31
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 33
Leuterhoek / Re: hulp bijrenderen ?« Gepost op: 29 november 2021, 11:51:24 am »
Ik zag dat je bezig was in de shout box, Hoe staan je camera settings is er gebruik gemaakt van motion blur normaal is een texture gewoon scherp in blender, en hoe ben je te werk gegaan/
34
Leuterhoek / Re: hulp bijrenderen ?« Gepost op: 29 november 2021, 11:23:03 am »
Ik snap niet precies wat je bedoeld.
36
Animatie en Rigging / Re: Advies gevraagd over het creëren van characters« Gepost op: 24 november 2021, 16:23:22 pm »
Met het maken van een kopie zijn er verschillende mogelijkheden ,ik zelf ben er even te lang uit om te weten hoe het ook alweer zat.
En zorg dat er geen keyframes aanwezig zijn voor je een kopie maakt. Kijk goed in welke mode je model zich bevind geen kopie maken in edit mode of pose mode enz. Is je pivot point goed ingesteld, alles bij elkaar kan snel verwarring opleveren waardoor het fout gaat. https://docs.blender.org/manual/en/latest/animation/armatures/posing/editing/copy_paste.html Ik kan het niet zo gauw vinden om je verder te helpen met een tutorial van het net. Het is misschien wat omslachtig wat ik vertelde maar eenmaal gedaan dan is het voor het leven ![]() Om de armature toe te voegen klik je eerst het model aan in object mode dan de armature en ctrl + P en daar zie je een menu . Automatic weight is gebruikelijk. ![]() 37
Animatie en Rigging / Re: Advies gevraagd over het creëren van characters« Gepost op: 22 november 2021, 22:24:07 pm »
Als je een armature kopieert plus het model dan kopieer je ook de data van de bones .
Verschuif je dan een kopie model dan houd dat vast aan het eerste model en het vervormt. Het beste is om alle data te verwijderen en dan de armature opnieuw de parrent aanbrengen. Het verwijderen van de data op het model dus niet de armature kan je doen in de tab object data properties(het groene driehoekje). het vak boven de shapekeys leegtrekken en dan opnieuw de parrent zetten.. ![]() 39
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival« Gepost op: 30 oktober 2021, 10:51:35 am »
Als de blaadjes vallen.
1 blad gebruikt en een particle systeem. ![]() ![]() Hier 4 bladeren gebruikt met elk een apart materiaal voor de kleurstelling, wel dezelfde texture in gebruik. De texture is deels bewerkt in texture paint, realisme komt later. De bedoeling was om de highlights er uit te laten springen ,nog lang niet af dit is de basis en nu een andere node groep er mee gaan mixen. De bomen in de herfst hebben een uitzonderlijke IQR en emitter eigenschappen in de echte natuur, kijken of het lukt om het na te maken. ![]() 40
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival« Gepost op: 29 oktober 2021, 22:57:40 pm »
Een beetje van alles geprobeerd, de physics is wel erg beperkt in blender.
en wat forcefield in gebruik. Dat wiebelen wordt veroorzaakt door dat de grond plane en de pion met elkaars domein vechten, ik was een beetje aan het testen je kan het stil zetten ![]() 41
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival« Gepost op: 25 oktober 2021, 00:38:50 am »
Aan het spelen met physics
https://www.youtube.com/watch?v=hVh0XnSRw6g |