Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 92
1
Eindresultaten / Re: kaders
« Gepost op: 08 februari 2023, 19:15:51 pm »
Mooi !

2
Hoi Menno.

Zou je eens willen uitleggen wat BIM precies is en of dat voordelen heeft om te bouwen ?
Zijn die files na export geschikt om in 3D Blender om te toveren ?
Ik heb laatst weer een huis geblendert voor in een animatie. Best veel werk.

Groetjes


3
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 20 januari 2023, 17:19:41 pm »
Roobol heeft gelijk en volume is noodzakelijk voor de 3d print software.
Wat Ijp vraagt , volgens mij hangt het ervan af wat voor soort fout , bijvoorbeeld een balk die vergeten hebt af te sluiten maar die wel door iets heen steekt hoeft geen probleem te zijn.
De 3D software werkt met wat een afgesloten buitenkant heeft , omdat het zijn eigen instellingen heeft voor volume.
Bijvoorbeeld de dikte van de wand in combinatie met een ruitjespatroon voor de stevigheid zodat je print plastic bespaard , en dan daar weer de dikte en maat van...
Dus niet alle fouten zorgen dat je de file niet kunt omzetten naar het formaat voor de 3D software formaat om te kunnen printen.

4
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 03 november 2022, 15:41:09 pm »
Dankzij een nieuwe videokaart worden de rendertijden verminderd van 1 minuut 40 seconden naar 13,7 seconden.
Dat schiet lekker op.

Ik kan iedere Blenderaar van harte de RTX 3060 aanbevelen.
Is sneller dan de 1080Ti en heeft 12GB VRAM.
Bij scenes groter dan 8GB is hij meestal sneller dan de RTX 3070 omdat die laatste dan gaat swappen naar werkgeheugen.
Maar goed zulke grote scenes heb ik nog nooit gerenderd.

Het is gewoon een enorme vooruitgang.
Optix maakt het feest compleet.

5
Eindresultaten / Re: junk art
« Gepost op: 03 november 2022, 15:37:51 pm »
Kunstig.  ::)

6
Animatie en Rigging / Re: Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 26 oktober 2022, 23:03:10 pm »
Interessant , dank je.
Dat was ik al van plan omdat ik de oude flipperbaan bekeken heb.
Die was niet alleen goter , de massa van de flipperbal was 9 kilo.
9.000 Mass

Maar daar staat de snelheid simulatie slechts op 0.5

Ach dat worrd weer gewoon tweaken en spelen dus...
En helemaal stabiel is het niet.
Af en toe klapt Blender eruit tijdens baken...

7
Animatie en Rigging / Re: Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 19:06:45 pm »
Het probleem is als volgt.

Ik heb een bal , de exacte maat en gewicht van een flipperbal. Gewicht 80 gram.

Ik heb simpele cylinders die ik hier en daar buig , twee parralel om de baan te vormen.

De bal is een "sphere" object voor de collision , de baan cylinders zijn "mesh" en "deform" voor de collision.

Het werkt zoals altijd maar op een bepaald punt springt de bal steeds zomaar omhoog.

Ik vervang een van de gebogen hoekstukken van de baan en ineens sprint ie in een andere richting van de baan.


Inn de Rigid Body World heb ik 60 steps met 200 iterations. Veel andere settings al geprobeerd. Niets helpt.


8
Animatie en Rigging / Re: Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:52:20 pm »
Ik wil een kast zoals deze , van 8 jaar geleden , bouwen.

Deze was nog met de oude Blender renderer gerendert , dus geen Cycles.

Tijd voor een nieuwe !

https://www.youtube.com/watch?v=rAAejyf8xO4

9
Animatie en Rigging / Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:50:24 pm »
Hoi.

Weet hier iemand veel van Blender physics ? Ik bedoel geavanceerde phhysics.
Instellingen , de precieze invloed van grootte van de mesh , aantal iterations etc... ?

Ik wil een nieuwe flipperbaan maken. Maar na een klein stukje baan stuitert de bal steevast van de baan.
Met wat voor instellingen dan ook.

De Blender manual is slechts zeer summier op het gebied van physics instellingen.
Dat weet ik zowat uit mijn hoofd.
Maar het is haast niet stabiel te krijgen...

10
Belichting en Rendering / Re: Shading perfect. Rendering not
« Gepost op: 09 oktober 2022, 12:44:23 pm »
Zorgen dat er iets te weerspiegelen valt is vaak de helft van het succes.
Een vurige texture er tegenover zetten , of in geval van 3D camera werk een highres 3D omgeving background.


11
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 06 oktober 2022, 16:56:35 pm »
Ik heb besloten dat er meer deining in de karaktertjes moet zitten en het geanimeerde bloedvat moet wat mooier met een naschok.
Dan kopieer ik gewoon de frames een aantal malen.

Plus nog een aftiteling.
Daarna maak ik het volgende filmpje met muziekje.


12
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 23:45:08 pm »
Daar is tie dan.

"Jerome the Exosome Song"

https://www.youtube.com/watch?v=sDGJjEarFNI

13
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 22:52:08 pm »
Alles gerendert.
Nu nog die 16,5GB omzetten naar een AVI met VirtualDub en dan vanuit OpenShot , waar ik de ondertitels ook al heb gemaakt bij de proefrender , de lage resolutiefile vervangen door de hoge resolutie file.
Zo werk ik. Dan kan ik al editten voordat de uiteindelijke render klaar is.

Dan nog exporteren. Tot zo...

14
Eindresultaten / Re: monstertruck
« Gepost op: 18 september 2022, 00:30:48 am »
Net echt.

Mooie render.

15
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:29:51 am »
Bij een vriend op zijn RTX 3070 kaart duurde een frame renderen slechts 9 seconden.

Ongelooflijk snel.

Dus dat is wel iets dat ik uiteindelijk ook wil. Een 3070ti.

Jammer dat ze zo duur zijn.

Pagina's: [1] 2 3 ... 92