Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 36
481
Materialen en Texturing / Re: uv mapping
« Gepost op: 20 januari 2015, 20:18:08 pm »
En met dit voorbeeld snap ik dus niet hoe ik daar 1 uv map van moet maken.

Een UV-map is een vertaling van image-coordinaten naar mesh-coordinaten. Zolang je textures dus op dezelfde plekken wilt hebben kun je dezelfde UV-map gebruiken. Wil je ook maar 1 face van de mesh anders hebben, dan heb je dus ook een andere UV-map nodig.

Verder kun je per object/mesh desnoods tientallen UV-maps en bijbehorende textures hebben.

482
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 20 januari 2015, 00:02:39 am »
Helemaal prima - 1 februari is inderdaad wel een beetje kort dag.  :)

483
Animaties / Re: Vallende Muntjes in Pot , Cycles Render ...
« Gepost op: 19 januari 2015, 23:59:50 pm »
Sommige muntjes blijven gewoon heel lang doorgaan - net als in het echt. Probeer maar eens, heel soms zijn ze bijna niet te stoppen.

Wat je kunt doen is een paar extra vertices aan de munten toevoegen. Hoeveel en hoever ze moeten uitsteken is een kwestie van uitproberen, maar als het er ongeveer zoals hieronder uitziet draaien ze wel rond, maar niet lang.



484
Over Blender / Re: Addon: cubesurfer particles mesher
« Gepost op: 19 januari 2015, 19:40:56 pm »
Wauw, gaaf - die sneeuwvariant is wat Disney ook gebruikt heeft in Frozen

https://www.youtube.com/watch?v=iMRUd93SsyI

485
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 19 januari 2015, 01:56:39 am »
Hmm...dat zou bij mij ook wel eens wonderen kunnen doen, als ik zie wat er soms aan de buitenkant van de ventilatiegaten zit...  :o

486
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 19 januari 2015, 01:55:29 am »
Misschien kun je nog makkelijk een iets natuurlijker beweging van maken door het lichaam een beetje op en neer te laten bewegen, tegenovergesteld aan de vleugels. Dus vleugels omlaag duwen betekent dat het lichaam omhoog geduwd wordt, en omgekeerd.

487
Animaties / Re: Vallende Muntjes in Pot , Cycles Render ...
« Gepost op: 19 januari 2015, 01:52:13 am »
Ziet er netjes uit - wel vreemd dat die muntjes zo lang blijven narollen terwijl de gravity wel goed lijkt te staan...

488
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 19 januari 2015, 00:20:14 am »
Dat dacht ik ook... Totdat Blender zijn eigen leven begon te leven. Hij weigert gewoon te doen wat ik beveel. >:(

Hier hetzelfde - ik ben al 2 keer van onderwerp gewisseld, en de huidige gaat het ook niet worden...

489
Materialen en Texturing / Re: 3D mesh naar 2D Normal Map
« Gepost op: 19 januari 2015, 00:18:36 am »
Programma's als Crazy Bump maken maps op basis van contrast in de afbeelding, en dat contrast is meestal juist het gevolg van een weergave onder een bepaalde hoek met alle shading die daarbij hoort. Het ziet er vaak best okay uit, maar je krijgt bij iets als straatstenen automatisch de licht- en schaduwplekken al mee. Als je dan in je scene het licht uit de andere kant laat komen ziet er raar uit.

490
Handleidingen / Re: Klok maken met drivers
« Gepost op: 18 januari 2015, 20:12:22 pm »
Misschien de namepsace boven de aanroep zetten (laatste 2 regels omwisselen)?

Zaph, mag ik je *.blend ook aan anderen 'geven'?

Natuurlijk.

491
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 18 januari 2015, 17:50:49 pm »
Goeie vraag - laten we kijken of we deze eerste op 1 februari kunnen houden, en daarna zoals voorgesteld elke maand een nieuwe?

492
Challenges / Re: Challenge #1 - Sweet
« Gepost op: 18 januari 2015, 13:48:21 pm »
Hey - wat 'je favoriete snoep' is gaan wij niet over! ;D

493
Handleidingen / Re: Klok maken met drivers
« Gepost op: 18 januari 2015, 13:47:11 pm »
Leuk om eens te zien hoe je dingen manipuleert vanuit code. Ik had eerst een combinatie van code en drivers, maar dan moest ik elke keer eerst handmatig de code runnen, en daarna alle drivers updaten.

494
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 18 januari 2015, 02:59:30 am »
Als je die ene fantoomvertex verwijdert en daarna met extrude of zo weer toevoegt, gebeurt het dan nog?

495
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 18 januari 2015, 02:58:10 am »
Eerst Blender volledig onder de knie krijgen.

Heh...vergeet dat maar. Gewoon lekker van alles proberen, wie weet is het wel helemaal je ding... ;)

Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 36