Topic: Met welk project ben jij bezig?  (gelezen 6761 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 21 augustus 2013, 22:00:30 pm »
De topictitel zegt het al: Met welk of wat voor een project ben je op dit moment bezig of staat op korte termijn op de planning?

Is het iets wat je nog niet eerder gedaan hebt en waar dus een redelijke uitdaging in zit of speel je op safe en doe je gewoon iets waar je zeker van weet dat je het tot een goed einde kunt brengen?

Dit is gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant waar andere mensen mee bezig zijn en wat voor doelen zij voor zichzelf stellen.
Misschien ook niet onbelangrijk, welke van de talloze opties in Blender gebruik je hiervoor?

Ik zou zeggen: Brand los!


Ik zal zelf aftrappen. Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe logoanimatie waarbij een logo uit de zee (Ocean simulator) omhoog komt waarbij het wateroppervlak reageert op luchtbellen die beweging en schuimvorming veroorzaken (Dynamic Paint). Er moet natuurlijk ook water van het logo afdruipen en terugvallen in het water. Hoe de animatie gaat eindigen ben ik nog niet helemaal uit maar het wordt iets met fel licht.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er gaandeweg achter ben gekomen dat ik de lat behoorlijk hoog heb gelegd voor mezelf. Niet zo zeer wat betreft hoe de elementen allemaal op elkaar reageren maar meer om het er overtuigend uit te laten zien maar dit is wel een project wat ik moet en zal afronden. Afhaken is geen optie!  ;)
Tot nu toe is het bij zonder leerzaam geweest.

Ben benieuwd naar jullie verhaal.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2013, 23:20:13 pm »
Aangezien dit de leuterhoek is kan ik lekker offtopic antwoorden. ;-)
Geen blender project voor mij, maar wel genoeg te doen: http://wingstovictory.nl/ moet beter responsive worden, multilanguage, blog erbij en een betere landingspage.
Daarnaast probeer ik mijn eigen bedrijf te starten in maatwerksoftware voor het mkb (en dan liefst voor de wat kleinere, waarvoor de grote softwarehuizen te duur zijn). Ik heb een ontwerp klaarliggen, maar ik moet nog akkoord krijgen..
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2013, 23:36:37 pm »
Zo offtopic is dat nou ook weer niet toch? Uitdagingen genoeg voor jou zo te horen. Door de link naar die site werd ik overigens herinnert aan 1 van de dingen op mijn to do list. Het maken van een 3D model van een gevechtsvliegtuig in actie.  ;)
Een eigen bedrijf starten klinkt ook wel als een aardige onderneming trouwens. Over wat voor maatwerksoftware heb je het dan eigenlijk? Of kan dat van alles zijn?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2013, 00:23:28 am »
Ik heb geen project ik ben alleen bezig om blender onder de knie te krijgen, dus ben ik er veel mee bezig.
Verder ben ik nu bezig met het maken van een interieur en daar ben ik door Blender Guru geïnspireerd.
Je kon bij Blender Guru gratis interieur objecten downloaden en daar ben ik mee aan de slag gegaan en ben nu zelf een tv kast en een tv aan het maken.
Ik heb al een test render gemaakt van een gedeelte van de kamer die staat onder het topic iES lampen voor Blender.
Wat ik verder al gemaakt heb staat hier
http://members.home.nl/w.ijpelaar/webart/

Mijn doel is net zo goed worden al Blender Guru  ;)  of enigszins in de richting. :D
Dromen mag hopelijk nog wel. :roll:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2013, 01:07:49 am »
Ik had je site al eerder bekeken en daar zitten toch zeker wel heel mooie dingen tussen. Dat interieur had ik ook al voorbij zien komen en ik moet eerlijk bekennen dat ik die download van Blender Guru ook heb maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb wel een groot deel van mijn woonkamer gemodelleerd maar dat was meer bedoelt om te kijken hoe het er uit zou gaan zien met andere kleuren en inrichting.
En wat betreft je doel, dat lijkt mij een heel mooi streven en zeker niet onmogelijk. Erg goede tutorials trouwens op Blender Guru. Heb ik er toch aardig wat van gedaan en opgestoken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2013, 07:00:30 am »
Citaat van: "ijp"
Mijn doel is net zo goed worden al Blender Guru  ;)

Probleem is dat hij ook steeds beter wordt! Dan moet je sneller beter worden dan hij, anders lukt je het niet!  :lol:

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2013, 07:10:03 am »
Jogai
Wat een gigantisch project is dat waar je mee bezig bent. Daar kun je inderdaad nog heel lang aan werken. Een eigen bedrijf in deze tijd, je moet het maar durven. Ik wens je succes.

ijp
Blender Guru ken ik niet. Is dat speciaal voor woninginrichting?

Zelf heb ik ook heel veel meubels en ander kleinspul gemaakt voor de digitale trein Eisenbahn.exe.
In de shop http://www.eepshopping.de/index.php?vie ... ken.y=-412 kun je zien. Mijn code was daar WH1.

Nu ik met Blender begonnen ben wil ik het kasteel Oud wassenaar maken. Als dat klaar is moet het een animatie worden met een mannetje die in een auto naar het kasteel toe gaat over de oprijlaan. Hoe het verder gaat en of ik zover kom, zie ik nog wel.

Trouwens ijp, even iets anders. Wij zijn zelf een animatiepuzzelspel voor Android aan het maken. Dit is bijna klaar. Met plaatjes en filmpjes kan gepuzzeld worden.
Nu zijn er al een aantal kunstenaars die met ons mee doen en waar de kunstwerken van mogen gebruiken. Natuurlijk staat daar een vergoeding tegenover als hun werk wordt gedownload uit onze bibliotheek. http://www.janvanderham.net/downloads/index.php
Mocht je interesse hebben om ook met schilderijen of plaatjes mee te doen, laat het maar horen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2013, 07:18:36 am »
Ken je BlenderGuru niet?! oh oh.

Andrew Price runt die site, en hij heeft me practisch opgevoed in de blenderwereld. Bijna alles wat ik weet heb ik geleerd van zijn tutorials!
je kunt zijn site hier vinden: Blender Guru | High Quality Blender Tutorials

Toen ik dit topic zag realiseerde ik me ineens dat ik niets met blender deed!

Ik heb er stomweg geen tijd voor.. heb mn handen vol aan het verbouwen van de tuin en de zolder.

In de treinuurtjes (8 per week) ben ik een nieuwe site aan het bouwen voor DeMaCom, mijn eigen bedrijf. Dat gaat errug lekker, mooie html5 responsive template gevonden. werk voor het eerst met een API, en dat is onverwachts gemakkelijk gebleken. Voor de rest werk ik voor het eerst met een onepage site (een site die uit 1 pagina bestaat), en javascript die continue die pagina aanpast naar gelang de gebruiker acties uitvoert, dmv ajax, op de site.

Het is de tweede keer dat ik een site van scratch af aan bouw (dus geen gebruik van eoa software pakket), en ik moet zeggen... ik ben tevreden met het resultaat.

De site staat nog niet online, maar als er interesse is zal ik de link wel even posten.

Helaas is mijn blender "want to do" listje een beetje groot:
- een game maken ala train nation, maar dan met vliegtuigen;
- een animatie maken met behulp van die character plugin van blendercookie (dacht ik);
- een logo animatie maken voor een vriend, iets met een kamer waarin allemaal beelden staan (die hij gemaakt heeft), met in het midden op de grond een stuk marmer waar hij nog aan moet beginnen. Die begint te trillen, er ontstaan scheurtjes en het blok ontploft. ALs het stof opgetrokken is zie je overal brokstukken liggen, en op de plek waar het blok stond een logo in marmer.
- etc...

Maar ik heb al coole projecten gezien, en ben benieuwd!:!:

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2013, 12:51:43 pm »
@Mark

Komt mij bekend voor die veel te lange to do lijstjes. Het klinkt in ieder geval wel alsof het het "gezellig"druk hebt, lol.
Die logo animatie klinkt goed, die zou ik graag zien.

Even iets heel anders, als een complete leek als ik een website zou willen maken wat zou dan de beste aanpak zijn en welke software kan ik dan het best gebruiken? Of is het verstandiger om een blog te beginnen? Dat is natuurlijk iets heel anders maar toch....


@wimblen

Met dat kasteel komt het wel goed als ik af ga op wat ik tot nu toe heb gezien. Het zou zeker leuk zijn om daar een animatie van te maken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2013, 21:37:29 pm »
Citaat van: "JvL"
@Mark

Even iets heel anders, als een complete leek als ik een website zou willen maken wat zou dan de beste aanpak zijn en welke software kan ik dan het best gebruiken? Of is het verstandiger om een blog te beginnen? Dat is natuurlijk iets heel anders maar toch....

Wat wil je met je site gaan doen?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2013, 10:19:55 am »
Citaat van: "JvL"
Zo offtopic is dat nou ook weer niet toch? Uitdagingen genoeg voor jou zo te horen. Door de link naar die site werd ik overigens herinnert aan 1 van de dingen op mijn to do list. Het maken van een 3D model van een gevechtsvliegtuig in actie.  ;)
Een eigen bedrijf starten klinkt ook wel als een aardige onderneming trouwens. Over wat voor maatwerksoftware heb je het dan eigenlijk? Of kan dat van alles zijn?
Ja, en dat is nog niet een alles wat ik aan de site wil doen...

Maatwerksoftware kan vanalles zijn. Op maat gemaakt voor de klant. Dat kan vannalles zijn van integraties van verschillende software, administratiepakketten, of extra modules op bestaande systemen. Gewoon websites is ook altijd een optie, maar daar ben ik minder naar op zoek omdat er al heel veel partijen zijn die dit goed kunnen. Wel zorgt het voor een mooie publieke referentie, dus ik zou het niet afslaan.

Citaat van: "wimblen"
Jogai
Wat een gigantisch project is dat waar je mee bezig bent. Daar kun je inderdaad nog heel lang aan werken. Een eigen bedrijf in deze tijd, je moet het maar durven. Ik wens je succes.

Daarom probeer ik in mijn vrije tijd te starten  :)

Citaat van: "JvL"
Even iets heel anders, als een complete leek als ik een website zou willen maken wat zou dan de beste aanpak zijn en welke software kan ik dan het best gebruiken? Of is het verstandiger om een blog te beginnen? Dat is natuurlijk iets heel anders maar toch....

Ligt een beetje aan je doel; Wil je alleen maar een site hebben om wat dingen te showen? Of wil je echt websites kunnen maken? In het eerste geval kan je het beste een cms pakken. Overigens is een blog of cms dan niet zo verschillend, beide kan je als kant en klaar pakket installeren, en customizen.

Als je echt websites wil kunnen maken, of je wil echt grote aanpassingen kunnen doen aan blogs of cms'en dan moet je echt html/css/javascript kunnen. Daar bovenop is het dan wel handig als je met een javascript en css frameworks kan werken. Als je dat onder de knie hebt kun je een dynamische taal leren zodat je niet iedere pagina met de hand hoeft te maken.
Op alle punten kan ik wel een advies geven, maar het ligt dus aan je doel. Ook is dat wel een kandidaat voor een nieuw topic..
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2013, 11:54:33 am »
Ik zal vanmiddag even een nieuw topic starten want ik ben nu even druk met iets anders maar alvast bedankt voor de reacties.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »