Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - P D

Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36
466
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 12 september 2014, 19:23:51 pm »
Heb je misschien een tutorial over die linked files.

467
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 12 september 2014, 18:25:19 pm »
De vorderingen van het stadje. het zal me benieuwen of ik op deze manier van detailleren een hele stad straat kan bouwen.
Kan iemand mij tips geven hoe ik de grootte van het bestand zoveel mogelijk te beperken?
   

468
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 09 september 2014, 22:00:04 pm »
Ik ben een beetje gevorderd met mijn huis, voor een beetje effectvan een straat te zien heb ik een paar huisjes gekopieerd.
Ik heb besloten om echte pannen te maken, dat vindt ik toch mooier dan mappen.
Vooral voor de voorste huizen je kunt ze best realistisch maken door de verschillende kleuren en door ze een heel klein beetje scheef te leggen.
Morgen ga ik de tutorial van JvL eens bestuderen, ik heb een klein stukje gezien ook dat het in blender is gemaak, ik probeer of ik het met cycles ook kan. ook denk ik dat het niet kan op de dakpannen die ik heb gemaakt.


469
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 09 september 2014, 15:36:29 pm »
Dat wordt inderdaad een probleem om al die dingen op te bergen.
Mede daarom ben ik ook begonnen met Blender. Bovendien hoef ik nu ook geen materiaal meer te kopen. Alles is in blender voorhanden.

470
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 08 september 2014, 19:07:33 pm »
Ik had al geprobeerd de dakpannen met uv mapping en bumpmapping te maken maar het resultaat viel tegen. Het zag er wel redelijk goed uit maar als de camera schuin van onder tegen de dakpannen gericht staat zag het er niet uit. Ik ga nog wel een keer die techniek proberen.
Heb je misschien een uitleg of tutorial voor de techniek van die stencils?

471
Onderhanden werk / Re: Oud Stadje
« Gepost op: 08 september 2014, 11:53:29 am »
 Mijn vraag is hoe ver moet je gaan met de detailering, als je later de hele stad ziet kun je die detailering toch niet meer herkennen.
Als je dan eventueel wilt inzoomen op details kun je die altijd nog uitwerken. Ook vind ik dat net zoals in de schilderkunst dat je gebruik kunt maken van sugestie. De kunst van het weglaten. Vroeger heb ik ook geschilderd tot in de kleinste detail maar toen ik die (perfectie had bereikt), ben ik daarvan terug gekomen. Waar stop je met detailering??? Moet ik dan de mieren die op straat lopen ook nog detaileren ???. Natuurlijk is het knap tot in de kleiste details te werken maar waar is de grens? Het is niet bedoeld als negatief comentaar, maar voor mij een punt van discussie.

472
Onderhanden werk / Oud Stadje
« Gepost op: 08 september 2014, 11:05:44 am »
Inmiddels gestart met het maken van een oud stadje. Hier het eerste resultaat van het eerste huisje, het nog niet helemaal af.
De linker gevel heb ik er voorlopig ingepast, die is nog niet definitief. Voor de textuur van de goot moet ik nog een ander image zoeken.
Met de dakpannen heb ik flink gestoeid, uiteindelijk heb ik het opgelost met particles.
Een vraagje:Ik wil op de dakpannen wat mos laten groeien, kan ik bovenop die particles, weer particles plaatsen of krijg ik dan bij iedere pan dezelfde structuur?
   

473
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 06 september 2014, 22:33:54 pm »
Koos
Je vroeg naar een website van mij
http://home.zonnet.nl/peterdillen/
Het is een oude site waaraan ik al lang niet meer aan heb gewerkt.

474
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 06 september 2014, 17:18:28 pm »
Ik denk dat ik het niet heel veel zal gebruiken, als ik het dan soms toch nodig heb gebruik ik wel  blender.

475
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 06 september 2014, 16:55:57 pm »
Bedankt Heren
Het probleem was dat ik in Cycles Render zocht, daar zit deze functie niet in.
Normaal werk ik altijd in Cycles Render.

476
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 06 september 2014, 16:11:52 pm »
Ben aan het zoeken geweest, maar ik kan  Rendertab niet vinden.
Wel links boven in het menu, maar daar staat geen Post Processing onder.
Waar moet ik zoeken?

477
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 06 september 2014, 12:10:32 pm »
Ziet er goed uit.
Vraagje: hoe doe je dat met die zwarte omlijning???

478
Over Blender / Re: Gemaakt in Blender.
« Gepost op: 04 september 2014, 22:39:53 pm »
Dat is niet direct mijn bedoeling. Ik ben iemand met heel weinig geduld. En kan niet te lang met een project bezig zijn. Ik spring meestal van de hak op de tak. Bovendien moet ik nog heel veel leren in de speeltuin die Blender heet. Toch bedankt voor het aanbod. Je ziet binnenkort mijn project wel op dit forum verschijnen.

479
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 04 september 2014, 20:17:06 pm »
Ijp, wie weet loopt hij daar ooit rond.
JvL animeren moet ik over laten aan mensen zoals jij. Ik kan goed overweg met realistische beelden maar zeer zeker niet als cartonist
Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Ik heb daar altijd veel respect voor.

480
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 04 september 2014, 19:26:15 pm »

Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36