Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 ... 9
1
Eindresultaten / kaders
« Gepost op: 04 februari 2023, 14:16:54 pm »
Schilderijlijst is van https://www.ameede.net , ze hebben daar een gaziljoen gratis .stl bestanden met elk een gaziljoen polygonen.




2
Over Blender / Cursussen Blender in Leuven
« Gepost op: 19 januari 2023, 16:12:42 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren en een cursus 3D animatie met Blender organiseren. 

Meer informatie op https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/ict/creatief-2d3d/3d-tekenen-1-in-blender/45381 en op https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/ict/creatief-2d3d/3d-animatie-1-in-blender/45379

Kosten zijn 90€ voor 60 lesuren ofwel 1,50€ per lesuur.

Voor eventuele vragen kan je een mail sturen naar info.design@cvovolt.be of naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

3
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 19 januari 2023, 09:15:23 am »
Als je over een textuur bijvoorbeeld een grunge zet en beiden een ander schaal geeft duurt het veel langer voordat je herhaling gaat zien.  In het voorbeeld in bijlage krijg je pas herhaling na 91 tiles (in plaats van één).




4
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 18 januari 2023, 16:19:52 pm »
Voor onscherpe texturen of foto's gebruik ik zelf https://www.topazlabs.com/sharpen-ai en dat werkt heel erg goed.

5
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 18 januari 2023, 16:14:53 pm »
Het programma op https://www.topazlabs.com/gigapixel-ai levert redelijk goede resultaten (gratis trial beschikbaar).  Als je een Mac hebt levert het goedkopere Pixelmator Pro multiresolution even goede of zelfs iets betere resultaten.

6
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 02 januari 2023, 07:20:43 am »
Ik heb geen ervaring met 3D printen, maar je kan de deur een dikte geven met een solidify modifier en deze vervolgens toepassen om er echte geometrie van te maken.

7
Eindresultaten / vermeer
« Gepost op: 29 december 2022, 15:17:24 pm »
Een beetje aan het spelen met geonodes.  Voor geïnteresseerden is het blender bestand beschikbaar op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/32




8
Materialen en Texturing / Re: artifacts ...
« Gepost op: 23 december 2022, 19:33:42 pm »
Zo te zien gebruik je displacement.  Als je een combinatie van bump en displacement gebruikt kan je je subdiv een stuk lager zetten.  Vergeet dan niet dat je in je materiaal instellingen de displacement settings moet aanpassen (zie plaatje).  En voor alles wat niet te dicht bij de camera staat kan je kiezen voor bump only, ik hoop dat je hier iets aan hebt.




9
Eindresultaten / escher
« Gepost op: 19 december 2022, 14:06:16 pm »
Gemaakt naar Escher’s Andere Wereld II

Maan texturen zijn van https://svs.gsfc.nasa.gov/4720, sterrenfoto is van https://www.eso.org/public/images/ en de baksteen textuur is van https://polyhaven.com.




10
Eindresultaten / knuffel
« Gepost op: 03 december 2022, 11:20:03 am »
Geïnspireerd door het werk van Jean-Pierre Augier.




11
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 30 november 2022, 07:32:56 am »
Dat kan, maar dan moet de subdivision surface node verder naar achter (na de instance on points, maar voor de realize instances) en om iedere steen anders te krijgen moet je de edge crease poort met een random node voeden (een noise node met een map range kan ook).  Op dezelfde manier kan je ook de grootte van de steen binnen een bepaalde marge laten variëren met een scale instances node in combinatie met random node (zie plaatje).




12
Belichting en Rendering / Re: renderen in delen
« Gepost op: 28 november 2022, 19:08:20 pm »
Ook als er wat overlap zou zijn is dat iets wat Photoshop of Affinity Photo maar ook de meer gespecialiseerde stitching programma's zouden moeten aankunnen, zie https://expertphotography.com/best-photo-stitching-software/

13
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 25 november 2022, 08:11:45 am »
Niet per steen, maar in een keer voor alle stenen tegelijk.  Dat kan een procedurele textuur zijn of een naadloze bitmap in box projectie die je in de geometry nodes editor met een set material node op je instances zet.

Om te zorgen dat iedere steen er net iets anders uitziet kan je in de shader editor de random poort van een object input node gebruiken om per instance de locatie van de textuurruimte iets te verschuiven (zie plaatje).




14
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 23 november 2022, 09:03:57 am »
Een bitmap textuur met een bend deformer laten meebuigen als je geen uv map hebt is niet voor de hand liggend.  Een degelijke stuctutuur maken met geometry nodes in combinatie met een bend deformer is daarentegen heel erg simpel (zie plaatje); ik hoop dat je hier iets aan hebt.




15
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Gepost op: 23 november 2022, 09:01:32 am »
Hey Martijn,  welkom op het forum en heel benieuwd naar wat je allemaal gaat maken.

Pagina's: [1] 2 3 ... 9