Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Hardware / Re: Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT
« Laatste bericht door Xan Gepost op 13 november 2024, 08:53:34 am »
Citaat
Heb de indruk dat AMD de “kleine” linuxmarkt niet interessant vindt

Ik ben vroeger al eens tegen driver problemen aan gelopen bij Linux, Roland heeft het zelfde probleem, vanwege mijn Cakewalk [MIDI Controller], zit ik nog steeds vast aan M$. Ik had gedacht dat het na die jaren toch beter geregeld was bij de fabrikanten van hardware.

Mijn volgend systeem wordt gebouwd voor Linux. Ik zal ze zeggen Blender even mee te testen. Thx voor de waarschuwing.

Wat @roobol zegt klopt wel, ze zijn doorgaans erg behulpzaam bij Blender
2
Hardware / Re: Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT
« Laatste bericht door roobol Gepost op 12 november 2024, 19:32:19 pm »
Rapporteer dit eventueel as een bug op https://devtalk.blender.org, mijn ervaring is dat de devs over het algemeen zeer behulpzaam zijn.
3
Hardware / Re: Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT
« Laatste bericht door JKL Gepost op 06 november 2024, 14:08:36 pm »
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga het uittesten.




Hoop testen uitgevoerd, geen enkel resultaat!

Heb de indruk dat AMD de “kleine” linuxmarkt niet interessant vindt.
Software is verouderd, ontbreekt en enige afstemming kan ik niet herkennen.

Er wordt van alles beloofd, dus nog even geduldig afwachten.

Natuurlijk zijn de verschillen met Microsoft groot.
Dit is ook het nadeel van een Linux omgeving, drivers zijn beperkter en verschijnen laaaaaater.

Mocht er iets verschijnen dan zal ik het met alle plezier melden.
4
Hardware / Re: Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT
« Laatste bericht door Xan Gepost op 06 november 2024, 12:35:35 pm »
Als eerste welkom op het forum.

Ik heb zelf geen Linux distro lopen. Volgende systeem gaat het wel worden omdat ik genoeg heb van het gedoe Windows. Het is dus raden voor mij

Ik kwam wel het een en ander tegen op internet

https://www.reddit.com/r/linuxquestions/comments/1cp70w5/comment/l3muww1/

zelfde kaart, zelfde probleem, andere distro [mint]. Er schijnt een oplossing gemeld te zijn [in de geneste antwoorden] maar of dit voor Blender geld is even raden. De oplossing verwijst uiteindelijk naar:

https://rocm.docs.amd.com/projects/install-on-linux/en/latest/install/quick-start.html

Op een andere site kwam ik tegen dat er een bug in blender zit waardoor AMD kaarten onder linux problemen hebben met de UI. De link:

https://discussion.fedoraproject.org/t/blender-ui-broken-after-4-1-1-upgrade-fedora-40-amd-gpu/123913/7

De bug schijnt niet voor alle versies op te gaan van Blender en er wordt hier en daar gesproken over oplossingen. In een andere vind ik weer dat het aan de ROCm versie moet liggen.

https://devtalk.blender.org/t/cycles-amd-hip-device-feedback/21400/573?page=28

Zoals gezegd, ik heb geen linux lopen atm dus, waar het aan ligt of het testen is een no go voor mij.
5
Hardware / Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT
« Laatste bericht door JKL Gepost op 06 november 2024, 12:07:11 pm »
Grafische kaart: AMD Radeon RX 7800 XT
Werkt mooi bij Blender op Windows 11.

Op Linux, distro Suse Leap 15.6 draait de kaart goed op het besturingssysteem, maar in combinatie met Blender 4.2 krijg ik de melding:
     No compatible GPUs found for Cycles Requires AMD GP...RDNA architecture end AMD driver version 22.10 or newer
Ook een installatie onder Linuxdistro Ubuntu 24.1.0 uitgevoerd, geeft hetzelfde probleem.

Al de update zijn uitgevoerd.
Heeft iemand een oplossing hoe ik Blender kan instellen, zodat de kaart volledig benut wordt binnen een Linux omgeving.
6
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....
« Laatste bericht door Xan Gepost op 02 november 2024, 09:30:06 am »
A het houd me van de straat af of beter gezegd, netjes achter de kerk  8) [we wonen tegenover het koor van zo'n bimbam]

Thx, ik had deze al gevonden en was hem weer vergeten. Wat ik zie zijn me de lijnen te strak voor wat ik nu wil, misschien iets voor eventuele rotspartijen. Ik kom de rest met textures te maken vrees ik. Ik heb al een idee, ik heb een 2in1 en samen met Firealpaca. Als ik de UV met tiles random onder elkaar kan krijgen hoef ik maar een paar lijnen te maken, zo niet moet alles met de hand. Ik wil die Line Art van Blender met wat modifiers bewaren tot het laatste, ik ben bang dat het me wat te veel van het systeem gaat vragen.

Maar eerst moet deze af.
7
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....
« Laatste bericht door roobol Gepost op 01 november 2024, 16:39:51 pm »
Ziet er een leuke uitdaging uit, misschien de moeite om eens te gaan zien naar https://www.youtube.com/watch?v=508pwYME-w4
8
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....
« Laatste bericht door Xan Gepost op 01 november 2024, 08:29:49 am »
De achterkant is meer uit Kuifje, maar de voorkant idd.

Met Cycles was hij mooier geworden denk ik, maar alleen op de GPU zoals blenderbrammetje al liet doorschemeren, de CPU bleef rond de 55º maar de kaart loopt naar de 88º en 90º is einde oefening. Ik moet wachten op meer rekenkracht. Daarnaast rekende Cycles al een uur op de eerste 1/3 van het beeld. Ik las al ergens dat Cycles niet zo van volumes houd. Ik ben nog aan het tweaken om hem niet zo blauw te krijgen onder EEVEE en ik wil de binnenkant van de cockpit nog maken.

Ik heb wel weer de volgende gevonden. Ik heb gisteren 'Invention for Destruction 1958', gezien van Karel Zeman. Een van de Jules Verne verhalen. Voor de film hoef je het niet te doen, het is oude meuk. De stijl echter. Karel Zeman heeft goed werk geleverd om het effect van houtsnede over te brengen naar een 3d omgeving. Eens kijken of ik dat ook in Blender kan. Ik was al van plan iets te maken in de stijl van Taxandria van Raoul Servais, ik denk dat dit leuker word.
9
Onderhanden werk / Re: Een nieuwe in Cats in space.....
« Laatste bericht door roobol Gepost op 31 oktober 2024, 18:49:02 pm »
Knap gemaakt.  Dat ruimteschip ziet er heel Flash Gordon uit :-))
10
Onderhanden werk / Een nieuwe in Cats in space.....
« Laatste bericht door Xan Gepost op 31 oktober 2024, 16:50:18 pm »



Moeten nog hier en daar wat kleinigheden aan gebeuren. Maar dit zijn mijn eerste stapjes in het spelen met volumes. verder wat moddelen en procedure. Voor de afwisseling een met kleur en vele lampjes.

Ik zag dat Light Linking nu ook voor EEVEE is, dat bespaart me heel wat layers.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10