Topic: deur maken  (gelezen 2903 keer)


Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 22 januari 2014, 14:46:17 pm »
Hoi
Ik ben al een aantal jaar bezig met blender helaas alleen in de winter maanden
Nu wil ik een tuinhuis gaan ontwerpen en ik loop een beetje vast op de deur
De deur heeft een gebogen bovenkant en er moet glas in.
Mijn vraag is hoe dit te modeleren
bezier in 2 d of nurbs curve?
vanuit een kubus ?

Ik heb al aardig veel tutorials door genomen maar ik ben er nog niet uit.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,309
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2014, 17:21:15 pm »
Blom3dd,
Ik denk dat je van een plane een mooi gebogen bovenkant kan maken, subdivide alleen de bovenkant b.v.b. 15 keer en trek deze in het midden uit met Proportional Editing.
Maak je glas ook van een plane en zorg dat de kant aan de gebogen bovenkant van de deur hetzelfde aantal vertex heeft dus subdivide deze ook 15 x en druk dan f voor fill.



Voor Proportional Editing zie tutorial.
http://vimeo.com/33031161
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2014, 00:26:23 am »
De methode die ijp hier boven geeft zou een prima oplossing zijn, zeker in combinatie met smooth om de boel mooi rond te maken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2014, 10:53:30 am »
Goed, Ik ga weer een sessie proberen, tot nu toe recht toe recht aan gewerkt, Ik moet in modelleren nog wat handigheid ontwikkelen.
bedankt
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2014, 12:42:11 pm »
Die handigheid komt snel genoeg hoor en onthoud dat er altijd meerdere manieren zijn om hetzelfde doel te bereiken, daar is Blender geen uitzondering in.


Succes!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »