Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - P D

Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36
511
Materialen en Texturing / Re: Scherpe randjes verzachten
« Gepost op: 10 augustus 2014, 18:58:02 pm »
Mijn probleem is dat ik pas iets kan maken als ik het eerst op een plaatje of filmpje gezien heb. Het is niet zo, dat ik het niet in Blender wil maken of eigenwijs ben maar veel van de termen die jullie gebruiken zijn voor mij nog niet te begrijpen dus zoek ik dan iets wat in mijn macht ligt.

512
Materialen en Texturing / Re: Scherpe randjes verzachten
« Gepost op: 10 augustus 2014, 18:19:33 pm »

Hallo Nick en JvL,

Het is me gelukt om de randjes zachter te maken. Niet precies helemaal zoals jullie beschreven dat begreep ik niet helemaal (ik ben nog maar een leek).
wat ik gedaan heb is enigszins wat jullie bedoelden. Ik heb de foto in photoshop een zacht randje gegeven en de achtergrond weggehaald. (zo'n achtergrond met van die vierkante blokjes)
Ben toen een beetje met die nodes aan het schuiven gegaan met dit resultaat. misschien is dit wel ongeveer wat jullie bedoelden. in ieder geval de randjes zijn zacht.






513
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 10 augustus 2014, 14:57:17 pm »
Hallo Nick,

Ben nu ongeveer 4 maanden bezig met blender, ik moet er wel bij zeggen soms wel 10 uur per dag.
Ook heb ik zo'n 25 jaar geleden gewerkt met Coreldream3D maar dat was in een periode dat de computers niet zo snel waren, de rendertijden waren toen nog niet zo snel. Nu werk ik met GPU.
Gezien mijn leeftijd (67) moet ik wel zoveel uren maken, uit mijn ervaring als docent weet ik dat je na ongeveer je 70e jaar niets meer bij leert, dus dat wordt opschieten.

Composities zijn voor mij als kunstenaar niet zo'n probleem. aan je adviezen te horen kom jij ook uit die richting. je mag wat mij betreft altijd kritiek hebben. Als je altijd alles maar goed vindt leer ik ook niets.
Wel vindt ik dat ik nu voldoende tijd heb besteed aan mijn zonnebloemen en ga verder met een nieuw project. Als ik moet doorgaan tot iets perfect is, ben ik mijn leven lang bezig met maar 1 project en ik wil nog zoveel doen.
 
Nu zeg ik volgende keer beter !!!!!!!
Mijn grootste probleem voor mij met Blender is dat ik geen bijna Engels spreek en het hoofdzakelijk moet doen met tutorials die duidelijk worden weergegeven.

Dat je nog veel kritiek mag geven.
Mijn volgende probleem staat nu al op het foren

Groet Peter.



514
Materialen en Texturing / Scherpe randjes verzachten
« Gepost op: 10 augustus 2014, 14:02:03 pm »
Enken dagen geleden heb ik deze foto van de begonia's laten zien.

Mijn vraag is de volgende: wat mij mateloos stoort aan deze foto zijn de scherpe randen van de groene bladeren, de gele blaadjes vallen wel mee.
ik heb geprobeerd met een blur filter dit te corrigeren maar dan wordt alles wazig.
Ik weet dat het ook kan met Bit Mapping maar dat is niet mijn bedoeling.

Mijn vraag:
Is er een mogelijkheid in Blender, om de randjes van de groene blaadjes te blurren en de gele bloemen niet ???

515
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 10 augustus 2014, 11:05:09 am »
Hallo Ijp. je weet het inderdaad wel te vertellen. ik heb dat inderdaad wel geprobeerd die bladeren nat te maken,. Het probleem is dat ik 2 pictures over elkaar moet zetten, opzicht lukt dat wel maar ik kan geen goeie condens texturen vinden die daarvoor geschikt is. Vroeger kon je nog wel eens een foto maken van aangeslagen ramen maar die heb je tegenwoordig niet meer.http://dbc-3d.nl/Smileys/default/smiley.
Binnenkort wil jullie een volgend probleempje voorleggen.

Halo PeterKHG,
Hoe ik een tutorial moet maken weet ik niet http://dbc-3d.nl/Smileys/default/undecided.gif . Wel kan ik je een klein beetje vertellen: ik heb eerst een foto van een geel zonnebloemblaadje gemaakt en een van een groen blad.
heb toen een bloem blaadje gemodelleerd waarop ik de foto heb geplaatst. Toen met behulp van de functie Spin in een cirkel geplaats. (Op youtube vindt je vast wel een tutorial als je zoekt op flower.)

Groet Peter

516
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 10 augustus 2014, 08:03:04 am »
Hier het eindresultaat van mijn zonnebloemen.

na advies van Nick en J.v.L. heb ik een translucent shader toegevoegd. bedankt heren, het resultaat is een stuk mooier. Ijp ook bedankt voor de tutorial voor het maken van druppels. het is wel moeilijk om dit te toepassen in een bestaand
geheel omdat de belichting specifiek voor de druppels moet worden ingesteld. in dit geval gaat dat ten koste van de totale belichting van het bloemboeket. ook heb ik geen partcles gebruikt, ook omdat je dan niet precies kunt kiezen waar ik de druppels wil hebben.
Het maken van de druppels is hoofdzakelijk een kwestie van de instellingen van Light-Paths en bij Sampling de Clamp instellingen. ook de render instelling moet zeer hoog zijn voor een goed resultaat. in dit geval 4000. Ook de oir instelling 1.333 was belangrijk.
Heren bedankt ;)


517
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 08 augustus 2014, 22:35:32 pm »
Dit is precies wat ik in gedachte had. Heb je voor mij misschien de link naar deze tutorial. Ik kan n.l. Op mijn ipad deze film op een of andere manier niet in zijn totaal bekijken. Meestal leg ik die naast mijn computer om een tutorial te kunnen volgen.

518
Traditionele artwork / Re: Matte painting
« Gepost op: 08 augustus 2014, 21:42:31 pm »
Je zij dat je geen tekenaar schilder was!!!
Ik ben wel kunstschilder en ik vindt het fantastiesch. Mij oprechte complimenten.

Dit is mijn website
http://home.zonnet.nl/peterdillen/

519
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 08 augustus 2014, 18:12:15 pm »
Bedankt Nick.
Nu is het me pas duidelijk wat het verschil is tussen stransparant en transulent. Ik ga direct aan de gang met je advies

520
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 08 augustus 2014, 16:09:47 pm »
Daarin ben ik wel geintereseerd. Ik zit wel vaker met het probleem dat ik in blender render met materialen makkelijker kan werken dan in cycles. Ik weet niet of daar een standaard oplossing voor is of dat ieder materiaal appart omgezet moet worden.

521
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 08 augustus 2014, 14:01:19 pm »



Bedankt voor alle reacties. Ik heb heb het filmpje van BlenderGuru bekeken maar daar werkt hij in blender render en ik heb de zonnebloemen gemaakt in cycles. Het filmpje heeft me wel op een ander idee gebracht. Ik heb zelf in photoshop enkele druppels getekend en deze over de foto van het blad gezet met behulp van de node editor, zie afbeelding.
P.s. Zonnebloem blaadjes zijn wel degelijk transparant,zie foto.zoek maar eens op zonnebloemen met tegenlicht.
Ik heb ze transparant gemaakt met de transparant shader niet met de tansulent shader


522
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 07 augustus 2014, 22:31:39 pm »
Het gaat vooral om het licht dat door de druppel  in de schaduw zit ( het effect van een brandglas op het blad,
Dat licht kan ik niet maken. De schaduw is te massief.

523
Traditionele artwork / Re: Matte painting
« Gepost op: 07 augustus 2014, 22:21:38 pm »
Als je een lucht schildert die ver weg moet lijken, gebruik dan vooral geen donkere kleuren. Hoe meer de kleuren van het landschap overeen komen met de kleuren van de lucht, des te verder lijkten ze weg.

524
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 07 augustus 2014, 22:13:50 pm »



Ongeveer dit idee

525
Particles en Simulaties / Water druppel
« Gepost op: 07 augustus 2014, 21:59:39 pm »



Graag zou ik enkele waterdruppels op mijn bloemen leggen.
Ik heb het met glastexture geprobeerd ook samen met een glanstexture maar krijg niet het gewenste resultaat. Wie kan mij helpen

Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36