Topic: blender 3.0  (gelezen 7394 keer)


Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 09 december 2021, 11:13:36 am »
  ja,  misschien  heb  je  gelijk Wil,ik  wil  denk  ik  te  snel  en  dan  vergeet  je  alles  weer,  maak  je  snel  weer  dezelfde  fouten.  maar  ik  heb  dat  huis  al  gemaakt,  ik  weet  niet  of  ik je  dat  al  heb  laten  zien,  stuur  nog wel  even  een render daarvan,   alleen  het  deurtje  is  te klein  en  de  ramen  te  groot :D
huis  heb  ik  nog  met  2.8  gemaakt




Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 09 december 2021, 11:34:29 am »
  snel nog  even  met  de  kubus  lopen  spelen, een  gekleurd  vloertje gelegd  en  de  kubus  eenmooie  rode  kleur  gegeven :D
wat vinden  jullie van  mijn  nieuwe  creatie? :D


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #77 Gepost op: 09 december 2021, 11:46:27 am »
Even een tip koop wat schriftjes en schrijf belangrijke en interessante dingen op.
Je zou eens moeten weten hoeveel schriftjes ik heb vol geschreven :)

Het huisje ziet er verder goed uit en je weet nu hoe je iets moet verschuiven met G en moet Scalen dus het deurtje moet nu geen probleem zijn  ;)
Maak gebruik van Troggel  X- Ray om de vertices van de deur te selecteren.

Tip: bekijk de tutorial meerdere keren en schrijf de belangrijke dingen op zodat je zelf een belangrijke back-up hebt waar je op kunt terug vallen.

Offline Herman59

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 09 december 2021, 17:36:38 pm »
dank  wil,   ik   begin  ook  met  dat  huisje  helemaal  opnieuw,maar  is   nog  even  naar  dat  verplaatsen en  roteren en  schalen  kijken  in  de  delen  daarvoor.
ik  schrijf  nu  zeker  ook  wat op,  gaat  wel  een  hoop  tijd  inzitten :D
maar  ja  geef  niet  als  ook  dan  het  resultaat  mooi  is ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 10 december 2021, 15:43:45 pm »
Leuk om die eerste Blender stapjes weer eens te zien.
Ik geloof niet in toeval.
Afgelopen drie dagen een animatie voorbereid... met zulke huisjes.
Je weet wel "Een klein dorpje biedt moedig weerstand tegen de Romeinse overheersing"... ::) :o




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 10 december 2021, 15:47:38 pm »
Nu ga ik het kerkje , de vuurtoren en sommige huisjes die eraan grenzen wat opleuken omdat ze in de laatste scene wat groter in beeld komen.

Deze kan bijna aan het renderen nog wat rook uit schoorsteentjes toevoegen , in de tussentijd leuk ik een kopie van het kerkje , de vuurtoren en de aangrenzende huisjes wat op.

Pas in de laatste scene komen ze groter in beeld. Bijgewerkt en wat getexured,...

Zo bespaar ik rendertijd en zien de huisjes er mooier uit van grote afstand...

Succes !