Topic: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen  (gelezen 60830 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #60 Gepost op: 12 juni 2015, 16:18:33 pm »
bedankt weer!!.. ga het allemaal weer bekijken, tot ik weer nieuwe domme vragen heb..... :-)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 12 juni 2015, 16:56:42 pm »
tot ik weer nieuwe domme vragen heb..... :-)

Inmiddels zijn ze pro geworden.
Ave, morituri te salutant.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #62 Gepost op: 12 juni 2015, 17:54:38 pm »
och... wat is dom..... als je het eenmaal door heb, is het opeens niet zo moeilijk meer.... :-)

ik dacht net ik zal ff vals spelen.... kijken of ik iets uit SolidWorks naar blender over kan zetten..  denk dat is ( voor mij ) wel makkelijk voor die battlebot..  ik teken sneller in Solid works ....  alleen met het overzetten staat alles in driehoeken ipv vierkanten....  heb al zitten zoeken of dat dat makkelijk op te lossen is, maar nog niet kennen vinden....   :-)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #63 Gepost op: 12 juni 2015, 19:22:45 pm »
heb al zitten zoeken of dat dat makkelijk op te lossen is, maar nog niet kennen vinden....   :-)

Bespaar je de moeite - ik heb het een paar maanden geleden al geprobeerd, en het is onmogelijk.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 12 juni 2015, 20:37:35 pm »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #65 Gepost op: 12 juni 2015, 21:06:19 pm »
Niet voor SolidWorks...  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 12 juni 2015, 21:19:54 pm »
Ik kan het mij niet voorstellen. Als je iets hebt geimporteerd uit solid works en het zijn tris, dan maakt het voor Blender toch niet uit waar die tris vandaan komen? Een tris is een tris lijkt mij. Maar waarschijnlijk is dat dus niet zo. Zijn die tris misschien zelfstandig, Moet je ze aan elkaar koppelen of zo met remove doubles?

Maar goed, nooit met solid works gewerkt dus ik kan beter zwijgen. ;)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #67 Gepost op: 12 juni 2015, 21:27:35 pm »
Ik kan het mij niet voorstellen.

En toch is het zo. Probeer je een cylinder voor te stellen opgebouwd uit tri's, waarbij de basis van de tri om en om aan de ene en de andere kant van de cylinder zit. Daar zijn onmogelijk quads van te maken.  ;)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #68 Gepost op: 12 juni 2015, 21:43:13 pm »
Leef je uit, Koos - een klein stukje van een industrieel dingetje dat in SolidWorks gemaakt is: http://blender.zaph.nl/solidworks.blend

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 12 juni 2015, 22:18:15 pm »
Hij doet het &*^^%&#* niet. Klere ding. Heb nooit van tris quads gemaakt, maar als je een dergelijke vorm in blender Zou hebben gemaakt met de zelfde topologie, dan zou het ook niet werken lijkt mij. Tris to quads werkt dus niet zo goed. :'(
Pech.

Retopo dan, maar daar zit niemand op te wachten. ???

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #70 Gepost op: 12 juni 2015, 22:56:42 pm »
Hij doet het &*^^%&#* niet.

I hate to say "I told you so", but I told you so... ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 13 juni 2015, 09:03:48 am »
Ik had ooit andersom gewerkt. Van quads naar tris en dat ging, voor zo ver ik het mij herinner goed. Misschien wat probleempjes bij rare topology, maar ik kon het goed verwerken. Het lijkt mij ook eenvoudiger om van quads tris te maken dan andersom.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #72 Gepost op: 13 juni 2015, 15:09:19 pm »


dit is een klauwplaat, welke ik eens gemaakt heb in solidworks.... en zo ziet het er niets slecht uit...

maar het zijn dus allemaal driehoeken (tris)


en dit is na ALT-J


niet helemaal... dus die moet je nog helemaal na lopen.... maar ja... je heb wel vast de vorm....

en dan nog eentje die ik gevonden had:

dit is met Modifier Decimate , ziet er al beter uit... maar toch ... zal nog even de boel langs moeten lopen , zeker als je er nog een SubSurf op los wil laten....

ik zal eens kijken of ik hem beter kan krijgen......


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 13 juni 2015, 17:03:31 pm »
Waarom modeleer je gewoon niet met Blender? Binnen 5 minuten heb je je object al klaar.
Je maakt het jezelf moeilijker.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2015, 23:31:18 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #74 Gepost op: 14 juni 2015, 00:48:35 am »
doe ik nu ook...  maar technische dingen... tandwielen, kettingen enz enz gaat met solid works wel makkelijker.... ging me meer om te kijken of het ging ....