Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: Ellajiw op 28 oktober 2014, 10:38:44 am
-
Om een houten vloertje in Cycles te perfectioneren heb ik een plaatje met krassen, maar hoe connect ik die image texture node (de onderste in het plaatje) zo dat dit ook echt een soort krassen worden (een beetje verdiept en niet reflecterend, alsof de lak er daar afgekrast is)? Ik heb al een bump texture met de groeven van de planken (1 na onderste image texture node) die op de displacement van de material output zit. Iemand een idee?
(http://s8.postimg.org/ikxez8869/Reflective_occlusion.jpg) (http://postimg.org/image/ikxez8869/)
-
Ellajiw,
Als ik die nodes zie dan weet ik het ook niet ik zou de blend file moeten hebben om het te bekijken en uit te proberen maar als je deze tutorial bekijkt dan dan wordt het allemaal wel duidelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=jNzuXO31qcg
-
Bedankt :)
-
Is het al gelukt?
-
Jep. Hopelijk is het morgen af. Dan post ik wel een plaatje van de verbeterde interieur render.
-
Ah mooi, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
-
Goeiemiddag, ik zag dat je al reacties hebt gekregen op je vraag, maar in deze tutorial gaat de maker ook diep in op het onderwerp. Ik heb er zelf veel van geleerd...
https://www.youtube.com/watch?v=uQEfC0DMqhQ
Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Succes!
-
Mooie tutorial, die ga ik ook eens op mijn gemak bekijken.
-
Tutorial ga ik ook bekijken, bedankt!