Algemeen > Leden stellen zich voor

Hoi ik ben Xan

(1/2) > >>

Xan:
yup, met mijn 1.63 metertjes te kort voor Xandra

Ik ken Blender al langer, maar buiten wat kleine dingetjes maken ben ik er nooit echt mee aan de slag gegaan. Tegenwoordig heb ik zeeën van tijd en die wil ik nuttig verknoeien.

ik heb een aantal richtingen die ik wil volgen. eens kijken wat ik met fSpy kan. Ik ben alleen nog op zoek naar zo'n pottenbakkerstafel. en ik wil me gaan verdiepen in de lineart, ik heb gewoon iets met lijnen.

roobol:
Hallo Xan(dra), welkom op het forum.  Ik ben reuze benieuwd naar wat je allemaal gaat maken (pottenbakken met Blender is heel simpel..).

Groetjes,  Kees

Xan:
Mijn dank

Het is zeker Blender niet toen het nog een grijs lelijk monstertje was.

Het kwam wel wat intimiderend over toen de kerstboomverlichting nog aan stond maar alles is weg te stoppen. Hoe je veel processen kunt automatiseren lijkt ook een stuk eenvoudiger te zijn dan dat ik dacht. Dus ik verwacht dat ik tegen dat moeilijke waar de websites het over hebben, nog niet ben aangelopen. Afwachten

Binnenkort zijn de straatmarkten weer, eens opzoek naar zo'n draaitafel en dan kan ik ook met fSpy beginnen.



IJp:
Welkom op het forum Xan.
Als je gaat pottenbakken dan heb je een goede keus gemaakt met Blender je hebt geen pottenbakkerstafel nodig
https://youtu.be/TQT8Q7oXegg.

Met fSpy kun je het perspectief van een foto overnemen en zo je Bender scene van een foto na bouwen je moet je er wel even in verdiepen.

Als je lijnen wilt hebben dan kun je ook nog in 2d werken met Krita daar kun je heel veel met lijnen, ik zou seggen probeer het eens het is net als Blender  open source software en dus gratis
https://krita.org/en/

Succes.

Xan:
Hoi

Ik was in de veronderstelling dat fSpy uit een hoop foto's het voorwerp berekend, een beetje als een Lidar. Die draaitafel was meer zodat ik meer controle heb over het object zonder aan de opstelling te komen. Ik wist alleen even geen andere naam te verzinnen dan pottenbakkerstafel. Ik moet me daar idd meer in verdiepen, misschien zie ik het verkeerd.

Krita is me idd bekent, net als Inkscape, Medibang. Ik heb alleen Gimp niet, wat ik er van nodig heb kan ik met Krita of Bang. Ik wil wel nog een keertje uitzoeken hoe ik mijn 2in1 als tekentablet kan inzetten voor de grote, dan kan de wacom eruit

De googlebuis was toch wel nuttig, dat met die plaatjes wist ik nog niet. Kan weer een programma het archief in

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie