Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Railworks_developer

Pagina's: [1]
1
Materialen en Texturing / Re: Blender Unwrapping
« Gepost op: 20 november 2013, 14:48:06 pm »
Hij doet het bedankt! Idd een andere png en de deed het wel.
Ik snap niet waarom de raster het niet doet want ik heb 't ge-up- en downscaled met paint.
Iig bedankt!

2
Materialen en Texturing / Re: Blender Unwrapping
« Gepost op: 18 november 2013, 20:39:47 pm »
http://speedy.sh/nRbBB/Basic-Raster-512x512.png Plaatje (ik weet niet of hij nou wel of niet bij de .blend file inzit.)

En de drie .blend files

http://speedy.sh/9qcW7/untitled.blend
http://speedy.sh/CnDGj/untitled.blend1
http://speedy.sh/F4Wce/untitled.blend2
En ik hoop ook dat ik het zo goed heb gedaan :P

3
Materialen en Texturing / Re: Blender Unwrapping
« Gepost op: 17 november 2013, 19:26:20 pm »
Dan hebben we weer die paarse textures, waar ik een tijd geleden hier ook al het 1 en ander over had gevraagd. En in de UV editor verschijnt het plaatje ook niet. Misschien Blender op de andere pc waar ie het wel doet overzetten naar deze?

4
Materialen en Texturing / Re: Blender Unwrapping
« Gepost op: 17 november 2013, 12:24:55 pm »
Citaat van: "JvL"
Het kan aan verschillende dingen liggen. Blender kan b.v. niet met bitmaps overweg maar in je screenshot zie ik .png staan dus dat zou goed moeten gaan.
Is de png misschien te groot?. Als je in een 32 bit omgeving werkt is de limiet qua grootte snel bereikt.
Mocht het hier niet aan liggen dan zou ik blender verwijderen en een nieuwere versie downloaden want het probleem komt inderdaad wel vaker voor maar ik heb nog nooit een echte verklaring gezien van andere mensen.
Je zou wel in de command line kunnen kijken om te zien wat Blender precies voor foutmelding geeft en dan hier op te zoeken.

Ik heb een png van alle formaten van de macht 2 tot en met 2048 geprobeerd. Ik heb een gloednieuwe ultragoede Medion PC dus het zal wel 64 bits zijn. Ook in 2.69 komt dit voor. De command line is toch het vak wat zichtbaar wordt als je bovenste balk naar beneden trekt? Daar komt bij het nemen van een plaatje niks te staan. Maar het is nog steeds "can't load image".

Citaat van: "ijp"
Als ik het nu goed begrijp heb je op een computer je blend.file gemaakt en daarna deze blend.file op een andere computer geopend.
Als dat zo is dan kan Blender de image niet vinden omdat je de image niet in de blend.file hebt gebakken.
Dus hier weer een tutorial die je misschien al eens hebt gezien ;)  
https://www.youtube.com/watch?v=jQEwx4qlEj4




Nu zit de image file in de blend.file gebakken en moet nu ook op andere computers werken. ;)

Ik heb gewoon een nieuwe file aangemaakt op de huidige PC. Het inbakken helpt ook niks.

Weten jullie nog iets of zal ik het maar even bij Ton R. wagen?

5
Materialen en Texturing / Re: Blender Unwrapping
« Gepost op: 13 november 2013, 18:06:00 pm »
Ik weet wel hoe ik moet unwrappen. En die filmpjes kan ik zelf ook wel vinden ;) . Maar als ik precies doe wat er in 1 van die filmpjes staat, dan krijg ik nog steeds dezelfde melding. Op een andere computer heb ik dit niet. Zou het dan werken om met een USB stick het programma van daar naar deze pc over te zetten? Of ligt het ergens anders aan?

Blender 2.64 volgens mij

6
Materialen en Texturing / Blender Unwrapping
« Gepost op: 13 november 2013, 14:50:50 pm »
Beste allemaal,

Ik heb een tijd gezocht maar ik kom er maar niet uit.
Ik heb een probleem dat wanneer ik in de UV/image editor een texture wil toevoegen, dat meneer dan het plaatje niet kan laden. (Zie plaatje)



Wie o wie kan mij helpen?

Groet.

7
Materialen en Texturing / Re: Paarse Textures?
« Gepost op: 10 april 2013, 13:10:53 pm »
Citaat van: "ijp"
RW_developer,
 :idea: Heb je al de laatste Blender 2.66a al geinstalleerd.

Ik krijg alleen een paars opject als er geen image is geselecteerd of als je je mappen op de computer hebt verplaatst.
Heb je je file wel goed opgeslagen? dit doe je met F2 en druk op de + en Save als Blender file. dan krijg de file elke keer een hoger nummer.

Voor Cycles textures bekijk deze tutorial dan kan het niet meer mis gaan. ;)
http://cgcookie.com/blender/2012/02/29/ ... n-blender/


Ik heb nu zelf ook het Paars probleem ben bezig met een logo en vandaag 2 april open ik het bestand en wat zie ik een paars logo??????? dus de tutorial hierboven is best interessant maar het lost je probleem niet op.
Wie heeft hiervoor een oplossing :(

Nou ik heb nog steeds blender 2.64  :oops: . Als ik hem update, blijf ik dan mijn gemaakte dingen behouden?
Je bedoelt een plaatje geselecteerd in de UV-editor? Ja mappen zijn overenweer geschoven op mijn computer. Dat is benodigd voor Railworks. Het zit zo:

Voor de handigheid heb ik op de D-schijf een folder aangemaakt 'blender' waar ik dan alle .blend files bewaar. In die folder 'blender' heb ik een folder 'afbeeldingen' aangemaakt, en daar komen dan alle texturen in te staan. Als ik dan klaar benis het genoodzaakt voor railworks om ze ergens ver in de C-schijf op te slaan, en dat ziet er zo uit: c:/program files (86)/.................../Blender creaties [blender files zet ik hier neer]/Textures[hier zet ik de plaatjes neer waar ik een textuur mee heb gemaakt]. Dan moet ik ook nog de textures omzetten van .PNG naar .ACE maar dan blijft de PNG nog wel in de folder.

Dus f2 ingedrukt houden en dan op + drukken?

En ik ga liever niet aan cycles render beginnen   :)  . Dan moet ik bijna weer opnieuw leren hoe ik blender moet gebruiken denk ik.

Citaat van: "ijp"
Ik denk dat ik het heb gevonden ga in blender links boven naar File/External Data. :)
Bekijk deze tutorial.
Dit moet de oplossing zijn. :)
https://www.youtube.com/watch?v=jQEwx4qlEj4

Oke ik zal er eens voor gaan zitten  :D

Bedankt voor het mee denken!

cheers,
RW_developer

8
Materialen en Texturing / Re: Paarse Textures?
« Gepost op: 31 maart 2013, 18:23:46 pm »
Hallo Ijp,

Dit is met blender render, ik heb hem van blender naar cycles gezet en toen was alles weer de normale grijze diffuse kleur. Wat op het filmpje staat is niet mijn probleem helaas  :cry: . Bij mij is echt elke face die van textuur is voorzien volledig paars, dus niet met wat wit tussendoor ofzo. Weet jij misschien wat absolute en relative paths zijn?

cheers,
RW developer

EDIT: Kan het zijn dat blender de textures niet onthoudt? Als ik namelijk elke face appart aanklik en in de UV editor het plaatje open wat erbij hoort dan veranderd het weer in de goede textuur. Ik do het zo:
- Ik add een material
- Ik add maak een slot 4 slots aan (gebouw bevat 3 texturen en de 4e is voor een shader)
- Ik op de images in de UV editor
- Ik unwrap het
- Ik sla blender op
- En ik sluit het af

Moet er nog iets extra's gebeuren??

9
Materialen en Texturing / Paarse Textures?
« Gepost op: 29 maart 2013, 21:11:50 pm »
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje, ik heb het al opgezocht op internet maar ben er niet wijs uit geworden. Het is vast ook een domme vraag die simpel op te lossen is: Nadat ik textures heb geunwrapt, het bedtijd is en devolgende dag weer verder wil gaan met texturen zijn mijn al geplaatste textures opeens volledig paars. Ik denk dat het iets te maken heeft met absolute en relative paths maar ik weet dus ook niet wat dat is. Kan iemand me helpen?

cheers,
RW_developer

Pagina's: [1]