uit te proberen....  de bekende chocolade, en die hout snipper tekst heeft me dochter al in alle soorten en maten na gemaakt... met haar eigen naam natuurlijk....

432
Modelleren / zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 april 2015, 23:42:15 pm »
Vroeger heb ik wel eens zitten rommelen met 3Dmax. later heb ik met Milkshape wel eens een paar "players" gemaakt voor Quake en Unreal. Dus helemaal vreemd in deze wereld ben ik ook niet.

Nu werd ik pas door iemand attent gemaakt op Blender, dus heb het gedownload, en heb er een beetje mee zitten spelen.

Maar nu vind mijn 13 jarige dochter het allemaal opeens heel erg interessant. Want die is gek op computers en games enz enz...

Ze heeft nu al heel veel tutorials via Youtube na zitten maken, en het gaat echt vrij goed...

Maar nu vraag ze van alles aan mij :-) , waar ik soms ook niet zo snel een antwoord op kan geven...

Dus nu wil ik deze vragen eens even hier neer gooien, kijken of we samen wijzer worden...


eerste vraag waar we een beetje mee zitten....

als je de filmpje bekijk over het bijvoorbeeld maken van een hoofd, zie je 2 manieren... een manier is met vertexen en vlakken....  en de andere manier is via scuplting.

wat is nu eigenlijk het verschil?
en ook bijvoorbeeld voor later als je wil gaan animeren met een figuur?

eerst deze vragen maar eens....

Pagina's: 1 ... 27 28 [29]