Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJp

Pagina's: 1 ... 287 288 [289] 290 291 292
4321
Onderhanden werk / Re: Kerkgebouw HHG Terschuur
« Gepost op: 01 augustus 2012, 23:55:15 pm »
Nou ik heb toch nog wat gevonden op internet omdat volgens mij het overtrekken van een tekening op de achtergrond niet precies is volgens tekening.
Dus nu weet ik pas dat blender bijna net zo goed met maten om kan gaan als AutoCad.
Nu nog op zoek naar een bouw tekening die bij mij intressen kan opwekken. :P

http://www.youtube.com/watch?v=-Hr03JFBMU8

4322
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 01 augustus 2012, 14:05:56 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
Petje af, Wil. Echt heel mooi geworden. Heeft volgens mij best wat tijd gekost?
Het resultaat mag er zijn.

Vind het wel het posten in het eindresultaten forum waard, toch?

MAD

Ja veel tijd en pijn in mijn schouder van klikken en inspannend zitten.
Ben nu links handig bezig. :cry: Ik heb in mijn eerdere baan het aanpassen van Autocat tekeningen last gehad van RSI en ben toen rechts handig gaan werken, dus gelukkig kan ik met links er rechts werken.

En volgens mij kan het wel naar het forum eindresultaten. :)

Mark ik ben ook geïnteresseerd in het maken van interieurs dus de kerk die je maak vindt ik ook heel interessant
ben benieuwd of je de platte grond ook op schaal kan tekenen in blender net als in AutoCat.

Groetjes Wil.

4323
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 01 augustus 2012, 10:46:54 am »
Peter bedankt,

Door het starten van de Manga Tutorial heb ik weer veel nieuwe dingen geleerd, het is voor mij zeer leerzaam geweest.
Ik vond het nu wel genoeg maar als ik ooit nog aan animeren begin dan wordt Manga zus mijn eerste animatie.  ;)

Groetjes Wil.

4324
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 31 juli 2012, 23:22:36 pm »
Zo nu ben ik er klaar mee ik kan geen vertex, edge of Face meer zien   ;)
Omdat we begonnen zijn met een Low-Poly character heb ik het mezelf behoorlijk moeilijk gemaakt.
Hierdoor heb veel extra werk gehad om alles mooi rond te krijgen.
En voor de eerste keer een character gemodeleerd vindt ik het mooi genoeg.

 

Klaar!!!! :P

4325
Onderhanden werk / Re: Kerkgebouw HHG Terschuur
« Gepost op: 31 juli 2012, 00:11:58 am »
Mark,
Bekijk deze tutorial dan weet je weer hoe het werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=1nCJfC2p ... re=related

4326
Experimenten / Re: Wie doet mee?
« Gepost op: 24 juli 2012, 18:33:01 pm »
Hi Peter,
Ik haak ook af ik ben ook liever zelf bezig met een tutorial.
Zo ben ik nog steeds bezig met zus, ze heeft nu tepels en gaten voor een koord in haar blouse.
Nu ben ik het koord aan het maken met Curve/Bezier dus nog werk zat.

Groetjes Wil.

4327
Onderhanden werk / Re: Kerkgebouw HHG Terschuur
« Gepost op: 23 juli 2012, 11:19:41 am »
Mark,

Mooi kerk gebouw mooi gemaakt maar is ook nog niet af er zijn nu textures zat te vinden  :D

4328
Onderhanden werk / Re: Draak
« Gepost op: 22 juli 2012, 22:26:02 pm »
Kom op Jogai !! maak af die draak.
Ik wil het eind resultaat wel zien hoor. :shock:

4329
Onderhanden werk / Re: een kasteel via een addon stapsgewijs laten ontstaan
« Gepost op: 22 juli 2012, 14:40:17 pm »
Hallo Peter,

Ik reageer omdat het er interessant uit ziet maar ik snap er niets van.
Ik heb zelf nog een kasteel op een berg in de wacht staan en missien heb ik er wat aan??? :roll:
Verder heb ik niets met programeren.

Groetjes wil.

4330
Leden stellen zich voor / Re: Pajotter
« Gepost op: 22 juli 2012, 11:28:09 am »
Hallo Marc,

Van harte welkom op dit forum Europeaan. :D
Mooie site heb je en volgens mij werk je veel met AutoCad inventer heel wat anders dan Blender.
Maar als ik jou was zou ik toch de nieuwe Blender 2.63a downloaden omdat deze versie nu ook kan omgaan met
N-Gon's en nog veel meer nieuwe dingen.
http://www.youtube.com/watch?v=QdO04t4f9h4

Ik zou zeggen bekijk veel tutorials en als je iets niet weet dan laat het maar horen op dit forum.
Zelf ben ik eind vorig jaar begonnen met Blender en weet nog lang niet alles maar door het bekijken van tutorials Wordt ik steeds wat wijzer.
En die wijsheid kunnen we hier op het forum met elkaar delen. :ugeek:

Groetjes Wil.

4331
Leden stellen zich voor / Re: Nathan
« Gepost op: 21 juli 2012, 12:15:27 pm »
Hallo Nathan,
Welkom op dit leuke Nederlands forum, ik heb de website natuurlijk ook bekeken en ook mooie foto's van al die kleintjes en jullie Jasper.

Zelf ben ik nu ongeveer 10 maanden bezig met Blender en bekijk ook Blenderguru en BlenderCookie maar ook kleine tutorials op Youtube.
De Tutorial van David Ward zijn ook niet mis.
http://cgcookie.com/blender/2012/05/07/ ... 6-part-01/

Maar ook op dit forum is er nog wat te leren, zo is Peter (PKHG) gestart met het modeleren van een Manga meisje
Daar ben ik ook mee aan de slag gegaan en op die manier leer ik veel dus Nathan Probeer het ook eens.
Veel plezier op dit forum. ;)

4332
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 21 juli 2012, 11:30:31 am »
F2 weet ik.
Maar als je een image renderd en daarna op F3 drukt dan krijg je hetzelfde scherm, alleen dan met Save as image.
Ik gebruik niet de + toets maar de + schuin onder Save as image omdat je daar toch op moet klikken met de muis.

Ik save mijn project veel weg ik heb binnen in korte tijd zo 60 .blend files en als dan de laatste 5 files goed zijn dan verwijder ik de rest, daarna hernoem de blend files .blend1 t/m .blend5 en ga gewoon weer verder.
Dit doe ik omdat blender bij sommige bewerkingen vastloopt en dan heb ik altijd een backup. :D

4333
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 20 juli 2012, 15:45:17 pm »
Ik ben het gelijk gaan uitproberen en zo te zien werkt dit goed begonnen met een Cube.
Handig om extrude, scale en rotate te gebruiken, dit is nog niets bijzonders maar ooit komt dat nog wel. :D


En als je de sudivision surface /apply dan heb je een perfecte Wire met alleen Quad's  


Dit blijkt een goede methode te zijn omdat het is opgebouwd met Quad's.
Maar hierove nog wel even een vraag, Blender kan nu ook met N-Gon's overweg maar moet je deze nu nog steeds vermeiden. :?:

Gr. Wil.

4334
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 19 juli 2012, 16:42:09 pm »
Hi Jogai,
Ik ga ook hier alles weer bekijken alle info is welkom. :)

Groetjes Wil.

4335
Modelleren / Re: Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 18 juli 2012, 20:31:03 pm »
Peter,

Bij 3dhype.com ga je naar Forum en als je daar wat naar beneden scrollt zie het Blender forum.
Kijk dan bij  Na uren knutselen een mooie meid geworden
Op Manga zus wordt goed gereageerd en veel tips gegeven dus ook interessant om daar ook eens wat rond te snuffelen.

Ik ga Manga zus nog niet laten bewegen maar ik probeer ze nog mooier te maken met al de info die ik bij 3dhype heb opgedaan.
Ik ben ook al met de Cube bezig geweest dus de eerste animatie is uitgevoerd.
Maar peter laat zus maar eens lekker dansen ;)

Groetjes wil.

Pagina's: 1 ... 287 288 [289] 290 291 292