Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 92
1081
Onderbouwde kritiek / Re: Volle Maan.
« Gepost op: 29 augustus 2014, 23:51:28 pm »
Leuk de blenderaap als standbeeld...
Hoe heette ze ook weer , oh ja, suzanna
 ;D

1082
Onderbouwde kritiek / Re: Blender Herdenkingsplaats.
« Gepost op: 29 augustus 2014, 23:50:03 pm »
Hmm , mooi hoor. Dus ik ga die IvyGen ook eens bekijken...
Een maat van me had al PlantNG ofzo gebruikt...

Je kuntniet alles zelf modelleren als je een grote omgeving wilt...

1083
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 29 augustus 2014, 23:48:22 pm »
Ziet er vet uit hoor, echt sprekend !  8)

1084
Onderhanden werk / Re: Animaties maken is fun!
« Gepost op: 27 augustus 2014, 18:36:24 pm »
Vandaar ook mijn reactie : Niet Slecht Ruud !!

Kan nog wel beter geanimeerd worden, maar ik vind bij filmpjes het effect het belangrijkst. Het visuele effect.
Erg leuk gedaan, maar als je eenmaal realistisch of lollige bewegingen wilt maken met bv. de Rigify, zul je er wel achter komen
dat animaties maken leuk is, en tijdrovend...

Ga zo door en de groetjes ! 8)

1085
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 27 augustus 2014, 18:17:37 pm »
Mooi hoor. Toch leuk als iemand ergens de moeite voor neemt, om het echt af te maken....:)
Ik hoop ook nog eens zo'n manga achtige ninja te maken ofzo.  8)

1086
Animaties / Re: Flipperbaan "SpaceBalls" klaar...
« Gepost op: 26 augustus 2014, 12:58:30 pm »
Thnx IJp.
En bedankt voor de feedback, ik vond het camerawerk ook hier en daar te hoekig en te snel.
In het volgende filmpje houd ik daar rekening mee...
Maar dat gaat nog even duren, in de komende baan zit niet alleen een kanon, maar ook nog twee andere physics experimenten,
namelijk een baanstuk dat als een klepje met een "hinge" moet werken...En een Kogel aan een touwtje die moet wegkaatsen en weer terug...
Hoe ik de ketting en het gewicht moet maken , via constraints , heb ik in een tutorial over een hangklok gezien....

Maar camerawerk en belichting zijn nogal veelbepalend voor ieder filmpje, dus daar kan nog genoeg verbeterd worden :)
Er zat ook teveel contrast tussen de baan en de steigers, ik maak een mooi nonreflective material dat wel glans simuleert met specular ofzo....

1087
Animaties / Re: Flipperbaan "SpaceBalls" klaar...
« Gepost op: 25 augustus 2014, 22:51:12 pm »
Thnx JvL, nog een paar weekjes...
Zit een echt Physics-kanon in dat ook echt schiet....gewoon weer met bouncing natuurlijk, maar in deze baan zit meer "vlucht" , dat de ballen zweven... :)
Dat kost wel wat meer tweak werk...  :o

1088
Leuterhoek / Re: Soft-modded Quadro testen
« Gepost op: 25 augustus 2014, 22:48:05 pm »
Hmmm, ze werken dus uitstekend , die Quadro-drivers, alleen het gamen laat wat te wensen over of het lukt gewoon niet...

Daarom weer de laatste Geforce drivers van Nvidia gedownload.... 340.60
En CUDA 6.5 , nu heb ik bijna dezelfde prestaties als met de Quadro-driver....en Grafische driver word dan geupdate naar 340.65

Pas nu gaat cyclen echt snel, hoewel ik nog verzuimd heb Visual Studio te installeren... Dus ik mis wat functionaliteit, maar merk er niets van...
Dus voor de mensen die geen zin hebben in experimenteren met Quadro-drivers op een Geforce kaart :

Zorg dat je de laatste versie van CUDA download, en installeer ook Visual Studio....

Keukentje gerendert met 400 cycles... CPU- 12.33 minuten... GPU- 2.35 minuten....
Morgen een vergelijking tussen Geforce Drivers en Quadro-drivers , allebei met CUDA 6.5


1089
Animaties / Flipperbaan "SpaceBalls" klaar...
« Gepost op: 25 augustus 2014, 22:38:57 pm »
Kijk, de flipperbaan is afgemaakt en opnieuw gerendert, met wat compositing effecten, en de baan is verchroomd... ;D
De volgende Flipperbaan "CanonBalls" is al half af.... Dus volgende maand weer een nieuwe flipperbaan !  8)

https://www.youtube.com/watch?v=rAAejyf8xO4

1090
Leuterhoek / Re: Terug van weggeweest
« Gepost op: 19 augustus 2014, 19:36:50 pm »
Vet leuk... ;D  Al wat moois geprint RDL ?
Shit , ik zie ineens dat dit mijn 300 ste Post is , daar drink ik straks een wijntje op, want ik heb geen biertje in huis, ha ha  ::)

1091
Leuterhoek / Re: 3d printing
« Gepost op: 19 augustus 2014, 19:35:40 pm »
Maat van me net besteld, 3d printer....
Laat meteen zo'n Schauberger impeller printen natuurlijk... Gaan we testen...
Maar ook leuk om een karaktertje of model mee uit te printen natuurlijk... 8)

1092
Leuterhoek / Re: Ook een mijlpaal voor JvL!!!
« Gepost op: 19 augustus 2014, 19:33:06 pm »
lollig
 :P

1093
Leuterhoek / Re: Soft-modded Quadro testen
« Gepost op: 19 augustus 2014, 19:32:44 pm »
Nou ja, ik moest toch mijn flipperbaan opnieuw renderen omdat ik een layer was vergeten aan te zetten...
Nu is de hele baan verchroomd, ik vreesde enorme rendertijden maar dat scheelde bijna niets....

Maar Blender werd irritant en onhandelbaar... Uit tests bleek dat een originele Quadro tot 60% sneller is dan een gemodde Geforce met dezelfde specs...
Puur omdat Nvidia de drivers van Geforce "snoeit"....
Ik dacht laat ik het eens proberen... En dat gaat heel makkelijk, mits je dus de display.inf aanpast..
Zodra ik het verschil weet tussen mijn ongemodde GTX660 en de GTX 750ti Modded Quadro post ik het...

Maar goed mijn 750Ti heeft gewoon 128 bits geheugen , en is niet precies hetzelfde als de K2200 quadro... heeft ook iets minder geheugen....
Desondanks is mijn beeldschermprestatie er enorm op vooruit gegaan....Ik ben benieuwd naar CUDA en ik heb nog een test om te kijken hoe soepel de viewport functioneert met veel erin... Zitten stuk of 50 gesubdivide muizen in.....En we zijn in cycles een keukentje aan het bouwen....

1094
Leuterhoek / Soft-modded Quadro testen
« Gepost op: 19 augustus 2014, 09:58:02 am »
Spannend en leuk experiment...

Ik heb twee computers, één core i5 650 , en een PhenomII , die sneller is , ook al is dat moederbordje 7 jaar oud, ik heb het AM3 ready gekocht.
Blijkt het dus ook te zijn... Vorig jaar mijn processor geupgrade....

Helaas blijkt dat de Nvidia drivers keurig blenderen op mijn core i5 , maar mijn PhenomII bakkie heeft te oude chipsetdrivers die niet meer geupdate worden sinds 2008....
Het probleem was vooral dat de PhenomII wel het blenderscherm liet verkleinen, maar niet meer terugtoveren, op geen enkele manier....
Drivers geupdate, niets geholpen want die waren nog vrij recent. Heb namelijk net een GTX 750i in dat bakkie gebouwd....

Omdat ik altijd al nieuwsgierig was naar prestaatieverschillen tussen geforce en quadro , heb ik de Quadro drivers geinstalleerd.
Dat kan als je de display.inf aanpast, die  .inf file was erbij te downloaden....

Via die site heb ik ontdekt dat het wel tot 25% prestatiewinst kan opleveren , hier en daar zelfs 30%....
Helaas haalt het het niet bij de originele Quadro's.... Na wat onderzoek blijkt dat Quadro's toch nog veel beter presteren. Zo erg dat als jij een kaart softmod die identiek is aan de Quadro 3700 , hij toch verslagen word , en ruim, door de Quadro 1700...

Hmm , weer wat geleerd... Nvidia "locked" gewoon een gedeelte van de CUDA-functionaliteit en geeft de Quadro's een flinke voorsprong op bepaalde gebieden.
De kaarten zijn verder identiek, Gamen doen ze niet beter, zelfs vaak slechter.... Grid 2 wil wel opstarten maar geen levels inladen...

Maar goed , de verbeteringen zijn er wel... Het renderen duurt even lang, want ik zit nu in Blenderrender , maar het pre-cachen gaat sneller en building raytree gaat ineens supersnel. Ik ben dus benieuwd naar de CUDA prestaties in cycles....Ik ga een ongemodde GTX660 tegen een gemodde GTX750i laten renderen...
Mijn PhenomII bakkie liet ook de render-tiles niet meer zien tijdens het renderen, nu weer wel....

Overigens zijn mijn problemen met het minimaliseren en maximaliseren van het blenderscherm, of schermen , wel opgelost !
Ik heb de Quadro driver 332.76 Quadro-Tesla-Grid gebruikt....

Ik post meteen de resultaten na de cycles vergelijkingen.... :)

1095
Materialen en Texturing / Re: Cycles Simple Skin Nodes Group
« Gepost op: 18 augustus 2014, 18:55:43 pm »
Ziet er bloedmooi uit, die skins in dat filmpje... 8)

Ik ben aan cycles begonnen , vind ik nog moeilijk met de lichtbronnen en materialen...
Ga ik mee spelen !  :o

Pagina's: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 92