Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
61
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 25 februari 2019, 12:19:34 pm »
Brochure Maritiem-Zomer Glas



62
Over Blender / Betaalde addons
« Gepost op: 20 februari 2019, 11:43:43 am »
Hoe zit dat eigenlijk als je een betaalde addon koopt zoals HardOps?
Wordt die addon dan aan je computer gekoppeld of bijvoorbeeld aan je account?

Ik maak zowel op het werk als thuis gebruik van Blender en ben onder beide met dezelfde gebruikersnaam ingelogd. Maar krijg ik dan na aanschaf ook bij beide de addon te zien? Of alleen bij de computer waar ik hem op heb aangeschaft?

63
Over Blender / Re: Help
« Gepost op: 18 februari 2019, 10:07:07 am »
dit is de brush




maar begin het te begrijpen, de zwart en wit waardes zijn zijn 2d kunnen dus niet `om de hoek` kijken. Zal nooit een mooi draadje kunnen stempelen, alleen het bovenaanzicht.
Wit is omhoog, zwart naar beneden, zal alles te maken hebben met het gebogen oppervlak denk ik, ga eens op een plane proberen.

Precies wat je zegt! Dat is het principe van een Bump Map. Wat Koos2 zegt; je kunt het beste stempelen op een vlak en dat vlak later pas buigen. Nog beter dan een Bump Map is een Normal Map!

64
Andere software / Re: Blam Alternative
« Gepost op: 18 februari 2019, 09:07:08 am »
Had hem ook al gedownload inderdaad, werkt super hoor!

65
O ja, dat is wel een klein dingetje bij Blender: als je een object op een gegeven moment de juiste afmetingen hebt gegeven, dien je het object te selecteren in Object Mode en via toets 'Ctrl+A' de nieuwe afmetingen ('Scale') toe te passen ('Apply'), zodat de dimensies van het object als het ware ingebakken worden in het object. Anders kun je soms rare effecten krijgen omdat Blender dat object dan als opgerekt / vervormd blijft zien.

66
Je kunt in principe zonder problemen alles gewoon naar ware grootte schalen. Het verschalen van de camera heeft niet zoveel zin aangezien dat slechts 'het icoontje van een camera' is. De camera zelf verandert er niet van. Wel hebben de programmeurs van Blender inderdaad een aantal standaard maten bedacht voor de lamps, camera's, etc., maar die moet je vooral veranderen naar believen ;)

Het is zelfs een goed idee om alles op ware grootte te maken, omdat Blender beschikt over PBR-materials. Die vereisen dat je op ware grootte werkt voor de meest realistische render.

67
Handleidingen / Re: Logica Shortcuts bij gebruik van Shift, Ctrl, Alt toevoeging
« Gepost op: 13 februari 2019, 14:01:51 pm »
Alt is meestal het tegenovergestelde van de standaard toets.

Met 'A' selecteer je Alles, met 'Alt+A' selecteer je juist niks.
Met 'H' verberg je een object, met 'Alt+H' maak je alles weer zichtbaar.
Et cetera.

;)

Let op: dit verschilt per versie van Blender.
Bij versie 2.79 en lager diende je nogmaals 'A' te toetsen om alles te deselecteren.
Dat is nu gelukkig wel wat consistenter geworden met 'Alt+A'.

68
Particles en Simulaties / Re: Volume particles naar After Effects
« Gepost op: 13 februari 2019, 09:38:49 am »
Goed idee! Je kunt Blender inderdaad OpenEXR laten renderen, maar kies dan wel voor 'Multilayer' en '32 bits'. Hierdoor krijg je al je passes in één groot float-bestand en kun je later in bijvoorbeeld After Effects of Photoshop de gewenste passes er weer een voor een uithalen en monteren. Hiervoor heb je wel een gratis plugin nodig: ProEXR. Deze dien je zowel bij Photoshop als bij After Effects te installeren, maar dan heb je ook wat! ;)

Succes!

PS: je kunt hier zelfs de Cryptomatte-pass in meerenderen, een pass waar ik sinds kort niet meer zonder kan en gisteren nog veel heb moeten gebruiken.

69
Belichting en Rendering / Re: Render settings blender 2.8
« Gepost op: 11 februari 2019, 16:36:54 pm »
Aha! Ik zou die video laten zitten (heb je niet nodig en kan idd vastlopen) en gaan voor de image sequence. Monteer deze met Premiere, After Effects of Blender en klaar!

70
Belichting en Rendering / Re: Render settings blender 2.8
« Gepost op: 11 februari 2019, 16:13:24 pm »
Waarom heb je eerst een image sequence gerenderd en daarna nog eens de video? :)

71
Particles en Simulaties / Re: Volume particles naar After Effects
« Gepost op: 11 februari 2019, 13:43:34 pm »
Dat doe ik ook hoor, maar dan met OpenEXR ;)

72
Particles en Simulaties / Volume particles naar After Effects
« Gepost op: 11 februari 2019, 10:57:30 am »
Ik heb knalrode particles als Halo gerenderd via Volume en opgeslagen als OpenEXR.
Nu heb ik natuurlijk EXtractoR gebruikt om de particles-data uit de OpenEXR te trekken,
waarbij ik de 'Alpha' heb ingesteld op '(copy)' om de particles zichtbaar te krijgen.
Ze worden dan keurig getoond op een zwarte achtergrond (logisch, zonder alpha).

Zodra ik deze particles-layer echter op bijvoorbeeld 'Screen' zet, krijg ik niks te zien van de particles.

Iemand een idee hoe ik de Volume Particles toch zichtbaar kan krijgen in After Effects?
Pre-compose heb ik ook al geprobeerd, maar zonder resultaat.

73
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 08 februari 2019, 15:00:29 pm »
Brochure Narcis Pasen! ;)


74
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 07 februari 2019, 08:35:17 am »
Hoe heb je dat gemaakt, Rozz? Met Volume?

75
Leden stellen zich voor / Re: Real mechanische simulatie
« Gepost op: 04 februari 2019, 09:26:59 am »
Ik zal mijn ervaring op papier zetten en deze delen.

Nog maar net lid en nu al een quote! Toe maar! :D :D

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15