Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: IJp op 04 december 2014, 13:38:37 pm
-
Hoe maak je een hout materiaal in Blender.
https://www.youtube.com/watch?v=u0rPSnQEUls
-
Dat ziet er wel mooi uit!
-
Ik heb de tutorial gemaakt
Het is best mooi hout moor voor mijn kast valt het weer tegen.
Zelf ben ik nu op de goede weg en denk het morgen te kunnen laten zien.
Mijn grootste probleen is het verschil tussen horizontale plankjes en vertikale. Op de vertikale plankjes is de structuur te heftig en op de horizontale te zwak.
-
De houtnerf:
Als je de kast unwrap dan kun je in de uv editor alle delen verschuiven roteren en scalen daarna kun je ze op plaatsen waar de textuur nerf goed bij elkaar past. ;)
-
Nu heb ik de houtnerf zoals ik hem ongeveer wil hebben. De nerf lijntjes heb ik zelf getekend. in het bovenkastje is het goed te zien.
Vindt alleen het verschil tussen de horizontale en verticale plankjes te groot maar dat ligt aande belichting.
(http://s1.postimg.org/drjwrjqiz/Kamer.jpg) (http://postimg.org/image/drjwrjqiz/)
-
Voor de belangstellende hier de nodes en materialen
(http://s23.postimg.org/m9u5n9dcn/nerf.jpg) (http://postimg.org/image/m9u5n9dcn/)
(http://s24.postimg.org/swb7p8dr5/Schermafbeelding_2014_12_05_om_10_11_31.jpg) (http://postimg.org/image/swb7p8dr5/)
(http://s24.postimg.org/x6pvktiu9/Wood_Fine0003_S.jpg) (http://postimg.org/image/x6pvktiu9/)
-
Bedankt altijd handig om de node setup te zien en de textures zitten nu ook bij mijn textures ;)
-
Nu is de houtnerf ook in de horizontale plankjes te zien.
Hiervoor heb ik de nodes wat aangepast.
(http://s11.postimg.org/ktwp7k9qn/Kast.jpg) (http://postimg.org/image/ktwp7k9qn/)
(http://s12.postimg.org/wav9y9rk9/Schermafbeelding_2014_12_05_om_17_28_43.jpg) (http://postimg.org/image/wav9y9rk9/)
-
Ik denk dat de sterkte van de houtnerf iets minder zou kunnen.
Maar dat is natuurlijk maar mijn mening ;)
-
Ik denk dat de sterkte van de houtnerf iets minder zou kunnen.
Maar dat is natuurlijk maar mijn mening ;)
Zelf zit ik daar ook over te dubben. In closup is de nerf vrij sterk maar op een klein beetje meer afstand zie je, als ik hem wat minder sterk maak, helemaal niets meer. En dat vindt ik dan ook weer jammer. :-\