Topic: Kleuren in SVG niet zichtbaar in Blender Cycles hoe kan dat  (gelezen 2739 keer)


Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 februari 2016, 01:02:02 am »
Hieronder een printscreen van mijn logo als SVG.
Importeren in Blender Cycles lukt prima. Echter de kleurenverlopen kreeg ik van de vectormaskers (géén laag-maskers) zowel vanuit Photoshop als vanuit Illustrator niet mee. TOen heb ik de verlopen dan maar vervangen door volvlak kleuren. Ook toen kreeg ik bij het importeren geen kleurvlakken mee.

Als ik tutorials bekijk, krijgt iedereen probleemloos tegelijk met het svg óók de kleuren mee. In plaats van het 'zwart' dat ik in beeld krijg.
Iemand een idee, hoe dit kan?

Dus géén image as plane, import svg. Alle curven binnen de afbeelding komen als 'zwart' binnen. Dus niet met de kleuren die ze hebben binnen PS of AI.
Wie weet raad?



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2016, 14:01:12 pm »
Ik weet daar niet veel van :-[

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2016, 16:19:23 pm »
Als het alleen een afbeelding moet zijn save hem dan weg als een png.

Het importeren als SVG in Blender is handig om van je 2d loge een 3d logo te maken.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2016, 17:00:57 pm »
De verlopen die binnen mijn ontwerp zijn aangebracht in Photoshop in de vectormaskers waren te complex  om 'mee te gaan' in een svg, vermoed ik. Het maakte toen weinig verschil, dat ze ook niet zichtbaar waren nadat ik daarna vanuit Illustrator dacht, te proberen om een svg met kleur te kunnen exporteren.
Dus heb ik de svg 'zwart' binnengehaald in Blender en ben nu bezig, om binnen Blender kleur aan te brengen zoals ik dat voor ogen heb.
Leuk klusje in elk geval.  ;)
Bedankt voor het meedenken!

En jullie kunnen weer andere hoogstandjes binnen Blender. Och we kunnen niet alles weten tenslotte. Maar het was te proberen.

En in de tutorials hebben de kleuren altijd een simpele voltoon kleur, geen verloop.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2016, 17:02:59 pm door Maria »