16
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Pagina's: 1 [2]
17
Particles en Simulaties / Script werkt niet ?« Gepost op: 19 december 2018, 16:52:33 pm »
Vandaag met een nieuw projectje begonnen. Ik vond deze als voorbeeld op YT.
Daarin wordt gebruik gemaakt van de Molecular Script. Ik heb deze van de site gedownload is ZIP file. En daarna via Preferences / Addons / Install from File geïnstalleerd. Wanneer ik in Blender (2.79) Start Molecular Simulation aanklik dan krijg ik een foutmelding. Het bestand cmolcore.pyd zou niet in de juiste map staan of niet aanwezig zijn. Kijk in op mijn PC dan staat dit bestand in /Users/Guus/AppData/Roaming/BlenderFoundation/Blender/2.79/Scripts/Addons/molecular. Mijn kaart is een Quadro K4200, driver 411.95. In System wordt de CUDA kaart niet getoond ! Wie kent dit script en weet wat hiervan de oplossing is ? groet, Guus ![]() 19
Modelleren / Doorsnijden model« Gepost op: 02 juni 2018, 10:30:22 am »
Ik heb een vraag over het doorsnijden van een model in Blender. Ik krijg dit (deze) bestand(en) aangeleverd als solids in DXF format.
En ze moeten om er een exploded view van te maken in de lengte (X-as) worden doorgesneden. Hoe kan ik dat in Blender het beste (snelste) doen ? En worden de open gaten dan automatisch gesloten ? Alvast bednakt voor jullie reacties ![]() 20
Leden stellen zich voor / Even voorstellen: Guus Jansen a.c.e.« Gepost op: 07 mei 2018, 10:41:33 am »
Goedemorgen,
Dit is mijn eerste, en hopelijk niet de laatste, topic op deze site. Mijn naam is Guus Jansen, ben 3D visualisator en tekenaar sinds 2015. Mijn werk bestaat voornamelijk uit technische details en animaties. Voorheen gebruikte ik daarvoor bijna altijd 3DS Max. Soms in combinatie met Inventor. Maar mijn licenties hierop zijn bijna verlopen. En beide programma's zijn niet meer te koop. Alleen nog te huur. Dus ik denk voorzichtig na over een alternatief. De resoluties waarmee ik meestal werk is 9550x 4500 pixels @ 200 dpi en 19.100 x 9000 @300 dpi. Mijn "platen" worden gebruikt op beurzen en voor documentatie doeleinden. Mijn vraag aan jullie (als ervaren ? Blender gebruikers). Kan ik in Blender dezelfde professionele resultaten halen als in 3ds Max i.c.m. VRAY ? Met name de grootte van de afbeeldingen in het aantal pixels als het aantal DPI zijn hierin van groot belang. Met groet, Guus Jansen a.c.e. 3D Designer ![]()
Pagina's: 1 [2]
|