Topic: Blenders voorkeur  (gelezen 2589 keer)


Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Gepost op: 29 maart 2019, 15:40:13 pm »
Weet iemand wat Blenders voorkeur is: liever 1 object met veel Faces of liever veel objecten met allemaal 1 Face? De meeste 3D programma's hebben hier een voorkeur in  8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,372
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2019, 00:57:58 am »
Blender heeft in ieder geval geen voorkeur voor pillen. Daarom zet ik deze weer bovenaan.
Ik denk voor 1 object met veel faces.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,852
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2019, 20:17:34 pm »
Nooit echt bemerkt eigenlijk.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2019, 09:23:10 am »
Ik heb ook geen flauw idee. Zou het verschil dus rendertijd kunnen uitmaken?

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2019, 13:34:44 pm »
Jep. Daar hebben eigenlijk alle 3D pakketten wel mee te maken.

Ik heb een plantje gemaakt met allemaal besjes als Hair-objects eraan. Gaat erg traag in de Viewport. Nu heb ik alle Hair-objects omgezet naar Meshes en alles gecombineerd ('Join') tot 1 heel groot besjes-object.
Gaat nu een stuk sneller.

Blijkbaar kan Blender inderdaad beter overweg met 1 object met veel Faces dan andersom ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,372
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 april 2019, 19:56:39 pm »
Aha !