Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36
496
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 18 januari 2015, 00:16:15 am »
Ja, da's waar - ik ging er zonder reden van uit dat je voor realistisch ging...my bad!  ;)

497
Modelleren / Re: Anime Character Modeling Tutorial
« Gepost op: 17 januari 2015, 20:46:45 pm »
Ik zie er nu al tegen op.

 :o

Niet doen! De node editor is geweldig!

498
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 januari 2015, 16:50:19 pm »
Wanneer de bewegingen er te realistisch uit zien dan komt het niet goed of te houterig over.

Hmm...dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind dat in veel 3D-werk nu juist het probleem - dat dingen overdreven worden om er de nadruk op te vestigen waardoor het nog duidelijker wordt dat het 3D is, en niet echt.

Net zoals belichting vaak overdreven wordt om het er 'mooi helder' uit te laten zien, of een bepaald friebeltje te nadrukkelijk in beeld komt omdat je er 2 fokking dagen op hebt zitten modelleren, en je dat niet voor niks wilt laten zijn geweest.

Bij de beoordeling krijg je vaak wel (indirect) het advies om te overdrijven omdat mensen immers weten dat het uit de computer komt, en er daardoor toch anders tegenaan kijken. Als je het helemaal realistisch maakt, en iemand er blanco naar laat kijken, dan zien ze als het goed is niet eens dat het CGI is.

499
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 januari 2015, 15:27:57 pm »
Ook een plaatje - de arm wing is wat met kracht op en neer beweegt. Bij het omhoog bewegen van de vleugels buigt de hand wing in een hoek naar beneden, en bij het omlaag bewegen buigen de slagpennen aan het eind van de arm wing omhoog.


500
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 januari 2015, 15:20:04 pm »
Het kan ook komen omdat de rest van het lichaam nog niet meebeweegt waardoor het een beetje statisch overkomt.

Wat ook helpt is het gewricht in de vleugel de beweging laten doen, en de buitenste helft van de vleugel die beweging een paar frames later laten volgen, als ik me niet compleet onduidelijk uitdruk...

501
Challenges / Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 17 januari 2015, 15:15:14 pm »
De eerste challenge is gesloten - stem hier voor jouw favoriet: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=985.msg8253

Challenge #1: Sweet - maak je favoriete snoep zo echt dat we ons beeldscherm gaan aflikken!

- Post hier je resultaten.
- 1 inzending per lid.
- einddatum voor inzending is 1 maart 2015
- Winnaar komt in de banner!

502
Community suggesties / Re: DBC Challenge?
« Gepost op: 17 januari 2015, 15:13:29 pm »
Okay, eerst Challenge is geplaatst (sorry als ik voordring, Dark)

503
Een kwartiertje per frame maar? Valt reuze mee! Moet je eens met Volume scatter in de weer gaan!  :D

504
Experimenten / Re: Zonsondergang met wolken
« Gepost op: 16 januari 2015, 19:38:37 pm »
Nadeel van een plane voor de wolken is dat je geen diepte hebt - er is geen schaduw aan de kant van de wolken die naar je toe gekeerd is. Bij mijn eerste render zie je het ook niet zo heel goed, maar bij deze beter. Met een combinatie van Voronoi en Noise textures deze keer. En ja, de zee/zon zijn kudt...  ;)

Nadeel hiervan is dat het zo fokking traag rendert...  :-\



505
Experimenten / Re: Zonsondergang met wolken
« Gepost op: 16 januari 2015, 16:05:34 pm »
Nee, de wolken zijn een afgeplatte cube met een noise texture + volume scatter. Ik heb hem een beetje geroteerd zodat ie aan het eind bijna de zee raakt, en daar achter, net onder de horizon, een rode en een gele emitter die de wolken schuin van onder belichten. Doordat de rode verder weg staat komt het licht verder naar voren. Verder de noise texture een beetje getweaked zodat de wolken in de verte nog wat verder verkleind worden om te voorkomen dat ik een enorme cube moest maken.

506
Handleidingen / Re: Klok maken met drivers
« Gepost op: 16 januari 2015, 13:03:32 pm »
De video gebruikt alleen seconden, dus da's niet heel intuitief in te stellen, maar wel makkelijk te animeren - gewoon op 'i' drukken op de start en eindframes, en zorgen dat de animatie geen curve maar een vector is.

Mijn versie wordt lastiger animeren als je meer dan een uur voorbij laat gaan, maar aangezien dat misschien minder vaak zal gebeuren kun je gewoon de waarde van 'Seconde' ketframen.

507
Experimenten / Re: Zonsondergang met wolken
« Gepost op: 16 januari 2015, 13:00:41 pm »
De zee was meer omdat het iets spannender is dan een kale plane, maar het ging me dan ook alleen om de wolken - dat dat kleurverloop van de horizon naar dichtbij er een beetje natuurlijk uitziet.

508
Animatie en Rigging / Re: Tutorials character modeling en rigging
« Gepost op: 16 januari 2015, 04:00:00 am »
Leuk - bookmarked!

509
Experimenten / Zonsondergang met wolken
« Gepost op: 16 januari 2015, 03:58:43 am »
Experimentje met wolken - het ging me voornamelijk om de kleur/belichting van de wolken, die aan de horizon geel is, hogerop roodchtig, en nog hogerop gewoon grijs.

Met een ocean-plane, een wolken-cube, 2 plane-lichten en een circle emitter zon voor de leuk.

Alleen word je natuurlijk na een tijdje blind en denk je dat je helemaal geweldig bezig bent, en dan is het beter om iemand anders er even naar te laten kijken. Bij deze, dus...  ;)



510
Community suggesties / Re: DBC Challenge?
« Gepost op: 15 januari 2015, 17:27:53 pm »
Oh, en wat challenges die mij wel uitdagend leken:

Schilderij - maak een bestaand schilderij na. Het hoeft geen perfecte replica te zijn, als het maar de juiste sfeer uitstraalt en niet "Who's afraid of red, yellow and blue" is
Goeiemorgen wereld - maak het uitzicht dat je het liefst zou zien als je 's ochtends de gordijnen open doet
Logo - neem je gebruikersnaam (of je eigen naam) en maak daar een spetterend logo van
Eet makelijk! - kies een vrucht of groente, en maak een zo realistisch mogelijke render van het ding zelf, zowel heel als doorgesneden (verboden voor tomaten)
Cartoon time - bedenk en maak een cartoon karaktertje. Als je hem/haar nog leuk weet te animeren krijg je bonuswaardering!
Battlebots! - maak een zo indrukwekkend mogelijke battlebot. De 2 favoriete inzendingen worden samen in een epische gevechts-scene gerendered!
Grafitti - maak een scene waar je grafitti in haar natuurlijke habitat laat zien

Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36