Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJp

Pagina's: 1 ... 284 285 [286] 287 288 ... 292
4276
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 11 oktober 2012, 12:44:58 pm »
Wat ik ook probeerde ik kon de bones niet laten bewegen in Pose mode.
Ik heb bij het 3dhype Blender forum dit probleem neergelegd en 1 persoon had de oplossing!!!!
Dit was 3ddy  Edwin van het Bolscher en die ben ik heel dankbaar want als hij het ook niet had geweten dan was ik ermee gestopt. :cry:  
Het probleem is 1 knopje en je moet het maar weten waar het knopje Manipulate Object Centers zit  :?:
Ik ben daarom 3ddy  Edwin van het Bolscher zeer dankbaar en heb hem daarom de hemel in geprezen. :D
Dus voor de afbeelding waarop je kan zien waar het knopje zit even naar:
http://www.3dhype.com/index/onderwerp/4240/1

Ik heb ondertussen ook begrepen dat het het Human(Meta-Rig) 2 blender units groot is (2 meter) dat houd in dat Manga zus een behoorlijke Reuzin is.
Ik heb Mangazus verkleint en ze is nu net zo groot als het Human(Meta-Rig) ook heb ik gelijk de orgin van alle opjecten op 0.000 gezet en deze mangazus kun je straks downloaden:
http://members.home.nl/w.ijpelaar/webart/
Vandaag ga ik mijn website nog voorzien van meerdere Rigging tutorials die voor ons heel handig zijn. :idea:

4277
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 09 oktober 2012, 13:18:31 pm »
Citaat van: "PKHG"
Daar waar je de materialen instelt, maar nu voor 'botten'
Met deze instelling kan men de botten NIET bewegen, dus net naast het blaue vlak klikken



Ik was opzoek naar eigenschappen maar kon dit niet vinden maar de foto maakt heel wat duidelijk.
ik blijf wel met een probleem zitten.
Ik heb eerder in Weighpaint een bone kunnen aanklikken en dan kon je zien aan de kleur wat er aan die bone vast zat.
Tevens kon ik in weightpaint de bone bewegen en kon dan zien wat er mee bewoog maar dat lukt nu niet meer :?:
Ik blijf maar proberen het moet toch eens lukken.
En bedankt voor de foto dat was handig. :)

4278
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 08 oktober 2012, 23:05:01 pm »
Citaat van: "PKHG"
Citaat van: "ijp"
Peter dit ziet er voor mij al gaaf uit maar mij lukt het nog lang niet. :?
Voor ik verder ga, wil ik eerst weten waarom de Human-Rig niet wil werken in de pose mode waar je de botten kunt bewegen en de botten in weightpaint kunt controleren en mergen.
Peter als ik Zus zo zie bewegen zou ik een mooie achtergrond zoeken van een kloof en daar een kabel overheen maken zodat Zus als een koorddanseres er over heen gaat, ze maakt er al een mooie beweging voor met haar armen. ;)
Wil, open de 'eigenschappen' van het rig, dat staat vrijwel zeker NIET op pose-mode!
Ik zat met hetzelfde probleem, een klik en het ging!

Peter het klinkt misschien dom maar waar zitten de eigenschappen van het rig en waar moet ik dan klikken  :oops:

4279
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 08 oktober 2012, 18:06:38 pm »
Peter dit ziet er voor mij al gaaf uit maar mij lukt het nog lang niet. :?
Voor ik verder ga, wil ik eerst weten waarom de Human-Rig niet wil werken in de pose mode waar je de botten kunt bewegen en de botten in weightpaint kunt controleren en mergen.
Peter als ik Zus zo zie bewegen zou ik een mooie achtergrond zoeken van een kloof en daar een kabel overheen maken zodat Zus als een koorddanseres er over heen gaat, ze maakt er al een mooie beweging voor met haar armen. ;)

4280
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 08 oktober 2012, 17:37:04 pm »
Peter,
knap gemaakt hoor ze heeft een mooie pose ga zo door ;)

4281
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 06 oktober 2012, 23:41:35 pm »
Peter;
Ik vindt het al heel knap dat je zus in beweging hebt gekregen.
Vandaag heb ik nog gedacht ik ga er mee stoppen:cry:
In weightpaint probeer ik alles aan elkaar te koppelen zoals in de tutorial van BlenderGuru maar als ik ga bewegen komt haar lichaam door het rokje heen en als ik haar benen beweeg ook. ik wordt er gek van :roll:

4282
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 06 oktober 2012, 17:03:52 pm »
Citaat van: "PKHG"
Hi Wil,
bedoel je, dat je de botten, via de addon binnen gesleept, ook niet kunt 'bewegen'?
Ik ga dat maar vragen bij de blenderartists ...
en wat ik ook nog moet vragen leren, wat al die extra 'layers' doen, gedeeltelijk ontdekt.
Van het 'human meta-rig' zijn de botten in verschillende layers geplaatst. Indien men de
botton pagina (rechts) opent kan men die layers wel of niet activeren en alleen DIE botten
zijn dan zichtbaar ...  misschien handig voor de annimatie.

Maar als men zo werkt via 'Append', dan zijn die aanwizig knopjes in de layers OVERAL ...

Als ik het weet laat ik het maar hier weten  :)


EDIT:
Net 'ontdekt': Als men in een lege .blend het human-rig ophaalt, kan men het meteen bewegen!!!
Dus daarna de mangazus ophalen via append, lijkt zo te gaan!

Peter,
Ik heb de nieuwe mangazus.blend aangepast en ze is nu een opject.
Ik heb de nieuwe mangazus gedownload en weer voorzien van een Armatuur/human(meta-rig).
Alle botten goed gezet en dit nieuwe bestand opgeslagen, daarna een New/reload startup file gemaakt (new bestand)
en daar de kubus verwijderd.
Met File/Append het nieuwe bestand geopend en de uit de map opject mangazus geselecteerd en (rechts) op de knop Link/append from library geklikt om mangazus in de nieuwe file te importeren
Doe dit ook met de map Armature en importeer armatuur met File/Append
Als ik nu naar weightpaint ga dan kan ik de botten bewegen en roteren.

Ik kan de botten dus niet in weightpaint bewegen als ik gewoon de mangazus .blend open en er Armatuur/human(meta-rig) dit is een compleet skelet inzet. :roll:

maar nu is het dus gelukt en ben wat aan het worstelen met weighpaint en de vertexgroepen.  :?

4283
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 05 oktober 2012, 18:18:56 pm »
Peter,
De nieuwe mangazus.blend is nu een opject.
Ik heb nu uitgevoerd wat jij ook heb gedaan, ik heb de nieuwe mangazus gedownload en weer voorzien van een Armatuur/human(meta-rig).
Dit nieuwe bestand heb ik opgeslagen en daarna een New/reload startup file gemaakt.
Ik heb de kubus verwijderd en bij File/Append het nieuwe bestand geopend en dan zie je mappen open nu de map opject/mangazus en klik (rechts) op de knop Link/append from library.
Doe dit ook met de map Armature.

Raar maar waar het werkt nu kan ik wel de botten bewegen ik weet niet waarom dit is??? maar het werkt wel.
Peter bedankt.   :idea:

4284
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 05 oktober 2012, 12:58:37 pm »
Ik heb eerst maar een paar fouten opgelost in Manga Zus.blend file' :oops:
Het lijf, rokje, blezierCurve koort en haar aangepast ik heb de orgin van deze opjecten op 0.000 geplaatst.

Manga Zus is hopelijk nu goed weer te downloaden van mijn Website:
http://members.home.nl/w.ijpelaar/webart/
ga op de site naar 3D Art / Blender tutorials & Links
Dan zie je vanzelf waar je Manga zus kunt downloaden.
succes.

4285
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 05 oktober 2012, 10:28:34 am »
Citaat van: "Mark aka Dark"
Citaat van: "ijp"
Peter,
Leuk gemaakt ik heb hem gedownload en alle blokken van het veld gereden.  :P
Kun je zus niet in een auto zetten en laten zwaaien ;)

Je bedoelt Herry denk ik  ;)
Mark ik ben volgens mij even de kluts kwijt geraakt :oops:
Herry mooi gemaakt hoor ik kan zoiets nog niet maken dus pettje af hoor. ;)

4286
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 04 oktober 2012, 18:42:46 pm »
Peter,
Leuk gemaakt ik heb hem gedownload en alle blokken van het veld gereden.  :P
Kun je zus niet in een auto zetten en laten zwaaien ;)

4287
Onderbouwde kritiek / Re: Wijnglas
« Gepost op: 04 oktober 2012, 18:19:54 pm »
Het ziet er perfect uit pettje af hoor maar als je een tutorial gaat maken dan gaat bij mij de voorkeur uit naar de eerste fles met dat logo dat lijkt me een hele uitdaging. :)

4288
Over Blender / Re: Blender 2.64 is uit!
« Gepost op: 04 oktober 2012, 18:14:10 pm »
Die ga ik gelijk downloaden en gebruiken.  ;)

4289
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 03 oktober 2012, 13:19:35 pm »
Citaat van: "PKHG"
En hoe je kunt zien, er klopt iets niet!!
Heb je het ook al ontdekt?

Dus het probleem is: hoe en wat doet men met de 'accessoires'! :roll:

Ik zal de opjecten ook verplaatsen naar layer 2 de cursor en orgin heb ik al op 0.000 gezet.
Ik heb gezien wat er mis is maar dit kun je oplossen door toch even de tutorial te bekijken van Blender guru.
je kan haar blouse namelijk aan haar borsten koppelen maar ik weet er nog niet genoeg van ik moet dat allemaal nog uitproberen.

En Peter ik vindt het al heel wat dat je er al beweging in hebt gekregen.
zover ben ik nog niet nog even alles goed bekijken op de tutorial. :shock:

4290
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 02 oktober 2012, 22:29:50 pm »
Manga Zus staat niet goed ze moet omhoog gezet worden en de cursor en orgin op 0.000
Zie hiervoor de tutorial van Blender guru die laat ook zien hoe je een compleet skelet plaatst, wel een nadeel vingers zitten er ook bij.

Pagina's: 1 ... 284 285 [286] 287 288 ... 292