Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: lodevdj op 04 januari 2017, 14:18:55 pm
-
Hallo Blenderaars,
Eerst mijn beste wensen voor 2017 aan iedereen,
Heb het volgende probleem.
Bij het creeren van texture marble is dit bij cube ok maar bij UV sphere is dit helemaam anders van sstructuur. Zie bijgevoegde screen shots.
Ik doe nogthans hetzelfde bij bijden, wat doe ik verkeerd?
Groeten,
Lode
(https://s30.postimg.org/u58nay29p/cube.png) (https://postimg.org/image/u58nay29p/)
(https://s29.postimg.org/508gt5pqr/uv_sphere.png) (https://postimg.org/image/508gt5pqr/)
-
Heb je bij coördinates van het material het bij beiden op generated staan? Of de een generated en de andere UV. Heb je beiden geunwrapped?
-
Misschien heb je hier wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=_8CmR_5KXFo&list=PL0hJQ53vcOS--Dgps9VJSfjDN_Gc6YTBj
https://www.youtube.com/watch?v=liNGmdXsfbs
https://www.youtube.com/watch?v=42XCrtxvhyM
-
Hallo Ijp en Koos2,
Na cordinat op generate te zetten is het probleem opgelost.
Bedankt voor de snelle reactie.
Lode
-
Hoi lodevdj...
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.blender.org/manual/render/blender_render/textures/types/procedural/index.html
Is jouw probleem dat je je marble texture misschien seamless wilt gaan maken ?...
Dan kun je hem beter op je model tekenen met blender's ingebouwde texture painter...
Of je kunt je textures misschien hier mee maken voor eventurweile andere soorten
textures die je niet in blender hebt: http://neotextureedit.sourceforge.net/
Veel plezier met je marble texture (of andere textures die je maakt met de bovenstaande
programma)...
Jamie