Topic: Wie lost dit probleem op.  (gelezen 3841 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 14 oktober 2013, 23:52:07 pm »
Met blender is het altijd wat je hebt een idee en als je dan bezig ben met een idee dan werkt het niet zoal jij dat wilt :(
Probeer dit maar eens uit.
Inporteer een image as plane. en kies een image.png met een alpha achtergrond deze is doorzichtig.
Als je alles goed instelt dan is de image mooi doorzichtig, en dit werkt perfect.
Maar als je een landschap hebt en je past daar Depth of Field toe en de stel de Alpha image in bij Depth of Field zodat deze scherp blijft.
Verassing dat werkt niet!!! Het doorzichtige van de image waar je doorheen kijkt naar de achtergrond is scherp en de rest van de image niet  :(  :(  :(  :(
Wie heeft hier een oplossing voor.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2013, 00:10:26 am »
Ik heb het even geprobeerd maar hier heb ik zo snel geen antwoord op.  :oops:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2013, 20:59:43 pm »
Ik heb nog eens na zitten denken over je probleempje (ik las ergens iets voor een project van mijzelf) en toen bedacht ik twee dingen. Misschien heb je het zelf al opgelost maar toch...

1. Heb je al geprobeerd om een empty voor de image te plaatsen en deze in te stellen als focal point?

2. Heb je het alphadeel van de image echt nodig? Zo niet dan kun je de image met autocrop bijknippen zodat alleen de afbeelding zelf overblijft.

P.s. vergeet niet om na het importeren shadeless, use alpha en premultiply aan te vinken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:16:43 pm »
Use alpha en premultiply  heb ik al aan staan maar de empty voor de image plaatsen en in stellen als focal point ga ik nog uitproberen.
Autocrop bijknippen lijkt me ook interessant maar ik weet nog niet waar dat zit.

Het probleem heb ik al een beetje verdoezeld door er een object achter te plaatsen zodat het niet meer opvalt maar zo hoort het niet.
Dus ik ga je advies zeker nog uitproberen om mijn uitprobeersel te verbeteren maar het resultaat kan ik pas in december laten zien ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2013, 01:22:30 am »
Ik heb het nog even getest en ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat tegen viel. Ik heb wel de empty gebruikt en daarbij heb ik de resolutie hoger gezet in het renderpanel.
Hiermee kreeg ik mijn image wel scherp.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat je aan het maken bent. Heeft het ook met dat vuurwerk te maken? Nou ja...nog even geduld hebben dan maar tot december.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2013, 17:35:20 pm »
Het heeft inderdaad met het vuurwerk te maken maar ik heb dat vuurwerk nu zonder smoke moeten maken omdat ik het niet voor elkaar kreeg om het vuurwerk bij elkaar te plaatsen.
Maar verwacht er niet teveel van het is maar wat uitproberen met physics en particles systeem. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »