Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - P D

Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36
496
Modelleren / Re: Topology
« Gepost op: 28 augustus 2014, 19:55:51 pm »
Nu ik zelf met het modeleren bezich ben, begrijp ik pas hoe moeilijk het is waar je mee bezig bent. Het is een echte puzzel. Ik ga me daarin ook nog wel eens verdiepen. Sucses

497
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 28 augustus 2014, 19:08:46 pm »
Weer bedankt voor de tips. Ik heb de tutorial bekeken en daarvan weer veel geleerd.
Ook van Smoot vertex had ik nog niets gezien dat werkt goed daar werd alles veel strakker van.
Heb alles aangepast, ook zoveel mogelijk driehoekjes eruit gehaald.
Hier het resultaat.

498
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 28 augustus 2014, 15:04:44 pm »
Inmiddels weer een stukje gevorderd
           

499
Onderhanden werk / Monster Project
« Gepost op: 28 augustus 2014, 11:58:24 am »
Monsterproject, ik ben gestart met een monsterproject, niet hetzelfde idee als The Way of the samurai maar een ander monster dat ik 40 jaar geleden heb getekend. De opdracht die ik toen had, was om zo’n lelijk soort mens te maken als mogelijk was. Dit was toen het resultaat. (Inmiddels ben ik er wel achter dat er nog wel lelijkere mensen rond lopen)

Inmiddels ben ik aan de modelering begonnen. het is de eerste keer dat ik een serieuze poging doe om te modelleren. Mijn bedoeling is om hem later te leren lopen en niet een echte movie te maken. Het lijkt me wel mooi om zo’n figuur, na 40 jaar tot leven te brengen.
ik denk dat ik de hulp van jullie wel zou kunnen gebruiken, dus brand maar los met jullie kritieken.
Mijn eerste vraag die ik nu heb; is er niet ergens op internet een standaard model te vinden dat ik alleen maar hoef te veranderen zodat ik niet voor de tweede keer het wiel hoef uit te vinden. Of is wat ik nu zeg, zoiets als vloeken in de kerk.




Het resultaat tot nog toe;


500
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 27 augustus 2014, 09:21:22 am »
Het lijkt me wel een leuk idee, om ze uit de mist te laten komen.

501
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 26 augustus 2014, 09:39:05 am »
Misschien is dit ook wel een idee. Zo heb ik het gedaan: een plane voor de bergen en het gras, mix shader Diffus BSDF + Transparant  daarna in een andere layer ge-blurd




502
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 25 augustus 2014, 16:22:32 pm »
Dat de bergen scherper zijn dan de bomen kan best. Denk maar eens aan slootmist, dat is als de mist heel laag aan de grond is en daarboven alles helder is. Vaak een hele mistieke sfeer. Je ziet vaak in de bergen dat de mist in de dalen ligt en de bergen daarbovenuit steken.

503
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 25 augustus 2014, 12:18:29 pm »
Als ik nog een advies mag geven. Dan zou ik net tussen de twee laatste foto's in gaan zitten. De eerste vind ik de bergen net iets te koel de tweede iets te warm.

504
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 24 augustus 2014, 20:00:52 pm »
Hallo JvL de bovenste lucht vind ik goed. De onderste lucht komt niet overeen met het landschap. De lichte kleuren van de bergen zijn koeler dan de lichte kleuren van de wolken. De lichtste kleuren van de bergen moeten ongeveer dezelfde kleuren zijn als het licht van de wolken of iets warmer.

505
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 14 augustus 2014, 12:03:59 pm »
Ik ga me daarin wat meer verdiepen.

506
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 14 augustus 2014, 11:09:59 am »
De druppels op het web,heb ik geplaatst met Partcles.
Wat betreft het renderen op een andere renderlayer, dan zit ik toch met hetzelfde probleem dat ik de druppels en de bloemen samen moet renderen omdat die toch invloed opelkaar hebben. Of zie ik het verkeerd?

507
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 14 augustus 2014, 10:17:41 am »
Eindresultaat Druppels



Dit is het eindresultaat van de waterdruppels. Het resultaat vindt ik gedeeltelijk geslaagd, alleen de druppels op de gele ondergrond van de bloemen zijn niet mooi. ik kan deze wel mooier krijgen door met de belichting te schuiven maar dat gaat ten koste van de belichting van de totale bloem. alleen als er een strijklicht op staat zijn ze mooi. Wat vooral belangrijk is; de instellingen van Light Paths en de setting bij Sampling. ook de instelling Ior 1.333 is bepalend.





508
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 12 augustus 2014, 18:05:40 pm »
Ze zijn inderdaad zo glanzend, ben nog even naar buite geweest om echte te plukken. Ik denk dat ze door die glans en kleur aan hun naam komen. Het is net boter.

509
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 12 augustus 2014, 18:05:05 pm »
Ze zijn inderdaad zo glanzend, ben nog even naar buite geweest om echte te plukken. Ik denk dat ze door die glans en kleur aan hun naam komen. Het is net boter.

510
Particles en Simulaties / Re: Water druppel
« Gepost op: 12 augustus 2014, 16:42:35 pm »
Hier het resultaat met de adviezen van Nick.


Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36