Topic: Emmenaar stelt zich voor  (gelezen 7976 keer)


Offline Emmenaar

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 januari 2021, 22:59:18 pm »
Dag mede Blender gebruikers.

Mijn naam is Marijn en zoals mijn nickname al doet vermoeden kom ik uit Emmen. Al sinds mijn jeugd heb ik interesse in 3D technieken. Tijdens mijn studie theatertechniek ben ik er serieus mee aan de slag gegaan. Ik gebruikte toen voornamelijk Autocad.
Voor mijn scriptie heb ik een theater in 3D getekend om te kijken wat de mogelijkheden waren op artistiek gebied.

Inmiddels zijn we bijna 20 jaar verder, 3D tekenen heeft in de loop der tijd nog steeds mijn aandacht gehad. Sketchup was een door mij veel gebruikt programma, Blender had ik weleens geïnstalleerd, maar ik zag erg op tegen de leercurve.
Vorig jaar nog eens weer naar Blender gekeken en zag dat de UI redelijk overhoop is gehaald en het een en ander werkte ineens intuïtief. Non destructief editen leek me ook wel wat.
Inmiddels snap ik het programma redelijk en anders is Google een hele goede vriend.

Op dit forum hoop ik nieuwe dingen te leren, te genieten van andermans werk en wellicht contacten in de buurt op te doen.

Momenteel ben ik bezig om een molen te tekenen (hier ben ik vrijwillig molenaar) om zo de geschiedenis beter weer te kunnen geven. Bijgevoegd een Eevee render.
Ik ben overigens helemaal fan van Eevee, wat een nieuwe mogelijkheden en geen nachten meer renderen.

Vriendelijke groet
Marijn





Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2021, 13:23:41 pm »
Emmenaar,
Welkom op het forum en met 20 jaar 3d ervaring zullen wij nog wel wat van jou kunnen leren.
Maar heb je vragen of iets anders wat je kwijt wilt laat dan hier van je horen en laat je art hier zien, we zijn benieuwd.

Offline Emmenaar

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2021, 19:50:08 pm »
Ik heb vooral ervaring met technisch 3D werk, het artwork zoals ik het hier voorbij zie komen is toch een hele andere tak van sport. Het is mijn voornemen in ieder geval actief te blijven en werk te delen (en daarop ook feedback te ontvangen)

ExLibris

« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2021, 10:55:16 am »
Welkom op dit forum!

We kunnen altijd van elkaar leren, hoeveel ervaring iemand ook bezit, is mijn mening :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2021, 19:30:19 pm »
He meer zielen hoe meer vreugd en zeker als je vaker zulke mooie molens toont.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2021, 15:14:17 pm »
Mooi hoor. Inspirerend.
Je hebt me op een idee gebracht om in een bepaalde scene een molen neer te zetten op de achtergrond.

Zulke bewegende objecten geven leven aan een scene en ritme ...  ::)
Mooi gemaakt.

Offline Emmenaar

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2021, 18:04:35 pm »
Dank allen!

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2021, 17:32:55 pm »
Welkom Emmenaar.

I ben hier ook nieuw, wel 25 jaar 3D ervaring maar een Blender beginner :-)))
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/