Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Lidwien

Pagina's: [1]
1
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 25 februari 2014, 15:03:02 pm »
De tutorial  waarnaar de laatste link verwijst was erg duidelijk. Het importeren van de gescande afbeelding is nu gelukt! Bedankt voor jullie tips.

2
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 24 februari 2014, 13:36:41 pm »
Het bestandstype van de scan is JPEG.

3
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 23 februari 2014, 21:28:43 pm »
Het is me gelukt om een foto te importeren, maar de gescande afbeelding wil niet verschijnen. Eerst dacht ik dat het misschien aan de grootte van het bestand ligt, maar de foto is 505 kb en de gescande afbeelding maar 76kb.

4
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 23 februari 2014, 12:13:43 pm »
Bedankt voor je tips. De tutorial waarnaar de eerste link verwijst laat inderdaad zien hoe je een gescande afbeelding moet importeren. Hiervoor zijn verschillende handelingen nodig. Het filmpje is voor mij duidelijk tot en met: klikken op de afbeelding om deze te laden ( in de tutorial een wijnglas). Daarna, zegt de stem, verschijnt de afbeelding nog steeds niet en moet je naar "Autographic view en op 1 en 5 drukken. Hoe kom ik bij Autographic view? En bestaat er een duidelijke handleiding voor beginners waarin dit soort dingen staan?

5
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 21 februari 2014, 12:43:20 pm »
Leuk dat uit jullie antwoorden blijkt dat mogelijk is wat wij willen doen. Hier sturen we nog een tekening waarop een samengestelde vorm te zien is met verschillende voor- en achterkant. Kan zo'n vorm met de technieken die jullie beschreven hebben ook naar 3-D worden omgezet? We hebben de handleiding Basistechnieken voor Blender v2.37 van Bas van Dijk bekeken, maar hieruit is ons niet duidelijk geworden hoe je gescande tekeningen kunt importeren in Blender en bewerken. Bestaat er een duidelijke stapsgewijze beschrijving van de technieken die wij nodig hebben voor de bewerking van onze vormen, net zoiets als het basisboek van van Dijk?
 

6
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 20 februari 2014, 22:43:47 pm »
Bedankt voor jullie antwoorden. Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn vraag. Daarom stuur ik nog een keer twee tekeningen op, de eerste tekening is de gescande lijntekening, de twee is het effect dat we voor elkaar willen krijgen in Blender. Kan dit met een Grease pen of met Inscape daarna gecombineerd met Blender, of is hier een ander programma voor nodig?  

7
Blender Interface / gescande tekening
« Gepost op: 19 februari 2014, 11:44:41 am »
Kun je een gescande tekening in Blender importeren en deze in 3-omzetten?
Het gaat om scans van eenvoudige lijntekeningen (zie voorbeeld).

Lidwien  

8
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 16 december 2013, 16:30:05 pm »
Hallo Jogai,

Leuk dat we zoveel reacties en adviezen hebben ontvangen. Onze computer is nog vanuit het 'stenen tijdperk', hij kan Blender niet aan. Medion lijkt ons ook een redelijk alternatief, om met Blender te beginnen. Wij proberen hier enkele afbeeldingen mee te sturen. Vanochtend werd onze poging geblokkeerd door een melding van Java Script, maar misschien lukt het nu wel.

Groeten,

Lidwien

P.S. Nu verschijnt dezelfde melding van Java Script, dus de foto's moeten nog even wachten. We hebben Postimage.org een bericht gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

9
Hardware / Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 13 december 2013, 18:05:00 pm »
Op Internet heb ik uiteenlopende meningen gelezen over wat voor computereigenschappen vereist zijn om goed met Blender te kunnen werken. Om een simpele lijntekening in 3-D om te zetten en deze 3-D vormen later bij elkaar te zetten, hoeveel RAM werkgeheugen is daar voor nodig, wat voor grafische kaart en wat voor processor? En welk merk computer zouden jullie aanbevelen?

10
Leden stellen zich voor / Lidwien (met echtgenoot)
« Gepost op: 13 december 2013, 17:53:54 pm »
Hallo leden van de Blendercommunity,

Mijn naam is Lidwien en ik ben van plan samen met mijn echtgenoot met Blender te gaan werken. Op Internet hebben we gekeken wat met Blender gemaakt wordt, en dit heeft me geïnspireerd lid van deze community te worden. Ik wil jullie graag vragen stellen hoe ik het werken met Blender het beste kan aanpakken. Ik heb met mijn echtgenoot een paar duizend foto's van driedimensionale vormen genomen, die lijken op wat we met Blender willen maken. Wij zijn ons ervan bewust dat dit tijdrovend werk zal zijn, maar gezien de Blenderresultaten van anderen willen we het erop wagen, in de hoop dat ons werk hierdoor beter wordt en een extra dimensie krijgt.

Pagina's: [1]