Topic: Studie  (gelezen 2006 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 06 maart 2023, 22:43:47 pm »
Ik vind het knap gemaakt en een mooi eigen stijl.

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 07 maart 2023, 08:00:17 am »
Ziet er heel goed uit, in deze grotere versie komen de lijnen en kleuren veel beter tot hun recht.

Kan je zo bij de eindresultaten zetten (en op https://blenderartists.org).
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 07 maart 2023, 12:22:51 pm »
Hij is nog niet af, er komt nog een V. Dit was wel wat ik voor de geest had. Maar met het steeds verder openen van de tekendoos... Kijken dat ik hem iets geleefder kan krijgen. Die Nodes zijn echt leuk speelgoed.

O wel een vraag?, wat is eigenlijk de shortcut om meteen in de menu met search te komen in het Node venster. Als ik space druk kom ik in de 3d view terecht in het menu wat doorgaans in de balk zit [die balken heb ik verborgen]. Ik heb het geprobeerd in de shadow editor maar die opent een 3 keuze menu waar ik 3 x niks aan heb. de manual zegt Ctrl space maar dat opent een grote node venster. Ik ben al eens gaan zoeken maar ...

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart 2023, 13:15:09 pm »
shift-A (werkt ook in andere editors waar een menu > add > search optie inzit).
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 07 maart 2023, 16:02:58 pm »
De zoek optie kun je in Preferences/ Keymap veranderen, je kunt daar de spacebar action op search optie zetten.


Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 08 maart 2023, 09:46:10 am »
Het was idd. schift-A. Had al vaag het vermoeden dat het iets met de alpha te maken had. Die ik vanmorgen geüpdatet heb werkt Shift-A wel, in die van de afgelopen weken niet.

zitten nog wat dingetjes in waar ik de oorzaak van moet vinden. Ik heb de hele bediening van de pc in de tray lopen samen met de startmenu. Fullscreen is geen optie voor mij. Dus ik moest wat vinden om de titelbalk uit Blender te slopen gezien de command --borderless window niet meer werkt.

maar als hij nu saved komt af en toe een lege grijze balk naar beneden en schuift deels over de tabs. hij verdwijnt meteen als je er op klikt dus ik kan niet kijken wat het is. Ik vermoed dat hij sommige info naar de titelbalk stuurt en deze grijze genereert omdat die er niet meer is. de meeste info wordt gewoon in de tab balk getoond zonder dat hij iets extra toont, het is alleen als hij iets opslaat.

maar goed, eerst kijken hoe kleding werkt. Begrijp ik het goed dat als ik bv een jas over dat krukje wil leggen dat ik eerst een jas moet maken alsof die gedragen wordt en vervolgens over het object leg? Ik heb gisteren even vlug gekeken hoe iemand een deken op een bed maakte en vooral hoe hij de omslag maakt lijkt te doen wat ik wil bereiken.

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2023, 21:17:45 pm »
Hoi hoi,

ik heb gemerkt dat buisfilmpjes niet altijd de oplossing bieden.

Ik ben al een week bezig een parasol in deze scene te renderen en daar zit een pluizig randje op, freestyle rekent zich een half uur suf waarop hij afstort. Op internet wezen ze hoofdzakelijk naar twee oorzaken. De blur of een geheugen tekort. Ik vermoed dat de eerste wint omdat ik depth of field aan heb staan. Wat geheugen betreft, ik heb een RTX 2070 8G en i9 64G met waterkoeling. Niet meer het snelste maar het moet wat kunnen hebben.

Ik moet de parasol anders benaderen met freestyle en daarvoor moet hij op een eigen layer. ik zoek nu vooral een goede instructie die me vertelt hoe ik layer voor layer render, hoe ik objecten dan moet uitsluiten in sommige layers en daarin zeker hoe het masken en doorgeven van schaduw werkt met de outliner. Die over het uitsluiten van collections gaan in freestyle op de googlebuis is maar de helft van het verhaal.