Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: Ruud op 22 januari 2015, 14:33:05 pm
-
Hi allemaal ik heb een vraag over textures het onderdeel wat 0,0 van mijn interesse had aangezien er zoveel in blender te doen was.
Nu ben ik op een punt gekomen om me hier in te verdiepen wat heb je allemaal nodig om een mooie texture te maken bumpmapping layers enzovoorts en wat is het beste om te doen. Bomen en bos er is zoveel info dat ik eigenlijk niet weet hoe de opbouw moet :)
-
Het verschilt nogal of je het voor cycles doet of Blender internal. het doet precies hetzelfde maar de "knoppen" zijn anders.
-
Dit is wel een mooi om mee te beginnen. Hier leer je de basis zeer goed.
http://www.blenderguru.com/tutorials/the-secrets-of-realistic-texturing/#.VMD_ADhgWUk
In plaats van Crazybump kun je ook Gimp met de Insanebump plugin gebruiken.
-
Bestaat zo;n texture alleen uit een bumpmap en een normale?
Ik heb een aantal texture gemaakt met behulp van het particel systeem om zand te maken maar nu de diepte nog:)
(http://s5.postimg.org/jgz9871j7/zand2_Small.jpg) (http://postimg.org/image/jgz9871j7/)
(http://s5.postimg.org/f992d6phf/zand3_Small.jpg) (http://postimg.org/image/f992d6phf/)
-
Die video moet genoeg zijn dank je wel.
-
Ruud,
Gimp met de Insanebump plugin heel handig.
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84411374&v=VSB1XpoBHwM&x-yt-ts=1421828030
Hier kun je gratis 15 mb textures downloden:
http://cgtextures.com/
Als je de tutorials van JvL hebt bekeken dan kun je aan deze beginnen ;)
http://vimeo.com/54131520
https://www.youtube.com/watch?v=ikOCTrT8WSg
Succes.
-
Nog even dit over Gimp Insanebump.
Dit zijn de verschillende files die in je map worden gemaakt.
the filename_n is the small normal map,
the filename_s is the specular map,
the filename_d is the diffusion map (just the color),
the filename_a is the ambient occlusion map,
the filename_h is the displacement (or height map),
the filename_hn is the high normal map,
the filename_ln is the large normal map,
the filename_mn is the medium normal map,
the filename_sn is the small normal map
https://www.youtube.com/watch?v=VSB1XpoBHwM&x-yt-ts=1421828030&x-yt-cl=84411374
-
Morgen ga ik met dit al spelen , vandaag wel wat geprobeerd het is wel leuk om te doen.
-
Dit kom ik nu tegen voor Blender Bumpy materials plug-in.
Misschien ook handig ;)
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?360732-Bumpy-materials-plug-in