Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 12 mei 2025, 07:15:32 am »
De RTX 5 serie begint steeds meer op een flop te lijken. De 5090 is inderdaad duur, zelfs een kwart jaar verder en er is nog steeds geen stock. Kabel en driver problemen en inmiddels zoveel tussen modellen dat je je af vraagt of ze die dingen wel stabiel krijgen.

Heb je een link naar de RTX 5080 Super?
Wat ik kan vinden op de vroege morgen [met koffie] is dat het nog om geruchten gaat, een overklokte versie als antwoord op de RX 9000 serie. Lol
Is alleen dat er wordt gezegd dat hij vergelijkbaar moet zijn met de RTX 4090, 25G is leuk maar is het dan niet beter om een RTX 4090 aan te schaffen of zijn die ook al niet meer te krijgen?
2
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 11 mei 2025, 23:18:18 pm »
De 5090 is te duur voor wat ie levert.

Ikzelf wacht op de 5080 24gb versie , die komt binnenkort uit.

5080 super.

Het beste van twee werelden. betaalbaar en voldoende VRAM...
3
Wat ik op internet tegen kom is een groeiend lijstje al vanaf versie 2.7
Bug in de blender versie [tot 3.5]
CUDA en Optix samen
Driver problemen [NVIDIA komt veel met een hotfix de laatste tijd]
Licht dat oneindig staat
Overclocking Software schopt problemen
t/m een kabelbreuk

dus het wordt turven, uitsluiten
Welke OS?
Welke Blender versie?
Heb je je Drivers Laats geüpdatet? [ik zag enkele dagen terug weer een nieuwe, de studio driver is nog 576.02]
Is het alleen bij deze scene?
helpt het wissen van je Cache en Tmp folder?
zit er een addon dwars?
Het gebruikelijke voor je gaat jagen.

Krijg je een logfile?
4
Hoi mensen,

We lopen tegen een probleempje aan met renderen van een scene. De scene is niet extreem zwaar, we hebben een aardig dikke pc staan met rtx4090 maar kunnen alsnog geen still renderen terwijl dit normaal met veel zwaardere scenes wel lukt. Weten jullie wat we kunnen doen om te zorgen dat dit wel renderd?

Groet Nick
5
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 26 april 2025, 17:56:08 pm »
Ik heb kort met UNIX gerommeld toen Novell het opkocht. Ik ben over gegaan naar NT en ben daarna volledig afgehaakt van IT werk vanwege de data honger die op kwam zetten.

Ik had ooit een rek aan servers lopen. Er staat nog een in de meterkast te draaien met een DS418 voor de LoT.

En die kaart krijg ik van mijn hubbie, vrouwtje moet er ook erg lang op wachten  :P

EDIT: 4x toen in het eerste stukje klinkt als...
6
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door roobol Gepost op 26 april 2025, 16:48:30 pm »
5090? Dat is 2500€ voor de videokaart alleen en dan komt er nog een computer rond.  Kan je voor dat geld niet beter een paar Mac mini's kopen en daar een mlx cluster van bouwen?  MacOSX is in principe BSD Unix met een hele mooie interface en veel gratis programma's (mijn Unix kennis is trouwens wel erg roestig geworden, vroeger waren dat Beowulf clusters..).
7
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door roobol Gepost op 25 april 2025, 14:25:39 pm »
Ik heb het onderstel een beetje aangepast om de wielen correct te laten draaien tijdens een verplaatsing.  Bronbestand is beschikbaar op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/67



8
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door roobol Gepost op 20 april 2025, 16:21:06 pm »
Na een paar weekjes Zeeland tijd om aan de omgeving the beginnen.  De perronboorden zijn naadloos, dus kan ik met GN iets complex van maken.  De texturen zelf heb ik gefotografeerd op het noordstation van Brussel.

Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe computer, blender benchmark van 2840 en rendertijden van minuten in plaats van uren, ik ben zeer tevreden :-)))



9
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 15 april 2025, 15:19:58 pm »
Ach elke keer dat vrouwtje nieuw speelgoed wil is er wel het een of ander moeilijk te krijgen. China vs Amerika is ook niet voor het eerst. Ik denk dat het september wordt. En bij overkill heb ik er de komende 8 jaar weer geen omkijken naar ongeacht welke kant ik op ga.

Is alleen Cycles en de ani's in jWildFire [die heb ik over de GPU lopen] wat deze niet trekt, de rest draait lekker op mijn RTX 2070.

Is alleen dat ik met een tekenblok zit. Dan val ik terug naar het schrijven, fotografie, schilderen. Nu weer muziek, ik heb een yamaha op de kop weten te tikken. Ik zit creatief nooit stil. :)

Edit: is de termopasta niet, de kast komt de warmte niet kwijt. De volgende heeft de bodem, achter boven en voren open, daar moeten twee waterkoelingen in. Deze had voren open moeten zijn.
10
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 14 april 2025, 17:49:23 pm »
Een 5090.  ;D

Als dat is om te blenderen moet je wel een lange tekenfilm in de planning hebben wil je er voordeel uit halen.

Voor mij is het overkill.
Ik zou ook best een 5070ti willen hoor om sneller CUDA te renderen...
Maar mn 3070 en 3060ti samen zijn ook aardig snel.

Maar wat ik wilde zeggen , aangezien CUDA over GPU doorgaans 4 - 8 keer sneller is dan over de CPU...
Zou ik eens kijken of je je power gebruik in Blender aan kunt passen.

Zelfs op halve kracht zou je nog 4 x sneller moeten zijn dan over CPU , en Cycles is gewoon de top qua renderen.
Of je vervangt de koelpasta op je GPU processor... Dat kan zomaar 10 graden schelen.

Nou ja.. Succes !  ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 10