Topic: The way of the samurai  (gelezen 394015 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #615 Gepost op: 19 november 2014, 02:00:58 am »
Vanavond even heel wat anders gedaan. De tegenstander heeft inmiddels wat leuke VFX maar hij had nog geen gewoon wapen. De hoofdpersoon is voorzien van een samuraizwaard (katana) dus moest daar natuurlijk een wapen tegenover staan dat ook door de samurai gebruikt werd aangezien de tegenstander volgens de vertellingen een zeer bedreven zwaardvechter is. Ik heb hem dus maar voorzien van de zogenaamde naginata:



Dit is het wapen met de basismaterialen en moet dus nog voorzien worden van texture paint.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #616 Gepost op: 19 november 2014, 11:34:48 am »
Dit ding kan nog wel van pas komen bij de barbecue van IJp.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #617 Gepost op: 19 november 2014, 12:43:25 pm »
Das wel een heeeele grote sateprikker!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #618 Gepost op: 19 november 2014, 21:31:01 pm »
Zo, de sateprikker heeft wat meer kleur gekregen en is geslepen. Op naar het volgende klusje.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #619 Gepost op: 19 november 2014, 22:01:12 pm »
Azazel wants to show off his new toy!  ;)




Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #620 Gepost op: 19 november 2014, 22:12:23 pm »
Ziet er goed uit en die satéprikker staat hem wel ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #621 Gepost op: 19 november 2014, 22:21:52 pm »
Voor je het weet komt hij bij je BBQ-en!  ;D (bestek neemt hij zelf mee)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #622 Gepost op: 20 november 2014, 22:58:47 pm »
Vanavond bezig met het UV unwrappen van Azazel omdat hij een soort van make over krijgt. Tot nu toe zag hij er best aardig uit maar ik wil toch proberen om hem nog wat meer karakter te geven door meer detaillering aan te brengen.



Test op stretching met behup van een UV grid. Zoals in de afbeelding te zien is met name het gebied rond zijn middel een `probleemgebied`. Nu is dat niet zo heel erg want dat gebied wordt nog aangekleed en zal waarschijnlijk niet te zien zijn.
En anders moet ik het probleem oplossen.  ;)


« Laatst bewerkt op: 21 november 2014, 00:03:05 am door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #623 Gepost op: 21 november 2014, 12:59:55 pm »
Misschien is dit nog een keer het proberen waard ;)
Textuur Paint met:
http://blendersensei.com/zero-brush/

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #624 Gepost op: 21 november 2014, 13:19:03 pm »
Bedankt ijp, die gebruik ik inderdaad ook al maar voor dit klusje moet ik hem echt helemaal unwrappen omdat ik ook een deel in Photoshop moet doen. Door hem te unwrappen kun je problemen in je mesh opsporen zoals stretching en distortion waardoor texturen vervormt kunnen raken. En dat is bijzonder vervelend bij het gebruik van tekens en symbolen.
De basis (de huid en dergelijke) doe ik met texture paint (Zero Brush) maar de toevoegingen (dus de symbolen en dergelijke) voeg ik daarna toe in Photoshop zodat ik volledige vrijheid heb met het maken van aanpassingen.

Het unwrappen is al weer een stuk verder maar dat kon ik gisteren niet meer posten omdat de site er uit lag (bij mij in ieder geval).
De vervorming rond zijn middel is verholpen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #625 Gepost op: 21 november 2014, 22:45:26 pm »
De UV unwrap voor deze character is klaar. Hij is niet perfect want er zit hier en daar wel wat distortion in maar voor wat ik er mee moet doen is het acceptabel.
Dit is er nog wel uit te halen maar dan moet ik meer seams toevoegen en dat kan weer nadelig zijn voor de texturing.
Er zit vrijwel geen stretching in dus dat is in ieder geval goed. Dit weekend maar weer eens wat texture painting doen.  :)





Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #626 Gepost op: 22 november 2014, 20:14:09 pm »
Vandaag bezig geweest om de setup voor de texture paint en de andere textures te maken.
Als eerste heb ik de UV map van het character geexporteerd zodat ik deze in Photoshop kan gebruiken. Vervolgens heb ik dat ook gedaan voor de texture paint (nu alleen nog een basiskleur gebaseerd op het origenele materiaal).



Vervolgens heb ik ook de andere textures (symbolen) toegevoegd in Photoshop zodat ik deze goed kan positioneren.
Vervolgens heb ik het Photoshopbestand in Blender als texture gebruikt voor de character. Hierdoor kan ik weer heel makkelijk wijzigingen maken en deze direct updaten zonder de bestanden af te hoeven sluiten.



Nu is het een kwestie van lekker doorrommelen totdat ik het gewenste resultaat heb.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #627 Gepost op: 23 november 2014, 10:10:23 am »
Wreed!!!!
Dit wordt echt gaaf....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #628 Gepost op: 23 november 2014, 13:34:12 pm »
Bedankt rozz, het character heb ik een tijdje geleden al gemaakt maar het materiaal en textures waren nog uit het concept dus die krijgen nu een update.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #629 Gepost op: 23 november 2014, 15:15:38 pm »
Wauw, ben benieuwd hoe het er met een texturen uit gaat zien. Kan me voorstellen dat unwrapping moeilijk was  :o