Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14
121
Eindresultaten / badkamer
« Gepost op: 09 maart 2022, 11:13:06 am »
als er geen wc papier meer te hamsteren valt...




122
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 07 maart 2022, 20:17:49 pm »
Ziet er goed uit (maar dat gras mag wel eens afgereden worden..).

123
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 19 februari 2022, 13:16:18 pm »
Nog een tip, als je niet zeker bent welke kleuren te gebruiken in een color ramp is https://color.adobe.com een heel nuttige site.  Zoek bijvoorbeeld naar ijzer en je krijgt een aantal mogelijke kleurpaletten.  Klikken op een kleur kopieert de hex waarde die je dan in de knopen van de color ramp kunt plakken.

124
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 19 februari 2022, 12:51:46 pm »
Dit is zo wat de basis setup voor al mijn procedurele houttexturen.  Via de random poort van de object info node kan je er voor zorgen dat de textuur voor verschillende objecten niet telkens dezelfde is.  Met de mapping node bepaal de de richting van de nerf en kan je deze ook roteren, waar nodig.  Verder gebruik ik één noise node zowel voor kleur (via een color ramp), roughnes (via een map range) en bump.  Met de HSV node kan je aangeven hoe donker/licht, helder/flets het hout moet zijn en kan je de kleur ook wijzigen.

De random poort van de object info node kan je bijvoorbeeld ook via een map range doorgeven  naar de hue poort van de HSV node, wat bijvoorbeeld handig is als je met geometry nodes veel instances hebt die er niet allemaal hetzelfde mogen uitzien.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Kees




125
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 19 februari 2022, 11:22:45 am »
Mijn dank voor jullie waardering, heren.  De tegels zijn overigens afkomstig van https://matlib.gpuopen.com/main/materials/all, maar ik heb er een grunge map met een iets andere schaal overheen gezet om de herhaling wat te camoufleren.  Textuur van de schenkkan heb ik gemaakt met FilterForge, al de rest is Blender en procedureel.

126
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 18 februari 2022, 18:56:41 pm »
Dit is hoe die schenkkan er nu uitziet, staat in een museum in Larvik.

PS: was deel van mijn referentiemateriaal.




127
Animaties / Re: Bananenhumor
« Gepost op: 18 februari 2022, 17:45:42 pm »
Heel knap, je werk is in een jaar tijd technisch met een aantal gigantische sprongen vooruitgegaan; mijn complimenten.

128
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 18 februari 2022, 17:02:00 pm »
Dit plaatje is gerenderd rond 900 na Chr. en toen waren die spullen nog nagelnieuw...

129
Eindresultaten / vikingspul
« Gepost op: 18 februari 2022, 16:18:20 pm »
Hoewel die eigenlijk geen helmen met horens droegen...




130
Leden stellen zich voor / Re: Hallo allemaal
« Gepost op: 18 februari 2022, 16:14:33 pm »
Hallo Hans,

Welkom op het forum, ik ben benieuwd naar wat je allemaal gaat maken.

Kees

131
Leden stellen zich voor / Re: Hallo!
« Gepost op: 09 februari 2022, 16:00:43 pm »
Je hebt al een heel indrukwekkende portfolio, mijn complimenten.

Ik zie dat je veel werkt met Adobe Photoshop/Illustrator/Indesign; betaalbare alternatieven daarvoor zijn Affinity Photo/Designer/Publisher.  Geen abonnement, 55€ per programma eenmalig, gratis updates en je kan er ook alle Adobe bestanden mee openen of als Adobe bestanden exporteren.

Kees

Schaamteloze zelfpromotie: Mijn werk staat hier maar ook op https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

132
Leden stellen zich voor / Re: Hallo!
« Gepost op: 02 februari 2022, 07:16:45 am »
Welkom bij de club, Lieke en ik ben ook benieuwd naar je werk.  Zelf ben ik nu ruim een jaar met Blender bezig en de moeilijkheidsgraad valt eigenlijk best reuze mee.

133
Leden stellen zich voor / Re: Dit ben ik
« Gepost op: 23 januari 2022, 14:57:59 pm »
Hallo Werner, en welkom bij de club.  Benieuwd wat je allemaal gaat maken en wees niet verlegen met vragen stellen :-))

134
Eindresultaten / Re: skateboard
« Gepost op: 20 januari 2022, 11:26:46 am »
Dank voor alle suggesties, heren.

Ik heb zo her en der wat wijzigingen aangebracht in de textuur van het bord en de HDR verlichting.  De verschillen zijn subtiel, maar het resultaat is wel beter.




135
Eindresultaten / Re: skateboard
« Gepost op: 19 januari 2022, 16:51:34 pm »
Bedankt voor jullie waardering, heren.

@Ruud: heb ik geprobeerd; ik zit nu al aan een spec van 0,8 en een rough tussen 0,3 en 0,6.  Als ik die verder verlaag gaat vooral de witte achtergrond gereflecteerd worden en dat is geen verbetering (maar zeker bedankt voor het meedenken).

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14