Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 78883 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #120 Gepost op: 04 december 2015, 17:43:17 pm »
Dat is toch wel gaaf je opject in een filmpje laten rondlopen.
Ik zou wel de lamp voor de schaduw wat hoger zetten en een lamp die het licht van het beeldscherm weergeeft plaatsen.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #121 Gepost op: 04 december 2015, 21:00:18 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=wZ2BAxiZClw&feature=youtu.be

nu heb ik dit....

ff beetje schuiven met de lamp net zo lang de schaduw kloppen....   

ik snap niet waarom you tube bij mij er opeens 144p van maakt?

link naar beter kwaliteit film: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/smurf/tracking04smurf0001-0643.mp4

« Laatst bewerkt op: 04 december 2015, 21:01:50 pm door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #122 Gepost op: 04 december 2015, 21:03:22 pm »
Ongeveer,

In de user preferences, onder de File tab staat 'auto save temporary files'.
Het punt is wel dat hij dan in de temporary directory dingen oplsaat. Die wordt natuurlijk af en toe vanzelf geleegd.

Kortom, Blender heeft 2 systemen:

1) versies, waarin hij telkens je op save drukt een de vorige versie .blend1 noemt. Op diezelfde file tab kan je instellen hoeveel van die oude versies hij bijhoud

2) de autosave die om de x minuten (standaard 2 bij mij) een bestand opslaat in de temporary directory. Maar je kan wel de Temp directory veranderen en bijvoorbeeld een mapje met 'autosaves' maken. Wel af en toe zelf opruimen dan.

bedankt,  gevonden....!

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #123 Gepost op: 05 december 2015, 00:42:39 am »
hoe maak je een plane onzichtbaar?   ik heb een plane op het beeld van de monitor gelegd, die een beetje blauwig licht geef....  maar ik wil alleen het licht, niet dat ik in de render de plane zie?

ik weet dat het kan....   maar weet ff niet waar?

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 05 december 2015, 08:08:46 am »
hoe maak je een plane onzichtbaar?   ik heb een plane op het beeld van de monitor gelegd, die een beetje blauwig licht geef....  maar ik wil alleen het licht, niet dat ik in de render de plane zie?

ik weet dat het kan....   maar weet ff niet waar?
Zo:

Voor nog beter resultaat kun je een screenshot van je beeldscherm als texture gebruiken voor de emission color.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2015, 08:11:27 am door Ezra »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #125 Gepost op: 05 december 2015, 11:19:51 am »
Je kunt onder Ray Visibility Camera uitvinken voor de plane.



Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #126 Gepost op: 05 december 2015, 23:38:00 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=1-HBv7u4NfI&feature=youtu.be

als ik nu wil dat hij iets sneller loopt...  moet ik dan het aantal herhalingen minder zetten?

ik wil eigenlijk in dat hoekje (daar waar die start ) dat hij donkerder is...   kijken of dat wil lukken....

dan zal ik ook  beeldscherm  image als texture gebruiken ooke eens bekijken.....

ik had veel over de verlichting uit deze tutorial gehaald:
https://www.youtube.com/watch?v=C_NSHDKoPXg

vooral hoe ik een plane maar aan 1 kant licht kon laten geven....

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #127 Gepost op: 06 december 2015, 02:42:24 am »
Ik denk dat het een mooi effect zou geven als je ook een plane zet om de schaduw van de boxen te simuleren.

Het lopen heb je vast als een actie of zo gedefinieerd, dus dan moet je enkel die actie korter maken (of inderdaad meer herhalingen in dezelfde tijdspanne afspelen).

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #128 Gepost op: 07 december 2015, 15:02:37 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=g32PxaK3y7I&feature=youtu.be

bellichting begint aardig te lukken.....
dit is een wat mindere render....om het wat sneller te doen...

maar het begint er op te lijken....  ik zou hem wat sneller willen hebben.... kijken of dat ook lukt...

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 07 december 2015, 15:16:25 pm »
De aanhouder wint, hij wordt steeds beter.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 07 december 2015, 15:47:31 pm »
Lekker bezig Arjan. Er komt heel wat bij kijken voordat iets dergelijks goed is. Maar je gaat er wel komen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #131 Gepost op: 07 december 2015, 16:19:15 pm »
Het gaat je zeker lukken en je kan al trots zijn dat je dit al voor elkaar krijgt.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #132 Gepost op: 07 december 2015, 21:34:34 pm »
ik had een solve error van 0,25  en volgens die tutorial was alles onder de 1 of zo een heel goede tracking....   
maar waarom?   ik heb het filmpje gemaakt met me telefoon.....   en ik heb in het lijstje met camera's  ge kozen van samsung...

maar verder weet ik eigenlijk ook niet ...  ;D

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #133 Gepost op: 08 december 2015, 00:55:20 am »
Ja dat was bij mij het probleem. Ik had dus een camera die niet in het lijstje voorkwam.  Een solve error van 0.25 lijkt me heel netjes.  Lastig vond ik ook als het filmpje soms veel blur had op verschillende plekken. 
Zou je het ook zo kunnen maken dat als de smurf een pas zet, dan ie dan niet glijd, maar evenredig vooruitgaat? Dat zou helemaal mooi zijn.

Ik weet het niet zeker, maar dat een afstandbediening met de schaduw erbij  op de tafel?  Ik zat die schaduw te vergelijken met de schaduw van de smurf. Die zou dan in theorie hetzelfde moeten zijn.

ja dat glijden van de voeten is echt een moeilijk stukje....  vooral omdat je dat eigenlijk pas goed kan zien als je het gerenderd heb..   en das ff wachten....

en ja... ook die schaduwen valt niet mee...  ik had een bureau lamp op dat tekenblad laten schijnen.... maar het is best lastig om de blender lamp op de zelfde plek te krijgen als de echte lamp.... ben ook de hele tijd aan het schuiven enzo om alles zoveel mogelijk op zijn plek te krijgen....

ik heb ook een box staat waar de USB harde schijf staat , omdat de smurf daar achter vandaan komt....  en een box op de monitor liggen... omdat hij ook daar achter  vandaan, en onder door komt.....

moet ook zeggen dat ik van nature altijd de moeilijkste weg neem...  ;D  ik bedoel... ik had hem ook ff recht langs kunnen laten rennen... ipv overal tussen door en onderdoor...  :P :-\

maar zo leer ik er wel lekker veel van.....   blijft alleen jammer met dit soort software dat het renderen nog altijd te lang duurt eigenlijk....

ik denk ook als van te voren iets beter na gedacht zou hebben.  Zou die lamp uit kunnen meten uit bijvoorbeeld het tekenvel...  maar ondertussen staat die lamp al niet meer op de plek van het filmpje...  of ergens iets neer zetten met een duidelijk harde schaduw.... dan is het misschien makkelijker het op elkaar te krijgen....  maarja ... dat zijn van die leer momenten...
« Laatst bewerkt op: 08 december 2015, 01:04:47 am door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #134 Gepost op: 08 december 2015, 10:16:39 am »
https://www.youtube.com/watch?v=0zNb0KI-BWQ&feature=youtu.be

moeten de beentjes nu sneller of langzamer?
langzamer toch?