Algemeen > Community suggesties

Online trainingen

<< < (2/3) > >>

ludimus:
Udemy heeft ook best aardige trainingen voor Blender en andere 3D software.
Geen abo nodig.
Ze hebben heel vaak 40% korting en dan kun je zo 30-40 uur complete training voor 20 euro kopen.

Ik volg nu zelf Creating 3D environments in Blender van Rob Tuytel, erg leuk en leerzaam.

reekje:
@ross
wellicht heb je hier wat aan
Ik wilde ook geen criditcard maar dit is een prepaid oplossing waar je niet van in de schulden raakt
skrill  dat is een prepaidcreditcard
dan heb je wel de voordelen maar niet de nadelen
www.skrill.com

rozz:
@reekje Thnx, ga eens kijken

halfmonk:

--- Citaat van: rozz op 13 juli  2016, 17:57:13 pm ---voor blender is cgcookie echt aan te raden, alleen jammer dat je met creditcard moet betalen, heb ik niet, wil ik niet dus moet ik iemand met credit card inschakelen en betalen.

--- Einde van citaat ---

oo echt waar met CC? Duh! Ik wou net CGCookie abonneren. Jammer.

halfmonk:
Wat ik zover heb gedaan:

- Alhoewel ik student versie van Maya 2014 heb heb ik toch besloten om niet verder te gaan met Maya, maar met Modo want Modo kan ik in de toekomst nog betalen voor een volledige versie. Ik heb nu Modo Indie.
- Voor Blender vind ik Blenderguru een goede omdat hij met nodes werkt, maar zijn tuts zijn meestal niet voor game.

---
Modo geleerd via de youtube tutorial van Peter Stammbach, Lynda en digital-tutors. Dit is mijn allereerste object gemaakt in Modo:


Van de tutorial van Peter Stammbach

Ik heb de afbeelding per expres zo klein geupload. Zo blij dat ik naast Blender toch Modo heb gekozen ipv Maya want zowel Modo en Blender zijn er vriendelijke mensen die mij helpen. Maya? Jawel, maar ik ben van mening dat ze kinda 'suspicious' zijn hehehe!
---

Mijn conclusie over Modo vs Blender:
1. Blender is hotkeys heavy! Maar als je goed onthoudt kun je snel werken.
2. Mark seams! Modo heeft het niet! Of je moet projection tool > Atlas kiezen, of je moet de edges selecteren en oppassen dat je niet extra selecteert of per ongeluk deselecteert.
3. Baking en rendering? Met Blender heb ik, na sinds 2012 serieus te hebben geleerd (ik begon met Blender in 2008 versie 247 als ik me niet vergis, maar had het niet serieus genomen/geleerd. Het ging mis met de schoenen die ik probeerde te maken enden? Ik sloot het programma af) kan ik nog niet zo'n realistische texture maken. Met Modo? Zoals wat ik geupload heb...magic! Alhoewel ik nog wat moet editen, is het resultaat, naar mijn mening toch dichterbij realistisch. En dat was mijn eerste object.

Ik werk nu wisselend Blender en Modo. Ik vind beide erg leuk en zoek trainingen om beter verlichting te kunnen geven, en texturing.

Er zijn toch wat mensen die vanuit commerciele softwares overgestapt zijn naar Blender!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie