Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 92
1036
Over Blender / Re: Misschien Morgen Blender 2.73
« Gepost op: 07 januari 2015, 17:35:28 pm »
Dat zou kunnen, mits je kaart natuurlijk OpenGL 2.1 ondersteunt...
Ik zou me er niet al teveel van voorstellen.... :)

Het gaat trouwens ook alleen om de vieuwportondersteuning , en CUDA had je toch al niet op je radeon....

1037
Ja hoor , gravity staat gewoon aan... gewoon een blok met passive physics , standaard , geen bouncing....
Alle muntjes hebben cylinderphysics , ze zijn keurige cylindertjes natuurlijk, maar te high poly om mesh te kiezen....
Active...

Ik ga eerst dat filmpje van die Buttons eens kijken. ik heb gelukkig de Tekstversie van de letters bewaard , dus ik kan zo opnieuw beginnen.....
:)

1038
Over Blender / Re: Misschien Morgen Blender 2.73
« Gepost op: 07 januari 2015, 13:22:05 pm »
OpenGL is een standaard zoals Direct X. Vroeger had je nog Glide3Dfx , van Voodoo....
OpenGL bepaald hoe Blender met de videokaart omgaat , daar is een apart beeldscherm-aansturingsprogramma voor nodig...
Dat is vrijwel altijd DirectX of OpenGL....

OpenGL 4.5 is al uit , maar het gaat erover wat minimaal vereist is om te kunnen Blenderen...
Het lijkt me dat bijna alle hardware nu wel over OpenGL2.1 ondersteuning beschikt.
En anders gebruik je maar een oude versie ...:)

1039
Vraagje aan wie het weet :

Hoe zit dat nou met de Blenderunits , maten en gewichten in de physics engine.
Ik probeer munten te laten vallen en nadraaien, dat lukt maar het duurt een eeuwigheid.
Het lijkt wel alsof de munten 1000 kg wegen....

Ik heb dat al vaker gehad, maar hoe fix ik dit.
Niets helpt nu meer.... Ik heb ze echt wel een stuk kleiner gescaled, en apply transforms gedaan...
Massa op 0.1 , 0.2 ,10 , 15 , het helpt niets....  :(

De speed vernellen helpt iets maar dan verpruts ik het vallen.... :o

Update : Hier is het filmpje, ik heb de schijfjes 10 keer zo groot gemaakt , dat hielp
https://www.youtube.com/watch?v=fAV5ifdTuNU

1040
Leuterhoek / Re: Blender leerervaring
« Gepost op: 07 januari 2015, 13:04:49 pm »
Hmmm... Tsja artistieke vaardigheden gaan erop vooruit, maar voor het technische gedeelte moet ik het veel doen, anders vergeet ik een hoop.
Waarom, ja, al die programmas met hun eigen toetscombinaties en belachelijke dropdown menu's , als je een beetje muziek, films en 3d wilt bewerken is het wel handig als je meerdere paketten beheerst..

Maar het klopt, hoe meer je het doet, het beter je word :)

1041
Eindresultaten / Re: Animatie is klaar.
« Gepost op: 14 december 2014, 11:25:58 am »
Brute Kerstkaart... ;)

1042
Onderhanden werk / Re: Interieur
« Gepost op: 12 december 2014, 13:43:54 pm »
Leuk, een nieuw talent op het forum !
Ik ben benieuwd of je ook Characters modelleert , en of je interesse hebt voor landschappen, animatie enzo...
Ikzelf heb nog geen huiskamertje gemodelleert in Blender, wel in 3dsMax , maar dat was voor een tekenfilmpje....
Nu ben ik met Cycles bezig, ideaal voor realistische interieurrenders ... :)

1043
Onderhanden werk / Re: Huiskamer anno 1952
« Gepost op: 12 december 2014, 13:37:34 pm »
Ha , toch maar ff de andere comments gelezen.
Anders had ik nu opgemerkt dat de stoel rechts een beetje zweeft , ha ha ...

Knap gedaan, die spiegeling op de deur is wat overdreven maar verder heel sfeervol...


1044
Animaties / Re: Fender Gitaar Animatie
« Gepost op: 12 december 2014, 13:33:51 pm »
Thnx voor de positieve commentaren ! :)

Er gaat een Vogel op dit gitaartje spelen en erbij fluiten...
Of dat nog voor de Kerst lukt weet ik niet, maar ik hoop wel voor het nieuwe jaar !
 :o

1045
Animaties / Re: Fender Gitaar Animatie
« Gepost op: 12 december 2014, 00:03:45 am »
Ja, er zaten een paar foutjes in bij het eerste filmpje, maar inmiddels is hij af !

In het tweede shot zie je de gitaar afgemaakt, maar ik wilde een mooi filmpje en het duurde nogal lang om te renderen....
 :P

1046
Animaties / Fender Gitaar Animatie
« Gepost op: 11 december 2014, 23:59:43 pm »
Gitaartje gebouwd voor een tekenfilmpje... :)

https://www.youtube.com/watch?v=U9AuVmfr3Qk


1047
Animaties / Re: Spaceships met foutje in de galaxy
« Gepost op: 05 november 2014, 21:26:34 pm »
Thnx RDL... ik heb het nog niet opgelost maar dit klinkt logisch...
Ga ik proberen , binnenkort weer eens blenderen... :)

1048
Animatie en Rigging / Re: Serie van frames renderen
« Gepost op: 05 november 2014, 21:09:17 pm »
Interessante shit dit :)

1049
Experimenten / Re: Eerste 3D print muisje
« Gepost op: 25 oktober 2014, 00:22:43 am »
Mooi man :)

1050
Experimenten / Re: Winterlandschap
« Gepost op: 25 oktober 2014, 00:21:18 am »
Vet mooi...

Particles om bomen te maken, waarom niet. Ik was er nog niet opgekomen....
Ik ben benieuwd want ik ben een tak aan het modelleren voor een filmpje met drie vogeltjes....
Alleen al een tak is een hoop werk....

Volgende keer gebruik ik jouw approach ! :)

Pagina's: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 92