Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15
181
Blender Interface / Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 02 mei 2018, 14:12:26 pm »
Ik vind het erg irritant om steeds eerst naar de UV/Image Editor te gaan om daar het gewenste Render slot te kiezen.
Kan dit ook makkelijker, zodat ik gewoon in mijn 3D View kan blijven hangen?

182
Materialen en Texturing / Re: Fake SSS
« Gepost op: 26 april 2018, 16:48:31 pm »
Net geïnstalleerd, maar Displacement blijkt nog helemaal niet mogelijk te zijn in de huidige versie...  :o

Gaat hem helaas niet worden. Toch bedankt allen!

183
Over Blender / EEVEE noob
« Gepost op: 26 april 2018, 16:38:16 pm »
Ik heb Blender 2.8 zojuist geïnstalleerd op mijn iMac op advies van sommige leden, dus ik ga het maar eens proberen. ;)
(in de hoop snellere SSS te krijgen dan de default in Cycles.)

Nu valt me op dat de default Cube half afgesneden lijkt te zijn in de Viewport. Is dit normaal?

Sterker nog: alle objecten die ik aanmaak lijken met hun onderkant in een soort mist te zijn gezakt...


184
Materialen en Texturing / Re: Fake SSS
« Gepost op: 26 april 2018, 09:53:19 am »
Heb ze inderdaad al bekeken ;-) Vond het veel werk om op te moeten zetten, had daarom gehoopt dat iemand op dit forum wellicht al eens het 'fake' wiel had uitgevonden  ;D

Misschien toch maar eens EEVEE proberen inderdaad...
Heb bij EEVEE altijd het idee op een dun lijntje te lopen, dat het gemakkelijk kan crashen (en ik veel werk kwijt ben)  ;)

Toch bedankt!

185
Materialen en Texturing / Fake SSS
« Gepost op: 25 april 2018, 15:56:15 pm »
Iemand toevallig nog wat goede fake SSS instellingen? Het echte spul rendert altijd zo traag...  ::)

186
Modelleren / Sculpting
« Gepost op: 24 april 2018, 16:13:44 pm »
Ik heb een pak sneeuw gesculpt, en heb het resultaat gerenderd. Dit ziet er (gelukkig) hetzelfde uit als in de Rendered Viewport Shading. Het punt is echter dat het gesculpte deel er anders uitziet als ik van Object Mode switch naar Sculpt Mode. Hierdoor zie ik steeds niet goed wat ik nog moet veranderen. Iemand een idee?

PS: ik heb ook Displacement gebruikt

187
Modelleren / Re: Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 11:14:41 am »
Wel gek, want hoewel ik bij 'Units' heb gekozen voor 'Centimeters' krijg ik na het invullen van een waarde steeds gewoon weer meters te zien.
Tenzij ik er 'cm' achter typ, wat het hele idee van default units er natuurlijk wel helemaal uithaalt...  ???

188
Modelleren / Re: Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 11:08:14 am »
Net al wat ontdekt: onder 'Unit Scale' stond een waarde van '0.01' ingevuld. Nu ik dit weer op '1' heb gezet, zijn de resultaten een stuk beter...

Wel vreemd dat de Curve na het invullen van een Extrude van '1cm' nu opeens een dikte heeft gekregen van 2.8837cm. Ik had 1 cm verwacht ???

189
Modelleren / Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 10:59:22 am »
Blender staat netjes ingesteld op het 'Metric'-system, en 'Units' staat op 'Centimeters'.

Ik heb in Illustrator een Curve gemaakt die ik via .svg heb geïmporteerd in Blender.
Via een trucje met 'Scale' heb ik de Curve een exacte afmeting van 1 meter breed kunnen geven,
waarna ik 'Scale' heb toegepast (via 'Apply'). De Scale staat nu weer netjes op '1'.

Nu wil ik de Curve echter een paar centimeter Extrude geven, maar dit wordt opeens 28,837 cm  :o

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?




190
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 17 april 2018, 11:03:57 am »
Re topology is misschien de oplossing?

Klopt hoor, dat is altijd een oplossing. Maar hoopte op wat eenvoudigers ;)

Toch bedankt allen, ik weet voldoende!

191
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 16 april 2018, 14:19:17 pm »
Ik heb veel tutorials over dit onderwerp gezien, maar nergens eentje waarbij je na afloop de aangemaakte Mesh zelf kunt 'Loop Cutten'.

 ;)

192
Modelleren / Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 16 april 2018, 13:51:19 pm »
Ik heb vanuit Illustrator een etiket als .svg-bestand geïmporteerd. Zodra ik er echter een Mesh van maak, zorgt Blender voor lelijke kruislingse Edges over de twee 'hoofd' Faces (de voor- en achterkant van het etiket). Ik heb uiteindelijk van deze twee Faces nGons weten te maken, met de hoop ze zelf te kunnen 'Loop Cutten'. Ik wil het etiket wat bending geven voor een realistischer effect, dus heb ik alleen een stel horizontale Loop Cuts nodig.

Maar de Loop Cut-tool (Ctrl+R) werkt nu opeens niet meer (wel bij andere objecten). Ook heb ik de dubbele Vertices al verwijderd. Ook staan de Normals goed. Alle Faces zitten netjes aan elkaar vast. Ik heb veel tutorials over dit onderwerp gezien, maar nergens eentje waarbij je na afloop de aangemaakte Mesh zelf kunt 'Loop Cutten'.
Ik snap ook dat ik de Mesh gewoon een eind kan subdividen maar ik hou van 'cleane Meshes' ;)

Iemand een idee?


193
Handleidingen / Re: [Modelling] Charp Edges
« Gepost op: 12 april 2018, 17:34:56 pm »
Dit is inderdaad de meest gebruikte manier om Hard Edges te maken. Het nadeel hiervan is alleen dat het bij zulke eenvoudige modellen goed te doen is, maar bij wat complexere modellen opeens veel (!) moeilijker. Daarnaast ben je erg veel tijd kwijt om iedere Edge te voorzien van twee extra Edges die moeten zorgen voor de juiste sharpness. En als je eindelijk alle extra Edges geplaatst hebt, en je komt erachter dat alles nu bijvoorbeeld wat TE sharp is geworden, dien je ALLE Edges weer langs te gaan om ze wat verder van de basis Edge te verschuiven.

Iemand die hier enorm veel vanaf weet en heel veel tutorials heeft gemaakt is Peter Stammbach: https://www.youtube.com/watch?v=aKZK3gBWwwQ
Hij gebruikt hiervoor dan wel het programma MODO, maar de principes zijn hetzelfde.

Dat Edges te allen tijde een mooie (ronde) rand moeten krijgen staat vast, maar wordt weinig geleerd in de tutorials die ik tegenkom. Vandaar mijn topic "Rounded Edges?" (http://dbc-3d.nl/index.php?topic=2035.msg19654#msg19654)
Hierin geef ik ook een (vaak) betere oplossing voor objecten op afstand (voor dichtbij zal het toch op de 'lastige' manier moeten) via deze addon: https://bartoszstyperek.wordpress.com/2017/12/07/render-bevel-new-blender-addon/

194
Modelleren / Re: [Loop Cut Tool] Zomaar een dom vraagje!...
« Gepost op: 12 april 2018, 13:54:24 pm »
Is de Loop Cut Tool hetzelfde als 'Ctrl+R'?  ???

In dat geval is het (na het kiezen van het aantal cuts via je scrollwieltje) voldoende om één maal te rechtsklikken om zo de cuts in het midden vast te zetten.

195
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 09 april 2018, 14:52:30 pm »
Ik zal ook eens een Blender-render van mezelf posten  ;D


Dit maak ik voor bij ons op de zaak, als mijn baas nieuwe etiketten wil hebben.
Zo hoeft de drukker niet iedere keer met allerlei (gedrukte) voorstellen langs te komen en kan ik al snel aan mijn baas laten zien hoe het uiteindelijk zal worden. Het etiket is van kurk en de steker van hout.

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15