Algemeen > Over Blender

aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit

<< < (2/3) > >>

Ruud:
O vergat ik te melden ,even je camera aan klikken dan komt die in beeld.

erwinvs:
Ik had het ondertussen ook al gevonden door alles af te zoeken, maar toch bedankt voor de bevestiging van mijn speurwerk.

Jammer genoeg verandert er niet veel als ik met de clipping speel.



nu staat de clipping bij start op 10cm en end op 100m, al heb ik geen idee wat ermee bedoeld wordt. Ik heb de start omhoog en omlaag gebracht, dan verdwijnt het figuur uit mijn camera, en bij end verandert er precies niets.

Nog wat extra uitleg of info over deze optie is handig.

VOlgens moet er idd ergens een instelling niet juist staan om het kapsel goed te zien, alleen heb ik geen idee wat of waarom, want bij de particle setup is uiteindelijk het beeld redelijk goed geworden, alleen de finale weergave is nog niet wat het moet zijn.

Ik ben in ieder geval al wel heel dankbaar dat er zulk goed forum met ervaren mensen bestaat, want dit geweldig programma heeft massa's mogelijkheden, die een beetje overdonderend zijn. Zo heb ik vandaag elf al ontdekt hoe ik 1 enkele key van het haar kan "(ver)plaatsen". Hehehe flink he ... voor een middelmatig oude knar zoals ik. Maar moet nog heeeeeeeeel veel leren.

erwinvs:
En om even te illustreren waarom ik zoveel vragen stel ... ik wil gewoon iets goed brengen ... of toch proberen en/of verbeteren.

Zie voorbeeld filmpjes uit de eerste "tijden".

https://youtu.be/VfyPmCS64ao

of ander voorbeeld

https://youtu.be/xD-GCOaWVjg

Nu werk ik dus aan een vrouwelijke karateka ... maar daar is wat meer "detail" aan te werken

erwinvs:
En omdat in deze gevallen te weinig info altijd een probleem is geef ik nog enkele screenshots mee

particle edit -> redelijk goed gewenst beeld, met zicht op instellingen



zonder iets te doen, gewoon naar object mode gaan geeft



en zelfde object mode omgezet in rendered beeld via toets F12, geeft ook geen gewenst beeld, er ontbreekt een haarlok,



Ikke een beetje verloren hehehe (let niet op de haarkleur, dat is maar om de verschillende lagen te zien na tekenen)

Ruud:
Ik zit effe te denken haar is voor mij ook alweer een tijdje terug.
Apply scale heb je denk ik al toegepast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie