Topic: The way of the samurai  (gelezen 392314 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #705 Gepost op: 12 december 2014, 11:24:34 am »
Mooier zo. Ik vraag me alleen af of de zwarte lijn die de bovenkant van het bovenste ooglid markeert wel echt noodzakelijk is. Of dat het misschien in een iets minder contrasterende kleur dan zwart kan. B.v. een donkere tint van huidskleur. ALs het klein is komt het bij mij soms over als een dubbele wenkbrauw. Maar misschien ben ik de enige die dat zo ervaart.

Het blijft een prachtig figuur met of zonder dat streepje zoals die nu is.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #706 Gepost op: 12 december 2014, 12:03:12 pm »
Daar heb je op zich wel een goed punt hoor Koos. Zelf ervaar ik het niet zo maar uiteindelijk moet ik er toch rekening mee houden hoe andere mensen het zien.

Het lijntje is zwart omdat dit meestal zo gedaan wordt in anime en ik deze stijl toch zoveel mogelijk volg maar misschien is een andere kleur in dit geval beter.
Ik wacht nog even wat andere reacties af en dan beslis ik wat ik ermee doe.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #707 Gepost op: 12 december 2014, 17:58:23 pm »
Dat lijntje is bedoeld als afscheiding tussen ooglid en wenkbrauw.
Ieder mens heeft daar een lijn (huidplooi).  Misschien dat het een beetje lichter mag maar het hoort daar dus wel.
« Laatst bewerkt op: 12 december 2014, 18:00:08 pm door P D »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #708 Gepost op: 12 december 2014, 19:31:29 pm »
Die ogen zijn prachtig en er zit diepte in mooi gemaakt.
Het beruchte lijntje zou wat meer een donkere huidskleur kunnen zijn ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #709 Gepost op: 12 december 2014, 19:57:00 pm »
Bedankt voor de reacties heren, ik ga er mee aan de slag dit weekend.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #710 Gepost op: 12 december 2014, 19:59:59 pm »
Wel gaaf om terug te zien hoe je de ogen `getekend` hebt...echt anime...kan niet wachten tot ie klaar is..aan de andere kant wel jammer als ie af is...dan `hebben` we hem en bezit is vaak het einde van geluk....boehoe.....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #711 Gepost op: 12 december 2014, 20:09:05 pm »
Dan kan ik je gerust stellen want er is al een vervolg in voorbereiding...... ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #712 Gepost op: 12 december 2014, 20:16:16 pm »
Yesssss........

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #713 Gepost op: 12 december 2014, 20:16:44 pm »
Wauw, JvL, wat een gave tattoos heeft Miko!  8) En heel mooie handen inderdaad. Gaat lekker!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #714 Gepost op: 12 december 2014, 20:49:21 pm »
Thnx Ellajiw, laten we maar zeggen dat ze is getekend door het leven.  ;)
Zelf vind ik haar handen wel mooi maar lastig te animeren. De rig voor de handen zou beter kunnen maar daar werk ik wel omheen. Een leerproces voor de volgende.

Wauw, JvL, wat een gave tattoos heeft Miko!  8) En heel mooie handen inderdaad. Gaat lekker!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #715 Gepost op: 14 december 2014, 09:01:37 am »
Helaas ik kan het niet meer vinden, Maar enige tijd geleden naar een video gekeken waar de hand met een driver werd aan gestuurd. Als je de driver scalede dan bogen alle vingers. Je kon ze daarnaast dan individueel buigen. Als je daar dan ook nog eens wat veel voorkomende handen in een bibliotheek zet, dan zou het toch moeten lukken.

Ik heb het zelf nog niet in de praktijk geprobeerd maar in 2015 moet ik er zeker aan geloven. Als ik de tutorial weer tegen kom (ik zal regelmatig even zoeken) dan post ik het. Waarschijnlijk heb je hem ook al eens gezien. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #716 Gepost op: 14 december 2014, 10:31:52 am »
Dat  is precies waar ik nu mee bezig ben Koos.  ;)
Het is dan wel zonder driver maar je kunt de vingers sowieso eenvoudig selecteren om een grijpbeweging te maken maar het is meer dat sommige handbewegingen gewoon complex zijn. Bijvoorbeeld voor het grijpen van het zwaard moet ik meerdere handposes maken om het kloppend te krijgen qua timing.
Ik ben verschillende pose libraries aan het maken voor de handen, voeten en full body voor de lastigste poses om tijd uit te kunnen sparen tijdens het animeren.

Ik post later vandaag weer wat plaatjes.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #717 Gepost op: 14 december 2014, 18:36:54 pm »
Hi JvL ik zag een pagina terug dat je alles in de blender render doet , ik merkte naar gelang de updates van blender ik heb vandaag de 2.72B in huis dat t makkelijker gaat minder crashen en resultaten zijn mooier als in t begin. :) Just some thoughts.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #718 Gepost op: 14 december 2014, 18:44:20 pm »
Hoi Ruud, ik neem aan dat je bedoelt dat cycles nu stabieler is? Mijn keuze voor Blender Internal heeft niet zo veel met de stabiliteit van cycles te maken hoor maar ik vind het resultaat niet mooi bij de animestijl passen. Het renderen in cycles is mooi hoor want ik heb mijn vorige animaties (staan ook hier op het forum) in cycles gedaan maar voor dit project vind ik het gewoon minder geschikt. Daarnaast is de rendertijd ook vele malen hoger waardoor ik  er deze keer ook geen gebruik van wil maken maar voor het volgende project (deel 2) misschien weer wel.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2014, 18:47:11 pm door JvL »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #719 Gepost op: 14 december 2014, 18:51:46 pm »
Ja ik begrijp wat je bedoeld ik merkte toch wel wat verbeteringen in cycles en er is een nieuwe freestyle in de nieuwe versie misschien interessant voor je.
http://www.blender.org/features/2-72/
Dat was ook de reden eigenlijk:)
« Laatst bewerkt op: 14 december 2014, 18:53:26 pm door Ruud »