Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - markl

Pagina's: [1]
1
Materialen en Texturing / uv mapping
« Gepost op: 20 januari 2015, 16:13:47 pm »
Hallo allemaal,

Ik heb mij net geregistreerd voor dit forum omdat ik een probleem heb waar ik met Google en de vele tutorials voor blender, geen goed antwoord voor kan vinden. Vandaar dat ik nu hier beland ben.

Ik wil met blender modellen maken voor Unity. Voor Unity moet je dan het mesh model met een uv map importeren. Ik snap alleen niet goed hoe men een uv map maakt van bv een huis met veel details. Op tutorials zie ik iedereen de mooiste huizen maken, maar bijna nooit hoe je daar een uv map van maakt. En als er textures op het huis komen, dan doen ze dit stuk voor stuk. Dus bv de muren apart van de ramen en de deur. Maar dan heb je uiteindelijk toch meerdere uv maps voor 1 model? En ik vraag me ook af hoe je dat dan moet opslaan. Moet je dan inderdaad je model, uv map(pen) en de textures in 1 map opslaan en dan die hele map in Unity importeren?

En als je alleen maar animatiefilmpjes zou maken met blender, moet je daar dan ook nog een uv map voor maken?

Enige hulp hierin word gewaardeerd. Link naar een goede tutorial ook. Heb er nu zoveel gezien dat ik nu niet precies wat nu goed is. Alvast bedank

Pagina's: [1]