Creaties > Onderhanden werk

Studie

(1/5) > >>

Xan:


Mijn eerste opzet, een beetje doedelen om de weg te vinden door Blender. Ik moet nog wat bijpassende lampen maken dus het licht komt op het moment nog van een vuurvliegje met kapsones buiten [ik werd melig toen ik Sun zag staan].

Het meeste loopt zoals verwacht. Het verdient nu nog wat fijnafstelling en daarvoor moet ik aan de slag met shaders. Maar mijn huidige kennis bestaat vooral uit spinnenwebben en veel stof.

Is er ergens een goed startpunt waar ik dieper kan gaan graven?

Edit: Ik ben gewent alles zelf te maken, incl. materiaal. Het is fun en je loopt niet tegen copyrights aan

IJp:
Je image ziet er leuk uit wel jammer van de plafond schaduw.
Hier kun je in shaders materialen duiken hij is de Blender man Blender Guru!
De video is al 5 jaar oud maar geeft de juiste uitleg om alle shaders materialen te maken.
https://youtu.be/4H5W6C_Mbck

Succes.

roobol:
Ziet er leuk uit, compliment. Zijn die lijnen Freestyle of GreasePencil?

Wat betreft je vraag, toen ik ben overgestapt van Cinema4D naar Blender heb ik honderden videotutorials bekeken en daar redelijk gestructureerde aantekeningen van bijgehouden (1.4 gigabyte, 200+ bladzijden, veel bronbestanden).  Als je wil kan ik je die doorsturen, heb ik wel je e-mail adres nodig (kan je eventueel via PM sturen).

Sam Bowman heeft een heel uitgebreide reeks over shader nodes (60 delen) die begint op https://www.youtube.com/watch?v=Uvc2P911rZk

Xan:
@IJp
@roobol

Super, veel buis plezier.

Ja idd. vooral die witte streep, ik moet nog uitzoeken waar die vandaan komt. Ik vermoed de vuurvlieg. Ach de schat doet hard zijn best, hij helpt me als zaklamp. Ik heb het kapje al klaar voor de Ard Deco lampjes, niet lang, dan kan hij rust nemen. De kat op het schilderij heb ik wel een stukje duidelijker gekregen.

Ik wilde met deze opstelling vooral uitproberen hoe ik via script een scene met layers kon opzetten. Dit draait daarop, de lijnen zijn alleen Freestyle, 3 sets. Grease pencil heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb nog genoeg ideeën te gaan. Ik hou bv van Retrofuturism. Industrial, Steampunk, Diezelpunk, Giger past er ook wel een beetje in. Aan de andere kant, Escher natuurlijk, maar ook Manara, Schuiten en Schuiten, Paul Kirchner., Andieas, enz. Ik kan me ook wel vinden in Art Deco, Jugendstil. Dus kijken waar het schip strand.

Xan:
@roobol

Het is lief aangeboden maar het is een hotmail, denk dat 5mb limmit is bij hun. Ik heb ook al jaren geen Dropbox meer.

A maakt niks. Ik zoek het op als ik er tegen aan loop en dan staat hij zo op mijn systeem. En met dat scripten krijg je vlug zicht hoe blender in elkaar is gezet. Ik moet ook zeggen dat ik heel wat meer tegenstand van Blender had verwacht. Als je soms de sites leest.

Die pakketten ken ik niet, ook die je laatst noemde. Van Adobe ken ik alleen Photoshop en Flash van Macromedia, maar die laatste hebben ze dood geknepen. Ik heb vroeger wel wat veel gespeeld met een afgeslankte versie van 3DMax. Die was aangepast om Mods te maken voor Fallout en blender dan voor kleine dingetjes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie