Creaties > Experimenten

smoke

(1/4) > >>

Ruud:
De nieuwe 2.93 lts is gebruikt , Ik moet zeggen weer een vooruitgang en vrij snel met bakken.
2.8 gaf me vierkante blokken en balen als een stekker,
 een videokaart van 35 euro geeft een beter resultaat als mijn rtx2060, gelukkig is dit station gepasseerd.

Het bakken is gedaan op een resolutie van 300 en de noise baking is met een factor 3 gedaan en vrij snel met bakken 15 20 min op 300 frames.
Ik ben wat testjes aan het maken met de noise reductie met transparante achtergrond.
Hoewel ik me afvraag of het noise is of zijn het kleine gloei puntjes aangezien een hoge sample rate geen verbetering geeft en ik in een hoge resolutie werk.
128 samples gebruikt  1990x1020.

Standaard zonder denoise.


Hier is optix denoise gebruikt
Het haalt het wel op en geeft iets blur het smeert wel uit maar te overzien, ik kon de instelling niet vinden om het af te regelen geen idee of het bestaat in 2.93.


openimage denoise, ik zag eigenlijk niets van een denoise aan het werk met deze instelling tijdens het maken van de render, geen idee of het met een rtx kaart werkt.


1.000 samples zonder denoise. Lang wachten en nauwelijks verbetering in verhouding tot de 128 samples
Met rook en vuur telt het dus niet hoe hoger de samples hoe minder noise, misschien nog hoger maar dan ben ik bejaard als de foto klaar is  :)
Render tijd 45 minuten de anderen 5,5 minuut





De node settings voor rook en vuur.



20 samples render tijd 55 seconden je ziet nu wat blokken ontstaan hoewel niet slecht voor het aantal sampels.

Ruud:
Zo ziet het er saai uit ,dezelfde sequence is in het onderste filmpje gebruikt.
20 samples gebruikt voor de render.
 https://www.youtube.com/watch?v=oKhTIZufjM8

Ruud:
Na een zware smoke render kun je het plaatsen in een scene als image(video) as plane.
Als een scene zelf al zwaar is en je moet de smoke er bij renderen dan ontploft je pc snel :) en zo kun je dit voorkomen.
Zomaar een probeersel in viewport render.
2 planes gebruikt.
https://www.youtube.com/watch?v=eYI68ZtB-ZI

IJp:
Ik zie dat je er niet van kon slapen  ;) 04.19:27 ;)
Het is al een lekker fikkie Ruud ik zou dat ook wel willen proberen maar ik hoef er niet aan te beginnen ik kan nog maar net Blender 2.93 draaien op mijn laptop :o
Dus kijk ik maar naar jullie Blender testen en als het wereld tekort aan computerchips is opgelost en wat goedkoper zijn geworden dan zal ik eens gaan kijken naar een RTX kaart 3090   8)

Succes met het testen.

Ruud:
Om die tijd is meestal de koffie al op ik slaap maar 3 of 4 uur.
Verder met testen met een gebroken systeem, het is een vreselijk iets om in te stellen.
Elke stap die je zet met een  flow of obstakel of forcefield moet je weer terug naar het domein en daar een instelling veranderen
om de boel te updaten, deze bug is er al meer als een jaar.
Ik wijzig de resolutie dan even en dan weer terug naar waar je gebleven bent.

De smoke zelf werkt dan was ook een drama.
En weer niet gefixt in 2.93 lts.
Het haalt je plezier wel onderuit jammer.

https://developer.blender.org/T77170
In T77170#1092635, @Sebastián Barschkis (sebbas) wrote:
This bug will be a target for the 2.93 release (i.e. cache invalidation needs to be improved). Unfortunately there is no time to get this ready for 2.92.

Hi, we're now on 2.93.1 LTS and this isn't fixed. Also I would like to add that modifying the domain object doesn't produce accurate results either as seen here (It seems to half-bake the effect or only work on the first frame?):

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie