Topic: The way of the samurai  (gelezen 392096 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #660 Gepost op: 02 december 2014, 11:43:24 am »
Ben heel benieuwd als ze helemaal klaar is. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #661 Gepost op: 02 december 2014, 12:56:54 pm »
Ik moet wel zeggen dat ik dit character lastiger vind qua painting dan haar tegenstander. Daar was dan wel meer anatomie zichtbaar maar de figuur was veel grover. Hier probeer ik toch rekening te houden met de vrouwelijke rondingen maar daardoor wordt ik misschien wel te voorzichtig en is de texture paint te subtiel.
Nou ja, vanavond (hopelijk) nog maar even verder painten en dan mogen jullie je mening er weer op los laten.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #662 Gepost op: 03 december 2014, 00:03:55 am »
Vanavond helaas niet zoveel tijd als ik had gehoopt maar toch nog wat kunnen doen. De rest van de kleding alvast van basiskleuren voorzien en de band rond haar middel alvast wat "viezigheid" in het midden gegeven. De linten in het haar ook gepaint, deze waren eerder gemodelleerd maar dat ging niet goed met de simulaties voor de beweging van het haar dus vandaar dat ze nu gepaint zijn. De rok is zwart met een blauwe glans er over.





Nu het touw rond haar middel er nog als touw uit laten zien en dan is het tijd voor haar huid. Als laatste doe ik de zwaarden.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2014, 00:07:11 am door JvL »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #663 Gepost op: 03 december 2014, 09:49:02 am »
Ze ziet er stoer uit in deze pose.
Ben benieuwd hoe je de structuur in het touw maakt .
Ik wil vandaag een oude snoer maken voor een oude radio, die was ook omwikkeld met een soort textiel.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #664 Gepost op: 03 december 2014, 10:58:46 am »
Ze ziet er inderdaad stoer uit 8)
De première is pas volgend jaar ik kan haast niet wachten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #665 Gepost op: 03 december 2014, 11:25:05 am »
Dank je PD, het is natuurlijk ook best een stoere chick aangezien ze het moet nemen tegen zo'n grote lelijkerd.  ;)

Het touw heb ik gisteren nog even gemaakt (1 deel in ieder geval) en dat is prima gelukt.
Het probleem net dit soort dingen is of je het object eerst in de juiste vorm modelleert en dan gaat unwrappen of andersom.

In mijn geval had ik niet veel keus dus dat werd de eerste optie. Na het unwrappen heb je dan lelijke UV's (ongelijkmatig) die de texture behoorlijk kunnen vervormen.
Dit heb ik dus eerst moeten opknappen en dat is redelijk bewerkelijk. Ik zal vanavond even wat afbeeldingen posten van de verschillende stappen. Je kunt een snoer natuurlijk ook als een lange dunne cylinder kunnen modelleren, voorzien van een texture en daarna vervormen maar dan is de kans groot dat je texture gaat stretchen en dan moet je ook de UV's later aanpassen.

In het geval van jouw snoer zul je opzoek moeten naar een seamless texture zodat er nergens een naad zichtbaar wordt of je kunt deze zelf maken.
En indien nodig een bumpmap toevoegen en die kun je ook zelf maken met bv. een open source programma als Xnormal.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #666 Gepost op: 03 december 2014, 11:28:41 am »
Dank je ijp! Helaas nog even wachten maar de extra tijd is zeker niet zonde van de tijd geweest want alles is wel een stuk mooier geworden dan het oorspronkelijk was en ik heb er een hoop nieuwe dingen bijgeleerd. En dat betaald zichzelf terug in deel 2.  ;D

Ze ziet er inderdaad stoer uit 8)
De première is pas volgend jaar ik kan haast niet wachten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #667 Gepost op: 03 december 2014, 20:06:17 pm »
Hier even de uitleg over het unwrappen van het touw.

Eerst maak je in edit mode een seam. In dit geval heb ik dat aan de binnekant gedaan omdat die niet te zien is in het eindresultaat want ik gebruik geen seamless texture.



Daarna unwrap je hem. Het resultaat is rommelig en levert zeker stretching van de texture op.



Dus eerst de UV's opknappen in de UV editor met behulp van de commando's die je vindt onder W.



Daarna kun je de texture toekennen en eventueel ook nog voorzien van een bumpmap.



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #668 Gepost op: 03 december 2014, 20:22:05 pm »
Bedankt voor de uitleg.
Nu kan ik ook mijn draad voor mijn radio maken

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #669 Gepost op: 04 december 2014, 01:44:25 am »
Vanavond alleen het touw rond haar middel afgemaakt en daarnaast een beetje geexperimenteerd met het haar om te kijken wat ik er precies mee wil doen.
Dit is dus nog niets definitiefs maar het leek mij wel leuk om de image toch maar te posten.



Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #670 Gepost op: 04 december 2014, 07:55:54 am »
Gave stijl. ...can't wait...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #671 Gepost op: 04 december 2014, 10:16:11 am »
Thnx rozz! Nog `even` geduld..... ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #672 Gepost op: 04 december 2014, 11:01:55 am »
Touw is mooi, shirt is bloedgoed. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #673 Gepost op: 04 december 2014, 11:28:53 am »
 :D Ongeliukje bij het scheren? Of klinkt dat niet geloofwaardig....?  :P

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #674 Gepost op: 04 december 2014, 12:35:53 pm »
Het unwrappen van het touw is goed gelukt en zij is bloedmooi. 8)