Topic: The way of the samurai  (gelezen 392236 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #690 Gepost op: 09 december 2014, 21:34:53 pm »
Nee, dat is zeker geen garantie maar de kinderen waren al weer druk aan het internetten vanmiddag dus op dat gebied lijk ik geluk te hebben (afkloppen!).

Dan wordt het voor jouw nachtwerk ;-)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #691 Gepost op: 10 december 2014, 01:09:23 am »
Zo, hier de beloofde update want mijn internet doet het weer normaal.  ;D

Het hoofdpersonage heeft een redelijke transformatie ondergaan en heeft nu het uiterlijk dat ze zal hebben in de animatie. Het is nu niet meer het lieve en onschuldige meisje dat ze eerst was. Ze is volwassen geworden.  ;)
Dit is ook wel een mooi moment om haar naam bekend te maken want dat heb ik al die tijd "geheim" gehouden.
Ze heet....(tromgeroffel)....Miko. Dit is uiteraard een Japanse naam en betekend "shrine maiden" wat aangeeft dat zij ooit wel puur en onschuldig was maar dat was vroeger. Vandaar dat zij ook niet meer de kleding in de kleuren draagt die gebruikelijk zijn voor een shrine maiden (wit en rood).
Dit past allemaal in het verhaal en vormt de basis voor het verhaal. Voor de liefhebbers, hier is genoeg over te vinden op internet.

Maar genoeg achtergrondverhaal voor nu dus hier is Miko:









Ik zal nog een paar kleine puntjes  toevoegen zoals bv. wat meer detail in de ogen en eventueel het handvat van het zwaard maar verder zal ze niet meer veranderen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #692 Gepost op: 10 december 2014, 07:38:39 am »
Ziet er top uit....mooi haar....mooie tattoos. ..en wat kijkt zelf lief op dat laatste plaatje maar....schijn bedriegt. ....of heeft ze toch nog een beetje liefde in zich? Is ze helemaal verbitterd...komt alles weer op zijn pootjes als ze haar wraak gehad heeft?.... 8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #693 Gepost op: 10 december 2014, 08:53:32 am »
Je hebt de spanning goed weten op te voeren als een echte verhalen verteller. Maar nu is ze er eindelijk. Klaar voor de strijd. Prachtige handen trouwens.

Het was het gespannen wachten waard.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #694 Gepost op: 10 december 2014, 09:40:31 am »
De vraag is; komt ze ook zo ongschonden uit de strijd??

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #695 Gepost op: 10 december 2014, 09:53:29 am »
Dank je Koos, nu maar hopen dat ik die spanning ook in de animatie weet over te brengen.  ;)

Je hebt de spanning goed weten op te voeren als een echte verhalen verteller. Maar nu is ze er eindelijk. Klaar voor de strijd. Prachtige handen trouwens.

Het was het gespannen wachten waard.

Bedankt rozz. Nog zoveel vragen en losse eindjes.... 8)

Ziet er top uit....mooi haar....mooie tattoos. ..en wat kijkt zelf lief op dat laatste plaatje maar....schijn bedriegt. ....of heeft ze toch nog een beetje liefde in zich? Is ze helemaal verbitterd...komt alles weer op zijn pootjes als ze haar wraak gehad heeft?.... 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #696 Gepost op: 10 december 2014, 09:56:25 am »
Haha, dat is dus een van de losse eindjes. Dat wordt pas duidelijk als de stofwolken op het strijdtoneel opgetrokken zijn.  ;D


De vraag is; komt ze ook zo ongschonden uit de strijd??

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #697 Gepost op: 10 december 2014, 11:31:54 am »
Dat was het wachten waard.
Ze kan dan wel verbittert zijn maar Miko ziet er schattig uit. ;-)
Prachtig gemaakt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #698 Gepost op: 10 december 2014, 12:10:31 pm »
Dank je ijp! Ik ben blij dat ze bij iedereen in de smaak valt.  :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #699 Gepost op: 10 december 2014, 19:44:39 pm »
Hi JvL ik vraag me al een tijdje af uit hoeveel scenes je project bestaat als je al moet renderen dan kan t effe duren :)
Ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat van al.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #700 Gepost op: 10 december 2014, 21:40:04 pm »
Hoi Ruud, de volledige animatie bestaat uit 6 scenes die elk uit meerdere shots bestaan. Het aantal shots verschilt natuurlijk per scene. De openingsscene bevat wat meer shots omdat je daar kennis maakt met het character en je een bepaalde sfeer neer wilt zetten. Daarna volgen er wat scenes die wat minder shots bevatten waarin de `reis` naar een bepaald doel wordt uitgebeeld. Als laatste krijg je het eindgevecht en de climax van het verhaal en daar heb ik wel aardig wat shots voor nodig.

Ik heb bewust gekozen voor een bepaalde stijl met eenvoudige materialen en niet teveel details in de scenes (alleen waar het echt nodig is) maar het renderen zal inderdaad nog aardig wat tijd in beslag gaan nemen. Daarom ben ik op de achtergrond, als ik even niet achter de pc zit, allerlei mogelijkheden aan het onderzoeken wat betreft het uitbesteden van het renderen en probeer ik alvast uit te puzzelen hoe ik alles het best kan plannen. Bijvoorbeeld mijn pc in de nacht of terwijl ik aan het werk ben laten renderen zodat ik na mijn werk de pc beschikbaar heb voor de eindmontage.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #701 Gepost op: 10 december 2014, 22:09:33 pm »
Renderen is inderdaad een opgave, voorlopig hou ik het ook bij snelle rendering omdat ik toch ik een leer proces zit kan ik het model wat lager in vertexen houden :)

Offline ReckLess

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
« Reactie #702 Gepost op: 11 december 2014, 08:03:46 am »
Hoi Ruud, de volledige animatie bestaat uit 6 scenes die elk uit meerdere shots bestaan. Het aantal shots verschilt natuurlijk per scene. De openingsscene bevat wat meer shots omdat je daar kennis maakt met het character en je een bepaalde sfeer neer wilt zetten. Daarna volgen er wat scenes die wat minder shots bevatten waarin de `reis` naar een bepaald doel wordt uitgebeeld. Als laatste krijg je het eindgevecht en de climax van het verhaal en daar heb ik wel aardig wat shots voor nodig.

Ik heb bewust gekozen voor een bepaalde stijl met eenvoudige materialen en niet teveel details in de scenes (alleen waar het echt nodig is) maar het renderen zal inderdaad nog aardig wat tijd in beslag gaan nemen. Daarom ben ik op de achtergrond, als ik even niet achter de pc zit, allerlei mogelijkheden aan het onderzoeken wat betreft het uitbesteden van het renderen en probeer ik alvast uit te puzzelen hoe ik alles het best kan plannen. Bijvoorbeeld mijn pc in de nacht of terwijl ik aan het werk ben laten renderen zodat ik na mijn werk de pc beschikbaar heb voor de eindmontage.

Ga je in Cycels renderen? want dan kan je ook de addon "Network Renderer" aanzetten. Dit geeft de mogelijkheid om tijdelijk een render farm op te zetten. Daardoor kan ik met mijn pc, jouw 'Slave' worden en mee helpen met renderen. Aangezien best veel mensen enthousiast zijn over jouw project zijn ze vast niet te beroerd om ook mee te helpen.  :)

Meer info:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/Network_Render
https://www.youtube.com/watch?v=VOjQET1hAEQ
« Laatst bewerkt op: 11 december 2014, 08:11:28 am door ReckLess »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #703 Gepost op: 11 december 2014, 12:59:20 pm »
Deze animatie wordt volledig met Blender internal gerenderd. Dit kan omdat het volledig in anime/cartoonstijl is. Cycles zo een beetje over de top zijn op dit moment.
Voor het vervolg zou het zomaar kunnen dat ik die wel in Cycles doe maar die keuze is nog niet gemaakt.

Wat die renderfarm betreft denk ik ook niet dat het veel moeite zal kosten om behulpzame Blenderaars te vinden maar ik overweeg eigenlijk om het bij een betaalde renderfarm te laten doen zodat ik er helemaal geen omkijken naar heb met de garantie "niet goed, geld terug".
En anders heb ik hier nog een heel kantoor vol met echte werkpaarden die de hele avond en nacht niet in gebruik zijn.  :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #704 Gepost op: 12 december 2014, 01:03:55 am »
Zo, weer lekker aan het overwerken geweest maar toch even nog de ogen van Miko bewerkt ter ontspanning.  ;)

Dit waren de ogen eerst:



En dit zijn haar ogen nu:



Van een afstandje zie je er natuurlijk niet zo heel veel van maar ze komt natuurlijk ook close up in beeld en dan zijn zulke details leuke extra's.