Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: hvanessen op 01 maart 2015, 18:39:45 pm

Titel: Alt toets
Bericht door: hvanessen op 01 maart 2015, 18:39:45 pm
Ik ben bezig met diverse tutorials en nu loop ik tegen een"probleem" aan.

Bij het selecteren van edges heb je de mogelijkheid om dmv het indrukken van de ALT toets je een edge loop of ring te krijgen, en dit zou dan ook moeten werken bij het selecteren van faces.

Maar op de een of andere manier doet dit bij mij niets als ik de ALT knop ingedrukt hou ?

Doe ik iets fout, of begrijp ik het niet helemaal . :-[
Titel: Re: Alt toets
Bericht door: Zaph op 01 maart 2015, 18:46:35 pm
Sommige vormen maken het onmogelijk een loop te selecteren, maar als ik een gewone UV-sphere gebruik kan ik ook in face-mode prima loops selecteren.

Je moet wel op een edge klikken om aan te geven welke richting je de loop op wilt hebben - omhoog/omlaag of link/rechts, bijvoorbeeld.
Titel: Re: Alt toets
Bericht door: hvanessen op 01 maart 2015, 18:52:09 pm
En dat doe ik dus ook, ik gebruik een UV-Sphere maar als ik de ALT toets ingedrukt hou, zoals de tutorial ook voor doet, dan kan ik niets selecteren en weigert dus elke dienst.
Titel: Re: Alt toets
Bericht door: Zaph op 01 maart 2015, 19:36:40 pm
Klik je op een edge van de face die je wilt gebruiken?
Titel: Re: Alt toets
Bericht door: koos2 op 01 maart 2015, 19:37:40 pm
Waarschijnlijk een heel flauwe opmerking, maar bij mij doet het vaak wonderen. De boel even opnieuw opstarten en in een nieuwe file kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Het is heel erg de basis van Blender en het zou het gewoon moeten doen.
Titel: Re: Alt toets
Bericht door: JvL op 01 maart 2015, 19:40:08 pm
Misschien wel een stomme vraag van mijn kant maar ben je wel overgeschakeld naar faceselection voordat je de faces probeert te selecteren. In edgeeselection kun je geen faces selecteren.